[CM] Custom Case (19 inch wood)

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-12-2021

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Ruim een jaar geleden heb ik een paar computeronderdelen gekregen. O.a. een mobo met VGA en Sound on-board. Ik zag gelijk een paar mooie ideeën daarvoor. Ik heb alleen (wegens tijd gebrek) die ideeën wat uitgestelt... Ongeveer een ruim half jaar :P
Na dat halve jaar kwam Linux tezamen met IRC op mijn pad en wilde ik ook wel een website online hebben... Dus ideeën uit de kast gehaald van een dik half jaar oud en daarmee aan de gang gegaan. Tevens was het 19"-tijdperk aangebroken binnen mijn vriendengroep... Het was ook mijn bedoeling dat de computer onder een kast kwam te liggen, ~10 cm in de hoogte -> 2U was de definitieve maat :)
Het geen wat ik ook wilde is dat deze machine extreem stil moest zijn en toch genoeg koeling voor alle onderdelen. Na alles fatsoenlijk te hebben uitgedacht en uitgemeten is dit het resultaat:

De "bak" waar het allemaal in moet komen:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07140.jpg

Een gestripte AT-voeding:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07146.jpg

Een beetje passen en meten om te zorgen dat alles past (zoals te zien is ruimte genoeg):
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07149.jpg

De voeding in de case bevestigen zodat er ook wat hitte onder het ding weg kan. Heb een paar bouten gepakt en de rest kan je wel raden:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07151.jpg

Hier heb ik de indeling iets gewijzigd zodat het beter uit kwam met de kabels die ik een beetje vergeten was bij het indelen van de case |:( :
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07154.jpg

Een uitkeping zodat alle kabels van het ene compartiment naar de andere kunnen:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07524.jpg

Alleen noodzakelijke aansluitingen van het mobo (keyboard, muis, VGA, netwerk) zijn hier uitgezaagt uit de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07525.jpg

De voedingsaansluiting heb ik maar op deze manier gemanifesteerd omdat ik het op een andere manier niet mooier voor elkaar kon krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07526.jpg

Na veel wachten (ongeveer 3 weken) heb ik eindelijk mijn fans binnen voor de koeling. Deze draaien uiteraard niet op 12V :) :
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07869.jpg

Hier zien jullie de fangrills die voor de in- en outtake's zitten:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07877.jpg

Een front-shot van de case zonder inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07880.jpg

De aan/uit-schakelaar... Eigenlijk niet nodig voor een server, maar het is miss wel wat netter dan de stekker eruit trekken wanneer er geen stroom op de server mag staan :P :
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07887.jpg

Totaalshot van de inhoud in zijn definitieve vorm:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07891.jpg

Hier zien jullie de case onder mijn bed hangen. Het is echt stom toeval dat mijn bed lades had (vond ze irritant en heb ze eruit gehaald) die precies 19" breed zijn:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07909.jpg

En zo ligt/hangt mijn server nu onder mijn bed te zoemen:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC07942.jpg

Spec's:
- Mobo: Compaq Sandstorm (?)
- CPU: Intel P166 MMX
- RAM: 64 Mb SD-RAM PC100
- HD: 8,4 Gb 5400rpm
- NIC: Realtech 8139

Gebruikte materialen:
- MDF 18 mm dik
- 2x 60 mm fans
- 3x 60 mm fangrills
- veel schroeven

- accuboormachine
- 7-gatenzaag
- decoupeerzaag
- vijl (met bolle en platte kant)
- Duckt Tape 8)

EDIT:

Naar aanleiding van een paar tips en opmerkingen heb ik mijn case iets aangepast. Tevens was ik de losse plaat hout als bovenkant zat en heb die vastgemaakt en is het gepromoveerd tot deksel :P

Enkele pic's:

Achterkant- Scharnieren; De scharnieren had ik in eerste instantie voor de binnenkant bedacht, maar dat kwam toch iets minder goed uit dan ik hoopte. Dus heb ik het zo opgelost.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC08025.jpg

Zo ziet het geheel eruit als de klep/deksel/bovenkant opengeklapt is:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC08025.jpg

De PSU-print toch maar aan de aardedraad verbonden. Mocht er ooit aarde komen op mijn kamer...
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC08028.jpg

De geluidsabsorberendepads die ik onder het HDD-rack heb geplakt op hoop van goed resultaat (zullen we vannacht achterkomen):
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC08030.jpg

En voorlopig als laatste de magneet die de deksel/bovenkant/klep op zijn plaatst houd. Het "vervelende" is dat ik de plaat niet los krijg van dat ding zonder er een schroevendraaier tussen te drukken :/ Die magneet is blijkbaar zo sterk dat je (wegens gebrek aan grip/houvast) de klep bijna niet los krijgt met je blote handen :9
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/got/DSC08031.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Mr_White op 04-03-2004 01:13 ]

Canon 300D | Canon SpeedLite 550EX | Canon 18-55 EF-S | Sigma 24-70 f2.8 EX DG | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300 LD Macro | Tas | Zooi CF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

leuk gedaan :)
ook heel mooi afgwerkt :9

alleen een vraagje: waarom heb je een leeg compartiment overgelaten?
beetje zonde van je ruimte zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik von dat je het geheel mooi, netjes heb afgewerkt. Hij is niet super bijzonder maar gewoon goed uitgevoerd vin ik. K ben zelf met iets vergelijkbaars bezig maar t valt me nog best wel tegen :P
Al met al, mooi gedaan :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
erg mooi gedaan, alles is heel goed afgewerkt (zoals het hoort :P)

persoonlijk lijkt me het nog mooier om em een kleurtje te geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:28:

