Frames verschuiven

Pagina: 1
Acties:

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi,

ik heb het volgende,
Een website met 4 frames (top, left, main en bottom) standaard pagina zoals je die wel kent.

Alleen de main frame scaalt mee als ik het venster kleiner maak.
Maar als ik nu in de topframe in een wit stukje ga staan en m'n muisknop ingedrukt houd dan zie ik m'n pagina uit beeld verschuiven.

Bestaat er een code zodat de frames nooit kunnen verschuiven (scrollen hoeft ook niet, dit staat al uit)

INDEX.HTM

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<html>
<head>
<title>BizzWeb</title>
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>
</head>
<frameset rows="*,22" cols="*" framespacing="0,1" frameborder="no" border="0,1" 
bordercolor="#D8D8D8" scrolling="NO"> 
<frameset rows="150,*" scrolling="NO" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*"> 

<frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="top.htm" >

<frameset cols="241,*" scrolling="NO" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*"> 
<frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="left.htm">
<frame name="mainFrame" scrolling="auto" src="intro.htm">
</frameset>
  </frameset>
  <frame name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize src="bottom.htm">
<frame src="UntitledFrame-1"><frame src="UntitledFrame-2"></frameset>
<noframes>
</body>
</noframes> 
</html>

Als je niet snapt wat ik bedoel, gewoon ff deze code in een lege html poepen, dan is 't wel duidelijk (wel een top.htm aanmaken met tekst erin)

[ Voor 19% gewijzigd door DDemolition op 25-02-2004 17:24 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ehm, misschien lees ik het verkeerd maar dit is echt enorm basic. Dat wil niet zeggen dat ik je wil afkraken maar dat je, als je wat meer met html werkt en wat verder bent, dit uit je hoofd zou kunnen. Niet beledigend dus :)

Goed, het antwoord: vul op de plekken van de * 's ook vaste waarden in. Dat wil niet altijd lekker, en let erop, jouw schermresolutie is niet de schermresolutie van een ander!

Zorg dat de frames die bovenaan links in de hoek beginnen altijd een vaste waarde hebben, dan zullen ze muurvast blijven staan als je je browserscherm schuift.

Heb je dan nog last van tekst of plaatjes die zich onder elkaar gaan lopen verdringen, los het dan op met een tabel met vaste breedte (deze methode wordt niet door iedereen toegejuichd want tabellen zijn er niet voor uitlijning van tekst- en beeldelementen) ... of door je te verdiepen in 'layers' in code geschreven als 'div's. ( <div></div> ). Dat zijn ook zeg maar eilandjes die je op vaste grootte kunt instellen, en is je scherm breder dan zo'n divje, dan komt er gewoon en scrollbar en wordt de div niet versmald tot vensterbreedte.

Google is je vriend, niet dat ik je hier weg probeer te krijgen, maar zelf zoeken is sneller dan het posten op een forum en 'gaan zitten afwachten' tot je verder kunt. :)

k geloof dat ik een beetje snel-en-onduidelijk-ratelend overkom, maargoed er zijn forummers die betere uitleg kunnen geven ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Blue op 25-02-2004 17:44 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs