Hoi,
ik heb het volgende,
Een website met 4 frames (top, left, main en bottom) standaard pagina zoals je die wel kent.
Alleen de main frame scaalt mee als ik het venster kleiner maak.
Maar als ik nu in de topframe in een wit stukje ga staan en m'n muisknop ingedrukt houd dan zie ik m'n pagina uit beeld verschuiven.
Bestaat er een code zodat de frames nooit kunnen verschuiven (scrollen hoeft ook niet, dit staat al uit)
INDEX.HTM
Als je niet snapt wat ik bedoel, gewoon ff deze code in een lege html poepen, dan is 't wel duidelijk (wel een top.htm aanmaken met tekst erin)
ik heb het volgende,
Een website met 4 frames (top, left, main en bottom) standaard pagina zoals je die wel kent.
Alleen de main frame scaalt mee als ik het venster kleiner maak.
Maar als ik nu in de topframe in een wit stukje ga staan en m'n muisknop ingedrukt houd dan zie ik m'n pagina uit beeld verschuiven.
Bestaat er een code zodat de frames nooit kunnen verschuiven (scrollen hoeft ook niet, dit staat al uit)
INDEX.HTM
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| <html>
<head>
<title>BizzWeb</title>
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>
</head>
<frameset rows="*,22" cols="*" framespacing="0,1" frameborder="no" border="0,1"
bordercolor="#D8D8D8" scrolling="NO">
<frameset rows="150,*" scrolling="NO" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" cols="*">
<frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="top.htm" >
<frameset cols="241,*" scrolling="NO" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*">
<frame name="leftFrame" scrolling="NO" noresize src="left.htm">
<frame name="mainFrame" scrolling="auto" src="intro.htm">
</frameset>
</frameset>
<frame name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize src="bottom.htm">
<frame src="UntitledFrame-1"><frame src="UntitledFrame-2"></frameset>
<noframes>
</body>
</noframes>
</html> |
Als je niet snapt wat ik bedoel, gewoon ff deze code in een lege html poepen, dan is 't wel duidelijk (wel een top.htm aanmaken met tekst erin)
[ Voor 19% gewijzigd door DDemolition op 25-02-2004 17:24 ]
Specs: Server, WS boven, WS beneden