Misschien heeft hij zich qua afmetingen gericht op het formaat van zijn kastje :+ :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

gaaf dingetje, meestal vind ik t jammer dat mensen hun CM van hout maken, maar deze is best mooi, en hout valt ook niet op zo in dat kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is die kast nu ook stil want er zitten ook geen fans aan de voorkant en ertussen zit een loze ruimte en lijk me daardoor ook stiller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

das niet verkeerd!!! heel mooi afgewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:28:

Het is idd wat jammer dat het niet compacter is, maar dit is meer gedaan dat ik een airflow heb over de HD en PSU heen. Met 1 fan koel ik nu beiden. Tevens vangt dat voorste vak een groot deel van het geruis op van de fan die over de CPU heen blaast.
PilatuS schreef op 25 februari 2004 @ 17:32:
erg mooi gedaan, alles is heel goed afgewerkt (zoals het hoort :P)

persoonlijk lijkt me het nog mooier om em een kleurtje te geven
Neh... Ik vind dit mooier staan (met de kleuren in me kamer) en zo valt ie nie op.
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 17:42:
Is die kast nu ook stil want er zitten ook geen fans aan de voorkant en ertussen zit een loze ruimte en lijk me daardoor ook stiller.
De kast is idd een HEEL stuk stiller dan toen ik het los had liggen op me bureau. Daarom zitten alle fans ook in de kast en niets aan de buitenkant.

Canon 300D | Canon SpeedLite 550EX | Canon 18-55 EF-S | Sigma 24-70 f2.8 EX DG | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300 LD Macro | Tas | Zooi CF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Wietman!!! schreef op 25 februari 2004 @ 17:29:
Ik von dat je het geheel mooi, netjes heb afgewerkt. Hij is niet super bijzonder maar gewoon goed uitgevoerd vin ik. K ben zelf met iets vergelijkbaars bezig maar t valt me nog best wel tegen :P
Al met al, mooi gedaan :) :)
Het heeft mij niet veel werk gekost om het te maken. Het is gewoon een zaak van goed uitdenken van je wensen. Ik wist precies wat ik wilde... Dan wordt het al een stukkie makkelijker. En ik heb ook veel research gedaan hier in CME :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes gedaan hoor! :)

Niet veel bijzonders over te melden verder, tis gewoon netjes gedaan, ik moet ook nog eens zoiets maken.. :)

Edit: Welk OS staat erop?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 10:02 ]

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 10:02:
Netjes gedaan hoor! :)

Niet veel bijzonders over te melden verder, tis gewoon netjes gedaan, ik moet ook nog eens zoiets maken.. :)

Edit: Welk OS staat erop?
Linux Red Hat 7.3 met Kernel 2.4.5 als ik mij niet vergis...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gedaam zeg. Simpel en handig. Ik ben ook van plan een server te maken voor onder de trap waar wat ruimte is (dichte trap). Wat dan als fileservertje webcache of iets dergelijks gaat functioneren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Mooi gedaan.

Maar ik heb een vraagje. De plaat bovenop je kast, heb je die vastgeschroefd of ala een deksel erop gezet?

btw, zou je misschien de precieze maten kunnen posten van de platen hout?

[ Voor 24% gewijzigd door siggy op 26-02-2004 10:12 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
je zou nog ivn herrie kunnen overwegen die p166 passief te koelen, kan prima zolang je een fatsoenlijjk koelblok erop hangt en beetje airflow maakt.

is dat ding een beetje stil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45
dubbelpost

[ Voor 93% gewijzigd door BuG2FiX op 26-02-2004 10:20 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
BuG2FiX schreef op 26 februari 2004 @ 10:20:
je zou nog ivn herrie kunnen overwegen die p166 passief te koelen, kan prima zolang je een fatsoenlijjk koelblok erop hangt en beetje airflow maakt.

ja idd, ik heb hier een Celeron 500 servertje passief gekoeld staan :p
nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:09
Zeker leuk gedaan ;)

Maar heb je ook rekening gehouden met het aarden van al je onderdelen in je kast?

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
@ Uddel De kernel is trouwens 2.4.25
siggy schreef op 26 februari 2004 @ 10:11:
Mooi gedaan.

Maar ik heb een vraagje. De plaat bovenop je kast, heb je die vastgeschroefd of ala een deksel erop gezet?

btw, zou je misschien de precieze maten kunnen posten van de platen hout?
Momenteel is de plaat hout bovenop nog een deksel. Dat is omdat ik nog iets wil doen tegen de resonantie van de HD. Wil em nog stiller hebben dan ie al is :9 Ben er nog niet over uit hoe ik dat ga bevestigen. Wil er gemakkelijk bij kunnen... Zit te denken om een sluiting van een flightcase te monteren aan de voorkant en uitneemscharnieren aan de achterkant te maken. Maar dat is pas aan de orde als ik mijn idee om de HD nog stiller te maken klaar heb. Als iemand ideeën heeft, laat maar komen! Ik sta open voor suggesties.

