Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Raid Status leds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om activiteit ven een Raid via een L.E.D. je te bekijken (zoals in de behuizing zit)

In concreto van een Adaptec 1200A en in een andere PC op een on-board controller van een MSI 875P Neo FISR

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Je kunt per HD een ledje aansluiten, ik dacht tussen pin 39 en 40 van je HDD-kabel, of is dat niet wat je wilt?

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat in de goede richting. maar hoe zit het dan met Raid 0? per HD lijkt mij nogal lastig. Er zitten momenteel 4Hd's in waarvan 2 SATA. dus met de IDE kabeltjes ben ik nog niet zoveel verder. Maar toch al een goede Tip

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Meestal hebben losse IDE- en RAID-controllers een aansluiting voor een LED (mijn Promise Ultra100 TX2 heeft voor beide kanalen een aparte aansluiting), zo niet dan zal je zoals Res-q zegt het signaal uit moeten lezen van je kabel. Zie Hardwarebook voor de pin-outs van de verschillende interfaces.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
Vaak zit er ook gewoon een aansluiting op de HD zelf. Of een ledje wat je er dan af kan solderen en hier een kabeltje aan maken en daar dan het ledje weer aanhangen.

P.s. ik zou wel eerst het PCB van de HD afschroeven voordat je gaat lopen solderen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
zijn bijna allemaal Maxtor's, en op geen enkele zie ik aansluitingen voor een HD-led of ik ben blind, of er zit geen op

Gaat over 2 Maxtor 120Gb (1 SATA 8Mb en 1 ATA 2Mb), 2 Maxtor 60Gb en 2 seagate 40Gb.

Wie o wie kan mij zeggen waar ik moet zoeken?

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op mijn maxtor schijven zitten gewoon ledjes, die heb ik eraf geslodeerd en daar zelf ledjes aan gesoldeerd. Deze 2 hangen ook in raid 0, maar hebben bij mij dezelfde activiteit :( , dus had ik er nog nix aan ...

blabla

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57
Voor je PATA drives: Pin 39 is gedefineerd als /active, ofwel de LED-driver. Ledje aansluiten op de +5V van je voeding, uiteraard met een goed voorschakelweerstandje. Ground is dan pin 39.

Voor je SATA drives zou ik het niet weten, dan zul je toch naar een aansluiting via de PCB van je HD moeten.

P.S. de D740x van Maxtor hebben een LED aan de onderkant.

Verwijderd

ik heb 2 maxtor HD van 80 eentje daarvan de L versie en eentje de J versie de L versie is stiller en daar zit een groen ledje aan de onderkant

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:52

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

1 probleem, zoals iemand al opmerkt, de IDE bus geeft alleen activiteit aan over de bus en niet per schijf, zoals de TS wil.
Ik vrees dat het niet lukt om het per schijf te doen. Meestal staan die leds namelijk in verbinding met de ide bus. Maar check de print van je hdd op soldeereilandjes met de tekst LED of LD. En kijk wat je ziet als je er een led opzet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

De truuk bij IDE kabel is dat je pin 39 in de kabel losmaakt en niet aansluit op het moederbord. Je verbindt dan de LED's met pin 39 op de HDD zelf en deze pin maakt geen kontakt meer met de kabel. Op die manier kun je ook bij Master/Slave een activity-LED per HDD gebruiken.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 09:57
tuurlijk, anders heb je ide led per kanaal, gewoon afknippen die handel en je hebt per hd een activity led :)
Pagina: 1