Probleempjes HP Laserjet III

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Ik heb vorige week bij de kringloop een HP Laserjet III kunnen bemachtigen, zodat m'n ouders weer een printer hebben ik van de toners die ik nog overhad af ben. Het beestje print prima, alleen ik heb 2 probleempjes:

Op 5 en 9 centimeter van boven print hij altijd een horizontale streek (van links naar rechts dus). Vreemde is, altijd op die plaats, dus niet over hele vel met gelijke afstanden, want dan zou je zeggen: een rol is vies. De fuser kan het volgens mij ook niet wezen, die is helemaal schoon en in orde (en dan zoude het verticale strepen worden). Ik heb vandaag de behuizing van de printer er af gehaalt en alles gestofzuigt en gereinigd. Maar dat heeft nog niet geholpen.

Het andere probleem, niet echt een probleem, is dat hij bij het papier pakken, wat hij meestal wel goed doet, een zoemend geluid maakt, wat hij eerst niet deed. Ik denk dat de rol of het papier ergens tegen aan sleept, maar ik kan niet zien wat, ik durf de printer niet verder uit elkaar te slopen.

Verder heb ik geen handleiding van de printer, als iemand hem heeft, en hem kwijt wil of de schoonmaak insctructies wil inscannen; graag!.

Specs

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

De handleiding staat op de HP site. ff daarop zoeken.
om het makkelijk te maken staan er ook nog een hele berg informatieve dingen bij op www.hp.com

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• houthakker
Duur schreef op 25 februari 2004 @ 17:33:
De handleiding staat op de HP site. ff daarop zoeken.
om het makkelijk te maken staan er ook nog een hele berg informatieve dingen bij op www.hp.com
weet je zeker dat die handleiding daar online staat? Ik kreeg alleen maar linkjes naar waar je hem kon bestellen.

Even voor de extra info, ik heb hier al gezocht op GoT, bij HP en gegoogled.

Specs

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Drum al bekeken ?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
http://partsurfer.hp.com/cgi-bin/spi/main

onderdelen bestellen kan via www.expressterminals.com (ff de nl vestiging zoeken)

edit:

of je brengt je printer bij ons in de firma binnen, dan doen wij wel ff een onderhoud & standaardherstellinkje :p

[ Voor 35% gewijzigd door Yoeri op 25-02-2004 18:01 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• houthakker
Robbedoeske schreef op 25 februari 2004 @ 17:57:
http://partsurfer.hp.com/cgi-bin/spi/main

onderdelen bestellen kan via www.expressterminals.com (ff de nl vestiging zoeken)

edit:

of je brengt je printer bij ons in de firma binnen, dan doen wij wel ff een onderhoud & standaardherstellinkje :p
Ik hoef geen reserve onderdelen! Ik wil alleen weten wat ik schoon moet maken om van die strepen af te zijn. Ik heb nu wel een pagina gevonden, maar die is niet erg uitgebreid, en er wordt hele tijd verwezen naar het handboek.

offtopic:
Gratis? :P

Specs

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
al de laserunit opengemaakt en spiegeltjes en dergelijke gereinigd met een wattestaafje met methanol of iets dergelijks (geen gewoon schoonmaakproduct of zo natuurlijk)?

verder ook alle wieltjes eens reinigen, maar ik denk toch eerder aan de laserunit, aangezien je bij de rest terugkerende strepen zou moeten hebben op relatief korte afstand

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
het kunnen ook de rollen zijn die gebruikt worden om papier van elkaar te scheiden. Iets anders kan ik namelijk zo gauw niet bedenken wat op 2 plekken op vaste positie van de bovenkant van het papier strepen zou kunnen geven.

Gooi er anders eens een aantal losse papieren doorheen, zonder te printen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
TD-er schreef op 25 februari 2004 @ 18:43:
het kunnen ook de rollen zijn die gebruikt worden om papier van elkaar te scheiden. Iets anders kan ik namelijk zo gauw niet bedenken wat op 2 plekken op vaste positie van de bovenkant van het papier strepen zou kunnen geven.