De maten zijn:
- 40 cm diep
- ~19" breed (beetje afgerond naar beneden)
- 10 cm hoog

- Voor- & achterplaat zijn ~19" x 7,5 cm
- Zijplaten zijn 37,7 x 7,5 cm
- Binnenplaten zijn 30 x 7,5 cm (iets breder dan mobo) en 37,7 x 7,5

De plaat waaruit het allemaal komt is 12 mm MDF.

Kosten:
- Hout € 5,-
- Schroeven € 5,-
- Fans € 7,-
- Fangrills € 5,-
Totaal van € 22,-

Mocht je meer pic's willen zien van Eos (zo heet de bak), dan kan dat uiteraard. Zet ik ze wel ff online en dan mail ik je de URL wel of als meer mensen interesse hebben, dan post ik de URL hier.
BuG2FiX schreef op 26 februari 2004 @ 10:20:

Ik wilde de CPU wel passief koelen met een AMD koelblok, maar die past niet... Er zitten een paar condensatoren teveel in de weg, dus vandaar deze oplossing. De HD maakt trouwens meer lawaai dan de 2 fans samen :P. Maar om antwoord te geven op je vraag of ie stil is: Jazekers. Dat was juist de bedoeling van deze constructie :) Het ding hangt onder mijn bed precies onder mijn hoofd en ik kan er prima bij slapen. En het geruis van de lucht heb ik getracht op te lossen door de fan die de CPU koelt eerst de lucht in die "loze" ruimte te laten zuigen en dan pas over de CPU te blazen en de fan die de PSU koelt heeft 2 outtakes, 1 aan de achterkant dat de warmte van de PSU weg kan en 1 aan de voorkant zodat de HD zijn warmte kwijt kan. En voila! Geen geruis (nauwelijks hoorbaar iig).
MaNDaRK schreef op 26 februari 2004 @ 11:11:
Zeker leuk gedaan ;)

Maar heb je ook rekening gehouden met het aarden van al je onderdelen in je kast?
Nee, heb de onderdelen niet geaard in me kast zitten, want ik heb geen randaarde op de wandcontactdozen in me kamer :'( Ik zie momenteel geen reden om dat te doen. Eos die draait nu super stabiel en zolang ze dat doet, dan doe ik daar niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Woei dit vind ik echt super bedacht :), netjes afgewerkt zoals het hoort :)
misschien nog even lakken ?

[ Voor 17% gewijzigd door t!mP op 26-02-2004 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mooi gemaakt, kben zelf ook van plan om zoiets te maken, kheb namelijk dezelfde hardware liggen, ook gekregen :D
Alleen ben ik nog aant twijfelen waar ik hem ga plaatsen, het probleem is dat ik zo geen kast heb dus zal ik iets anders moeten verzinnen :p

Grtzz Flexo (8>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Zou het maybe slim zijn om een dun laagje van die isolatie mat in dat eerste compartiment te doen zodat ie nog meer van het geruis dempt.
Er moet wel genoeg ruimte over zijn voor de airflow dus moet het laagje niet te dik zijn.

En is het niet mogelijk om door zo'n passieve heathsink een beetje bij te zagen (kan ook zo lekker iets erbij zagen maarja) om hem zo toch te laten passen Dat lijkt mij wel beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Nebuch op 29-02-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Nebuch schreef op 29 februari 2004 @ 16:53:
Zou het maybe slim zijn om een dun laagje van die isolatie mat in dat eerste compartiment te doen zodat ie nog meer van het geruis dempt.
Er moet wel genoeg ruimte over zijn voor de airflow dus moet het laagje niet te dik zijn.

En is het niet mogelijk om door zo'n passieve heathsink een beetje bij te zagen (kan ook zo lekker iets erbij zagen maarja) om hem zo toch te laten passen Dat lijkt mij wel beter.
Dat is inderdaad wel een goed idee van dat geluidsmat-spul... Zoiets wil ik ook nog bij de HD doen (er zit al wel wat, maar dat is van dat schuim wat in een moederbord-doos zit) vanwege een hele hoge pieptoon wat ie maakt...

Ik zou inderdaad wel een heatsink kunnen bijzagen, maar dan kom ik een beetje in de problemen met de geluidsproductie c.q. warmte van het ding. Want de onboard VGA-kaart die produceerd behoorlijk veel warmte ondanks dat het ding nix staat te doen... Nu komt er ook wat koele lucht onder het mobo door zodat de algehele temp lekker laag blijft :) Want de fan die de PSU koelt, zuigt de koele lucht direct langs de VGA-kaart, dus vandaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie deze nu pas: Erg mooi gedaan, loop zelf al tijden met dit idee, dit geeft genoeg inspiratie om er toch eens aan te gaan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nebuch
Mr_White schreef op 29 februari 2004 @ 20:14:
[...]

Dat is inderdaad wel een goed idee van dat geluidsmat-spul... Zoiets wil ik ook nog bij de HD doen (er zit al wel wat, maar dat is van dat schuim wat in een moederbord-doos zit) vanwege een hele hoge pieptoon wat ie maakt...

