DVD / CD Slideshow programma

Pagina: 1
Acties:

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
hoi, ik werk hier in een fotozaak, en nu willen wij dia's scannen en voor mensen op een DVD of een Foto Cd zetten. Maar nu is het probleem dat ik vanalles heb gevonden en geen van alle programma's voldoen aan de eisen. Ik heb hier in GoT gezocht en op Google...

De eisen:
-voor dvd moet je op de next knop kunnen drukken voor de volgende foto. Dus geen 5 sec interval oid. daar willen we niets mee te maken hebben. Ik weet niet of nero dit kan, want daarmee kun je alleen (met de DVD optie) alleen filmpjes of geluid op de dvd zetten.

-voor de pc willen we gewoon iets gebruikersvriendelijks wat iedere n00b kan opstarten (zelfstartend is standaard natuurlijk) en gewoon zoiets als een diashow met ACDSee. Dus de ene knop om vooruit te gaan en de andere voor achteruit, en als je niets aanraakt draait ie gewoon verder.
Dus netzoiets als die Kodak Foto CD's. Nou had ik zelf al het idee om die software van de cd af te halen en zelf te gebruiken, maar als kodak daar achter komt zijn we nog lang niet thuis :P

-Standaard eis: dit mag absoluut niet ontbreken, want bij (S)VCD heb je dit wel. Dat de foto's op DVD van zeer goede kwaliteit zijn. En niet zomaar van die brakke standaard PAL plaatjes zijn. Met PAL bedoel ik dan de maat die daarvoor standaard is.

Mocht je nog iets willen weten zie ik het uiteraard wel B)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Programma om foto DVD te maken

is het eerste resultaat bij zoeken met: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

er zijn nog wel wat topics... al programma's uitgeprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Yoeri op 25-02-2004 17:43 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• FireArrow
Goh toevallig dat jij ook op die stuitte :p jah die heb ik al geprobeerd, en die produceren alleen maar slideshows met interval... en als je goed opgelet hebt wou ik dat niet ;)
Maar dat kon jij misschien niet weten ;)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
en andere programma's? en pinnacle dinges?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 16:37
Kijk eens op www.photodex.com naar het programma proshow gold. Dit programma kan dat alles wat jij wilt en nog meer.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Met de programma's met interval kun je ook dvd's en svcd's maken die je met de hand doorbladert. Heb je ze ook al uitgetest?
Ik heb zelf o.a. al verschillende cd's gemaakt Photo2VCD

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• FireArrow
@ ou812: zal ik proberen
@ tstrik: heb jij een crack? :P LOL
Mod-break:

Licentie of copyright schendingen. Omdat je hier al vaker uitleg over hebt gehad: check je mail :/

[ Voor 74% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2004 15:05 ]

• tstrik
Je kunt van deze programma's een standaard versie downloaden met beperkte mogelijkheden.

Verwijderd

ulead dvd pictureshow is ideaal, wat mij betreft de beste voor dit doel

edit:
deze vraag is wel heeeeeeeeeel vaak voorgekomen....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 10:27 ]

• FireArrow
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 10:26:
edit:
deze vraag is wel heeeeeeeeeel vaak voorgekomen....
I know Yalhambra, daar heb ik ook op gezocht ;)
Anders had ik deze topic echt niet geopend hoor :9

[ Voor 48% gewijzigd door FireArrow op 26-02-2004 15:59 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geef anders even een overzicht van programma's die je al hebt bekeken, dan hoeven wij geen overbodige tips te geven aangezien er steeds namen worden genoemd die je al zegt te kennen :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FireArrow
Ik heb intussen besloten dat ik voor het programma van ou812 ga ;)
Ik zal dit programma zeker bespreken met mijn baas :D

FJK, alsnog... dit was alleen maar als grapje bedoeld...

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 16:37
Still images kun je verkrijgen door via videocd te kiezen en in het menu wat je dan krijgt kun je kiezen voor video format zoals svcd of vcd maar je kunt daar ook still images kiezen. Als het goed is kun je dan via je controls plaatje voor plaatje kiezen.

Dus zonder een vaste tijd ingesteld: hierdoor zul je geen overgangs effecten kunnen creeren. Als je de overgangs effecten wel wilt hebben dan kun je ook het volgende doen:

Kies voor het maken van een video bestand dus geen videocd. Bewerk dit bestand dan met een programma waarmee je hoofdstukken kunt aanmaken. Hierdoor krijg je een doorlopend geheel maar waarmee je wel kunt doorzappen naar de volgende foto's. Weet zo niet de naam van het programma waarmee je hoofdstukken kunt toevoegen, misschien dat een andere tweaker je hiermee kan helpen. (Ik zal er dit weekend mijn eigen "harde schijf" in mijn hoofd eens op naslaan welke ik daarvoor gebruikte, is alweer tijdje geleden.

Vervolgens kun je dan met Nero weer een gewone videocd branden. maar misschien dat je deze video weer kunt importeren in proshow. Heb ik eigenlijk nooit uitgeprobeerd maar wie weet.

• tstrik
Vandaag uitgeprobeerd Sonic MyDVD, werkt perfect.
gewoon geleverd bij dvd brander.

Pagina: 1