Gooi er anders eens een aantal losse papieren doorheen, zonder te printen.
rollen die papier scheiden?

separation pads ? die zouden dan ook een verticale streep moeten trekken over heel het blad imho
edit:
http://partsurfer.hp.com/...y&uniqparts=&callingsite= <-- deze dus (zie pijltje rechts op tekening)

bovendien zou je op dat moment echt wel heel wat last moeten krijgen met het goed oppikken van papier (meerdere bladen tegelijk en van die toestanden)

[ Voor 39% gewijzigd door Yoeri op 25-02-2004 18:53 ]

• houthakker
Robbedoeske schreef op 25 februari 2004 @ 18:38:
al de laserunit opengemaakt en spiegeltjes en dergelijke gereinigd met een wattestaafje met methanol of iets dergelijks (geen gewoon schoonmaakproduct of zo natuurlijk)?

verder ook alle wieltjes eens reinigen, maar ik denk toch eerder aan de laserunit, aangezien je bij de rest terugkerende strepen zou moeten hebben op relatief korte afstand
De laserunit kan ik niet open maken, en ik kan slecht zien wat ik moet schoonmaken dan, omdat ik m'n hoofd niet in die printer krijg (en zo groot is die niet hoor :P). Op de site van HP stond dat ik de Cartridge moest vervangen, maar ik heb er 2 geprobeerd met beide hetzelfde probleem dus dat lijkt me sterk (ik heb nog wel een nieuwe maar dat is zonde vind ik). De fuser zou het volgens mij niet kunnen zijn, de afstand namelijk tussen de strepen, tov de onderkant van het papier is een te grote afstand (diameter van de rol is niet groot genoeg).
Verders staat in de cleaning guide nog iets over de "Corona wire". Dit is een een of andere draad in een gleuf met daar weer draadjes over gespannen. Maar het lijkt me sterk dat dat de oorzaak is. Ik zou ook niet weten hoe ik die schoon zou moeten maken. Er word namelijk heletijd weer doorverwezen naar de handleiding, die ik niet heb, en die je niet online kunt downloaden in pdf formaat of zo :(.
Het zijn overigens geen "scherpe lijnen" ze zijn niet 100% met toner bestrooid, en best dik, een mm of zo. Iemand nog iedeen / tips?

Specs

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 20:31

McFizban

Hackito ergo sum.

Wat ook nog kan, is dat de voorkant van papier ergens tegenaan stoot als het door de printer gaat.
Het gaat dan ietsje bol staan en kan dan tegen een of ander onderdeel aan tikken.
Je kunt dit controleren door tijdens het printen de printer open te maken. De ingebouwde beveiligingen zorgen er voor dat de printer dan gelijk stopt. Je kun nu kijken op het papier of je de streep al ergens ziet zitten. Zie je hem nog niet, dan komt de streep pas later en moet je het nog een keer proberen.
Let er wel even op dat als je papier nog niet door de fuser is gegaan, de toner nog los op het papier zit en dat je dus vieze vingers krijgt als je er dan aan zit.

Als de corona wire vies is, dan krijg je vertikale strepen over de hele lengte van het papier, net als bij de laser unit.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• houthakker
Ik heb nog wat gevonden op deze site:
http://thelaserguys.com/tips.htm

daar staat:
Horizontal Lines - Replace Laser Scanner assembly

Dus toch de laserunit???

Specs

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 20:31

McFizban

Hackito ergo sum.

houthakker schreef op 26 februari 2004 @ 12:11:
Ik heb nog wat gevonden op deze site:
http://thelaserguys.com/tips.htm

daar staat:
Horizontal Lines - Replace Laser Scanner assembly

Dus toch de laserunit???
Een defecte laserunit geeft een veel onregelmatiger patroon (of helemaal geen patroon)
(Een vuile laserunit geeft verticale strepen)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1