Ik zou inderdaad wel een heatsink kunnen bijzagen, maar dan kom ik een beetje in de problemen met de geluidsproductie c.q. warmte van het ding. Want de onboard VGA-kaart die produceerd behoorlijk veel warmte ondanks dat het ding nix staat te doen... Nu komt er ook wat koele lucht onder het mobo door zodat de algehele temp lekker laag blijft :) Want de fan die de PSU koelt, zuigt de koele lucht direct langs de VGA-kaart, dus vandaar...
Ik vat het niet helemaal wat je nu bedoelt. Ik had het over een andere passieve koeling en over de koeling die nu op de cpu zit.
Ikzelf heb hier namelijk een 166 staan daar zit gewoon een passief blok op en zit een fan in de voeding. Zo is ie oem dus dat gaat vast wel goed dan.
En dan die Amd heathsink gebruiken die je in onderstaand bericht bedoeld. Gaat voer dit bericht
Mr_White schreef op 26 februari 2004 @ 14:42:

Ik wilde de CPU wel passief koelen met een AMD koelblok, maar die past niet... Er zitten een paar condensatoren teveel in de weg, dus vandaar deze oplossing. De HD maakt trouwens meer lawaai dan de 2 fans samen :P. Maar om antwoord te geven op je vraag of ie stil is: Jazekers. Dat was juist de bedoeling van deze constructie :) Het ding hangt onder mijn bed precies onder mijn hoofd en ik kan er prima bij slapen. En het geruis van de lucht heb ik getracht op te lossen door de fan die de CPU koelt eerst de lucht in die "loze" ruimte te laten zuigen en dan pas over de CPU te blazen en de fan die de PSU koelt heeft 2 outtakes, 1 aan de achterkant dat de warmte van de PSU weg kan en 1 aan de voorkant zodat de HD zijn warmte kwijt kan. En voila! Geen geruis (nauwelijks hoorbaar iig).
Die heathsink bedoelde ik om bij te zagen. Want als ie dan niet te warm word kan dat best. En ik verwacht niet echt dat ie te warm word.

Ik zie dat je die hdd al op schuim heb gelegd, dat helpt waarschijnlijk wel in herrie maar die hoge pieptoon haal je er daar niet mee uit. Wat wel een idee zou zijn om hem helemaal in te pakken maar dan krijg je geheid last met warmte. Ik zou zeggen pak hem in en laat de kopse kanten open en zet er een fannetje op heel zacht voor of plaats hem zo, dat de hdd van een van de twee andere fans kan profiteren. Maar dat kan weer herrie veroorzaken.
Dus de perfect stille kast is nog steeds niet gevonden.

Gelukkig eigenlijk maar dan blijf er voor ons nog wat over om te doen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi. Alleen er was in een ander topic een keer een discussie over het gevaar van het omhulsel van je voeding eraf halen. Wat vind jij iervan? Jij hebt hem er immers afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Nebuch schreef op 29 februari 2004 @ 21:02:
[...]

Ik vat het niet helemaal wat je nu bedoelt. Ik had het over een andere passieve koeling en over de koeling die nu op de cpu zit.
Ikzelf heb hier namelijk een 166 staan daar zit gewoon een passief blok op en zit een fan in de voeding. Zo is ie oem dus dat gaat vast wel goed dan.
En dan die Amd heathsink gebruiken die je in onderstaand bericht bedoeld. Gaat voer dit bericht

Die heathsink bedoelde ik om bij te zagen. Want als ie dan niet te warm word kan dat best. En ik verwacht niet echt dat ie te warm word.

Ik zie dat je die hdd al op schuim heb gelegd, dat helpt waarschijnlijk wel in herrie maar die hoge pieptoon haal je er daar niet mee uit. Wat wel een idee zou zijn om hem helemaal in te pakken maar dan krijg je geheid last met warmte. Ik zou zeggen pak hem in en laat de kopse kanten open en zet er een fannetje op heel zacht voor of plaats hem zo, dat de hdd van een van de twee andere fans kan profiteren. Maar dat kan weer herrie veroorzaken.
Dus de perfect stille kast is nog steeds niet gevonden.

Gelukkig eigenlijk maar dan blijf er voor ons nog wat over om te doen. :+
Sorry, had je bericht iets verkeerd geïnterpreteerd |:(... Dat AMD-blok zou ik idd wel kunnen bijzagen... Ga ik ff proberen als ik tijd heb deze week (heb trouwens ook een andere gevonden die miss wel past zonder bijzagen :P).

Dat schuim-idee ga ik toch maar een keer proberen. Ik heb nl al met een soort gelijk idee rondgelopen, maar vond het nog wat te riskant i.v.m. hitte e.d. Maar als er meer mensen zijn die het zelfde idee hebben, dan zal het wel zo slecht niet zijn ;)
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 17:04:
Erg mooi. Alleen er was in een ander topic een keer een discussie over het gevaar van het omhulsel van je voeding eraf halen. Wat vind jij iervan? Jij hebt hem er immers afgehaald.
Ik weet niet precies welk topic het is en wat er in staat, maar tot op heden heb ik geen problemen met het verwijderen van het omhulsel van me PSU. Momenteel draait het al ruim 2 maanden super stabiel. Als je me een link naar dat topic kan geven, wil ik je wel mijn visie geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[rml][ CiP] Multiplex Case-mod[/rml]
Was niet echt een grote discussie maar was wel benieuwd of jij problemen had ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nebuch
Mr_White schreef op 01 maart 2004 @ 18:31:
[...]

Dat schuim-idee ga ik toch maar een keer proberen. Ik heb nl al met een soort gelijk idee rondgelopen, maar vond het nog wat te riskant i.v.m. hitte e.d. Maar als er meer mensen zijn die het zelfde idee hebben, dan zal het wel zo slecht niet zijn ;
Het kan zeker. Het is namelijk door al een heel aantal mensen gedaan. Je moet alleen erg uitkijken met de warmte. Maar zolang je uitkijkt is het wel te doen. Zoek anders is op hdd mods in GoT dan vind je vast wel wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heel netjes weggewerkt hoor _/-\o_ goed gedaan !

zie ik daar een broertje staan van mijn G5 onder je bureau :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 18:39:
[rml][ CiP] Multiplex Case-mod[/rml]
Was niet echt een grote discussie maar was wel benieuwd of jij problemen had ondervonden.
Ik moet zeggen dat ik (nog) geen problemen heb ondervonden. Wat ik wel moet zeggen is dat ik niet helemaal heb stil gestaan bij de EMI vanuit de PSU. Maar dat is erg simpel op te lossen (vind ik dan). Beetje cratief met metaal/alu en je hebt een hele mooie aangepaste PSU-case. Een vriend van mij die wees mij er namelijk ook al op (hij is wat meer into elektronica dan ik).
De reden dat ik de behuizing van de PSU verwijderd heb is omdat die niet paste in mijn custom-case. Hij is (nu dus was) af. Alleen na het lezen van dat topic en het advies wat die vriend van mij gaf over EMI heb ik weer een idee om de mod nog beter/gaver en vooral veiliger te maken :)
Want ik ben het eens met:
svdmeer schreef op 28 februari 2004 @ 10:41:
[...]

Ik vind het bloedlink.
Het fijne aan een PC is dat je er lekker in punt prutsen zonder een klap te krijgen, zeker als de stekker er uit is. Maar als de voeding geen omhulsel meer heeft, is dit niet langer het geval. Zelfs nadat de stekker er uit is gehaald, kun je nog tikken krijgen.
Maar goed, ik ben van mening dat je ook niet zonder nadenken je PC in duikt... Zeker als je een mod gedaan hebt dat je PSU behuizing-loos is geworden O-) Ik heb nl al een keer een oplawaai gehad van mijn PSU, maar dat was omdat een beschermhoesje van de schakelaar was afgeschoven |:( Die is dus nu ook beter vastgezet en moeilijker aan te raken mocht ik in de case bezig zijn als ie nog aan het lichtnet hangt.
Nebuch schreef op 01 maart 2004 @ 23:16:
[...]

Het kan zeker. Het is namelijk door al een heel aantal mensen gedaan. Je moet alleen erg uitkijken met de warmte. Maar zolang je uitkijkt is het wel te doen. Zoek anders is op hdd mods in GoT dan vind je vast wel wat
Nou, in dat geval gaat ik maar es ff de search belasten met mijn zoek-query's ;) Zo zie je maar... Een mod is nooit af en altijd vatbaar voor verbetering :+ Dus nog meer ideeën voor een gavere/stillere/veiligere-mod.
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 23:20:
Heel netjes weggewerkt hoor _/-\o_ goed gedaan !

zie ik daar een broertje staan van mijn G5 onder je bureau :*)
Als jij ook een G5 hebt, dan heb je helemaal gelijk 8) Retegave machine :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was zelf meer bang voor stabiliteitsproblemen, maar als die er niet zijn kan ik het misschien ook wel zonder omhulsel doen in mijn server, De kans dat je een schok krijgt (vooral omdat jouw case uit hout bestaat) lijkt mij niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:05:
Ik was zelf meer bang voor stabiliteitsproblemen, maar als die er niet zijn kan ik het misschien ook wel zonder omhulsel doen in mijn server, De kans dat je een schok krijgt (vooral omdat jouw case uit hout bestaat) lijkt mij niet zo groot.
Wat ik je miss ook wel werkt is alleen het geraamte van de kooi maken en die aan de printplaat van je PSU vastmaken (waar normaal de print aan de behuizing van de PSU grenst/aan vast is gemaakt). En idd, de kans op een schok via hout is erg klein.
Om EMI tegen te gaan wil ik een combi maken van een dichte en geraamte-behuizing. Aan de kanten waar hout zit wil ik metalen platen maken en gaten voor de fan en outtake maken en waar de lucht naar de HD toe stroomt.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/barry/Eos-EMI.gif

Tis een beetje groot plaatje, maar dan weet ik zeker dat jullie het zien :+. Korte uitleg van plaatje: De dikke rode lijnen worden metalen platen om EMI tegen te gaan. Het licht-rode is de topplaat die bovenop de zijplaten rust. Aan de onderkant is geen rode lijn, dit is de opening om de koele lucht van de fan over de HD heen te laten stromen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_White op 02-03-2004 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nebuch
Zou het niet slim zijn om ook een ijzeren kooi richting die harde schijf te maken. Lijkt mij namelijk het onderdeel wat het meest vatbaar is voor magneetische schade, al is een beetje harde schijf daar vanzichzelf ook tegen beschermd waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:39
Mocht je een vet koelblok uit een Compaq willen hebben: Ik heb er nog eentje liggen van alu. komt uit een oud servertje. zit wel een Pentium 166-S onderaangeplakt die ik niet loskrijg :-) gratis af te halen iig..

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Nebuch schreef op 02 maart 2004 @ 19:15:
Zou het niet slim zijn om ook een ijzeren kooi richting die harde schijf te maken. Lijkt mij namelijk het onderdeel wat het meest vatbaar is voor magneetische schade, al is een beetje harde schijf daar vanzichzelf ook tegen beschermd waarschijnlijk.
Daar zie ik persoonlijk het nut niet helemaal van in. Vind de PSU goed in pakken al wel voldoende. In princiepe heb ik (nog) geen last van EMI in mijn server. Mits ik een super-idee krijg om de behuizing uit 1 deel te maken met ophanging van de HD e.d., dan doe ik het zekers :P
kakanox schreef op 02 maart 2004 @ 19:23:
Mocht je een vet koelblok uit een Compaq willen hebben: Ik heb er nog eentje liggen van alu. komt uit een oud servertje. zit wel een Pentium 166-S onderaangeplakt die ik niet loskrijg :-) gratis af te halen iig..
Heel erg bedankt voor het aanbod iig. Momenteel heb ik al een heleboel koelers liggen. Mochten die niet het gewenste resultaat geven, dan houd ik mij aanbevolen (als je aanbod dan nog steeds geld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je misschien nog tekenen/maten andere info die je hebt gebruikt om deze case te bouwen? Lijkt me namelijk wel handige case voor een server, wie weet ga ik zelf nog eens zoiets bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een houten case gaan maken maar dan voor een PC
Ik hoorde dat je alles moet aarden, heb je dat ook gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nebuch
Mr_White schreef op 02 maart 2004 @ 19:39:
[...]

Daar zie ik persoonlijk het nut niet helemaal van in. Vind de PSU goed in pakken al wel voldoende. In princiepe heb ik (nog) geen last van EMI in mijn server. Mits ik een super-idee krijg om de behuizing uit 1 deel te maken met ophanging van de HD e.d., dan doe ik het zekers :P
Dus helemaal niks qwa ijzer in de richting van de hd. Ik bedoelde gewoon iets van ijzer tussen de hdd en de voeding. Maar aangezien je hem goed gaat inpakken neem ik aan dat er vast wel iets van ijzer tussen gaat komen. Of heb ik het helemaal verkeerd.

Trouwens Kakanox. Over die koeler. Als Mr. White niet geinterreseerd is in de koeler en/of proc wil ik beide wel hebben hoor :P Vooral de proc (mooie sleutelhanger)
Weet dat dit een bericht was gericht op Mr. White maar reageer toch maar (een brutaal persoon heeft de halve wereld. :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Stoney3K

Flatsehats!

Mooi en simpel.

Mijn tip: Spuit 'm zwart of haal bij de elektronicaboer een 19"/2U frontplaat. Dan past ie ook werkelijk in een rack :Y)

En een LCD is meestal ook wel handig in een server. Een tipje hiervoor is eBay, ik heb er een 20x4 LCD met LED backlight kunnen fetchen voor $19,95

Een optische drive (DVD+RW of CD-RW) is meestal ook wel handig voor backup-doeleinden als je erg kritische data hebt.
VGA heb je meestal niet nodig als je 'm alleen als server gebruikt.

Edit: Passieve koeling van een P166MMX is een eitje! Ik heb zelf nog een Celeron 500 passief gekoeld met het originele koelblok dat erop zat, met de fan eraf gesloopt ;)... dat beestje loopt normaal hooguit 40C stressed, met een activatie van de casefan zo nu en dan (geregeld door SpeedFan)...

P166 heeft amper een HSF nodig. Als je een fan hebt in de hele kast is het al plenty. Je kan op zich gewoon de fan van de HSF slopen.

[ Voor 40% gewijzigd door Stoney3K op 03-03-2004 20:49 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 20:10:
Heb je misschien nog tekenen/maten andere info die je hebt gebruikt om deze case te bouwen? Lijkt me namelijk wel handige case voor een server, wie weet ga ik zelf nog eens zoiets bouwen.
Nou, de info die ik heb gebruikt is voor het grootste deel afkomstig van GOT - CME. Goed kijken naar andere casemods (het hoe en wat en vooral waarom) en dan de ideeën die je opdoet aanpassen aan je eigen wensen. Meer kan ik je er niet over zeggen -> Go CME!!! :+ Mocht je echt met een vraag zitten over mijn case, dan wil ik em best beantwoorden :)
Verwijderd schreef op 03 maart 2004 @ 17:19:
Ik wil ook een houten case gaan maken maar dan voor een PC
Ik hoorde dat je alles moet aarden, heb je dat ook gedaan?
Ik heb alleen de PSU geaard (niet dat het zin heeft -> geen geaarde wandcontactdoos) en verder niets. Dat zou op zich niet een slecht idee zijn maar omdat ik geen stabiliteitsproblemen ervaar, heb ik dat deels achterwege gelaten.
Nebuch schreef op 03 maart 2004 @ 19:44:
[...]

Dus helemaal niks qwa ijzer in de richting van de hd. Ik bedoelde gewoon iets van ijzer tussen de hdd en de voeding. Maar aangezien je hem goed gaat inpakken neem ik aan dat er vast wel iets van ijzer tussen gaat komen. Of heb ik het helemaal verkeerd.

Trouwens Kakanox. Over die koeler. Als Mr. White niet geinterreseerd is in de koeler en/of proc wil ik beide wel hebben hoor :P Vooral de proc (mooie sleutelhanger)
Weet dat dit een bericht was gericht op Mr. White maar reageer toch maar (een brutaal persoon heeft de halve wereld. :) )
Ik wil de HD idd nog een keer gaan inpakken, alleen ben ik nu een test aan het doen met kleine schuimen geluidsabsorptiepads (raar woord :P) of die het effect bereiken wat ik wil. Wat betreft de metalen plaat tussen PSU & HD; daar ben ik nog over aan het nadenken hoe ik dat ga oplossen.
En bij deze geef ik jou (Nebuch) de vrije loop op die CPU + koeler. Heb een oude P!!! koeler gevonden die precies past en beter de warmte wegleid. En je hebt groot gelijk dat je vraagt of jij het evt. mag hebben als ik er geen interesse in heb. Nederlanders: Ons bint zunig :P
@ Kakanox: Nogmaals bedankt voor het aanbod :)
Stoney3K schreef op 03 maart 2004 @ 20:42:
Mooi en simpel.

Mijn tip: Spuit 'm zwart of haal bij de elektronicaboer een 19"/2U frontplaat. Dan past ie ook werkelijk in een rack :Y)

En een LCD is meestal ook wel handig in een server. Een tipje hiervoor is eBay, ik heb er een 20x4 LCD met LED backlight kunnen fetchen voor $19,95

Een optische drive (DVD+RW of CD-RW) is meestal ook wel handig voor backup-doeleinden als je erg kritische data hebt.
VGA heb je meestal niet nodig als je 'm alleen als server gebruikt.

Edit: Passieve koeling van een P166MMX is een eitje! Ik heb zelf nog een Celeron 500 passief gekoeld met het originele koelblok dat erop zat, met de fan eraf gesloopt ;)... dat beestje loopt normaal hooguit 40C stressed, met een activatie van de casefan zo nu en dan (geregeld door SpeedFan)...

P166 heeft amper een HSF nodig. Als je een fan hebt in de hele kast is het al plenty. Je kan op zich gewoon de fan van de HSF slopen.
Zwart spuiten: Ik ga de case niet spuiten vanwege het feit dat ie dan teveel opvalt/aandacht trekt. Het is een low-profile-case (letterlijk en figuurlijk ;) ) en als ie een kleurtje krijgt, dan valt ie op.

19"/2U frontplaat: Hoe mooi ik dat ook vind, het is niet de bedoeling dat het ding ooit in een 19"-rack komt te hangen. En dan valt ie ook weer op (zie "Zwart spuiten")

LCD: Zie mijn vorige antwoorden over het opvallen.

Optische drive: Ben het met je eens dat het makkelijk is wat betreft backup. Vind het in dit geval niet nodig voor deze server. Een backup trek ik bijna iedere keer als ik iets verander aan de data. Er draaien alleen een paar website's en een IRC-client op, dus tot op heden nog niet nodig.

VGA: Idd, die heb ik vrij weinig nodig, maar wel handig als je er remote niet bij kan komen. Gelukkig is het merendeel on-board (excl. NIC).

<n00bmode> Wat is HSF voluit? </n00bmode>

Fan's: 1 fan in me hele case gaat niet lukken. Ik wilde een optimale airflow hebben die het hele systeem goed koel houd. Dit kon ik pas bereiken met 2 x 60 mm fans. 1 op de CPU en 1 op de PSU die tevens de warme lucht uit het MoBo-comparitment zuigt.

Afgezien dat ik bijna recht tegen jouw tips in ga, vind ik ze wel goed. Ze gaan mee naar m'n volgende project en wellicht druk ik een LCD in die case :P (ben zelf erg n00b op het gebied van LCD's e.d.) Want het heeft idd wel een hoog :9~ -gehalte als er wat info over de server op staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit een hele nette mod.. ik vraag me alleen af hoeveel zoiets totaal heeft gekost? Want het is namelijk best aantrekkelijk om voormezelf ook keer zoiets te maken met een 80 of 120 Gb schijf die dient als mp3 server op me netwerk.. zodat ik me andere pctjes beetje schoon en snel kan houden :)

*edit: sorry.. las niet met me domme hoofd dat je dus onderdelen had gekregen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HSF was toch Heat Sink Fan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 09:50:
Ik vind dit een hele nette mod.. ik vraag me alleen af hoeveel zoiets totaal heeft gekost? Want het is namelijk best aantrekkelijk om voormezelf ook keer zoiets te maken met een 80 of 120 Gb schijf die dient als mp3 server op me netwerk.. zodat ik me andere pctjes beetje schoon en snel kan houden :)

*edit: sorry.. las niet met me domme hoofd dat je dus onderdelen had gekregen ;)
Geeft niet :) Maar de case heeft me in totaal nu ongeveer € 25,- gekost. Ik heb de bovenkant tot deksel gepromoveerd en de HD op schuimpads gezet waardoor ik een extra € 3,- aan materiaal erbij heb moeten kopen.

Zou ik de onderdelen moeten kopen (dus alles nieuw) dan zou ik ongeveer op een € 245,- uitkomen als ik ongeveer dezelfde opstelling wil maken (met jouw 120 Gig voor mp3's):
-------------------------------------------------------
€ 55 - MSI KM2M Combo-L ATX Via KT266
€ 39 - AMD Duron 1600 MHz Socket A
€ 8 - Cooler Arctic Slim Silent Pro TC
€ 42 - 256 MB DDR/333 PC2700 MDT
€ 87 - 120.00 / 7.200 Maxtor 6Y120L0 2 MB
€ 16 - Power Supply 300W ATX
-------------------------------------------------------

Dan de kosten van de case erbij kom je uit op ongeveer € 275,- (heb alle prijzen afgerond naar makkelijke getallen).
Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 10:01:
HSF was toch Heat Sink Fan ?
Daar zat ik zelf ook aan te denken, maar goed... Het kan zijn dat iemand er iets anders onder verstaat (klinkt dom, maar heb het vaak genoeg meegemaakt dat ik iets anders bij een afkorting dacht dan de ander :? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_white thnx ;) dan w8 het mara nog ff.. eerst voor zorgen dat me HT beetje opgebouwd is ;) maar altijd leuk als je wat geld over hebt :) zo'n zelfbouw project:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je iig misschien de maten van jouw case kunnen geven (hoogte breedte diepte). Zou mij al een stuk op weg helpen...
Ow en hoe heb jij je voeding en moederbord precies gemonteerd, wordt uit je plaatje niet precies duidelijk (niet voor mij iig :P)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 15:16 . Reden: Iets vergeten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Mr_White schreef op 26 februari 2004 @ 14:42:
@ Uddel De kernel is trouwens 2.4.25

[...]

Momenteel is de plaat hout bovenop nog een deksel. Dat is omdat ik nog iets wil doen tegen de resonantie van de HD. Wil em nog stiller hebben dan ie al is :9 Ben er nog niet over uit hoe ik dat ga bevestigen. Wil er gemakkelijk bij kunnen... Zit te denken om een sluiting van een flightcase te monteren aan de voorkant en uitneemscharnieren aan de achterkant te maken. Maar dat is pas aan de orde als ik mijn idee om de HD nog stiller te maken klaar heb. Als iemand ideeën heeft, laat maar komen! Ik sta open voor suggesties.

De maten zijn:
- 40 cm diep
- ~19" breed (beetje afgerond naar beneden)
- 10 cm hoog

- Voor- & achterplaat zijn ~19" x 7,5 cm
- Zijplaten zijn 37,7 x 7,5 cm
- Binnenplaten zijn 30 x 7,5 cm (iets breder dan mobo) en 37,7 x 7,5

De plaat waaruit het allemaal komt is 12 mm MDF.

Kosten:
- Hout € 5,-
- Schroeven € 5,-
- Fans € 7,-
- Fangrills € 5,-
Totaal van € 22,-

Mocht je meer pic's willen zien van Eos (zo heet de bak), dan kan dat uiteraard. Zet ik ze wel ff online en dan mail ik je de URL wel of als meer mensen interesse hebben, dan post ik de URL hier.

[...]

[...]

Nee, heb de onderdelen niet geaard in me kast zitten, want ik heb geen randaarde op de wandcontactdozen in me kamer :'( Ik zie momenteel geen reden om dat te doen. Eos die draait nu super stabiel en zolang ze dat doet, dan doe ik daar niets aan.
Heb de maten al een keer gepost met de motivatie waarom ik wat gedaan heb. Maar speciaal voor jou nogmaals de maten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 09:57

Kr3Kr

Melpomene

Mooi hoor, goed alternatief voor die dure 19" kasten... Ik heb al een "gewone" (wel zelfbouw) zerver colocated... weet iemand of er colocaters zijn die het niet erg vinden als je zo'n zelf-in-elkaar-geknutselde-kast bij ze neerzet?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het eerlijk gezegt niet. In verband met brandveiligheid en zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 22:39

Binno

. .. ... ....

denk ivm met brandveiligheid idd , je dat niet gaat lukken.. wat betreft de mod ziet er netjes uit.. zou em nog wel dezelfde tint proberen te krijgen als je bed

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:19

Epsilon

Voor de stilte zou ik in die open kamers isolatie aanbrengen.De airflow wordt er nauwelijks door belemmerd, maar het geluid van de fans zal merkbaar minder worden :).

Misschien een idee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_White

Mr_White

DPZ-Schildpad

Topicstarter
Epsilon schreef op 09 maart 2004 @ 14:19:
Voor de stilte zou ik in die open kamers isolatie aanbrengen.De airflow wordt er nauwelijks door belemmerd, maar het geluid van de fans zal merkbaar minder worden :).

Misschien een idee :X
De fans die hoor ik al niet (tenzij ik met mijn oor voor de in- en/of outtake ga hangen (en dan nog is het bij na niet hoorbaar). Maar het zou idd wel kunnen die isolatie, ff kijken of het nieuwe schuim een beetje goed te verwerken is in de kast :P

Pagina: 1