F900B Zoemend beelscherm

Pagina: 1
Acties:

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 10:19
Ik heb sinds korte tijd (een week of twee) een hele nieuwe pc. Werkt allemaal hartstikke leuk en aardig maar toen moest ik een website in elkaar draaien. Daarvoor gebruik ik html kit en een resolutie 1600x1200@75hertz. Maar nu merk ik dat als het hele beeldscherm vol staat met tekst en tekens in verschillende kleuren (html code wordt blauw en groen) m'n beeldscherm gaat zoemen. Opzich niet zo erg als je ondertussen muziek hebt aanstaan maar zonder muziek is het gewoon ronduit irritant. Ik heb hier nu een Flatron F900B 19" van LG en voorderest werkt hij goed. Hier is een screen shot waar ik er dus last van heb. Hebben andere mensen hier ook last van? Is dit normaal voor beelschermen? Is het beeldscherm gewoon niet goed?
Hier is nog wat informatie over het beeld scherm:
http://www.lge.com/catalo...0000&unit=19inch&model=12

Bij het volgende plaatje heb ik er dus bijvoorbeeld last van.

http://131.174.119.89/images/beelscherm%20zoemen.bmp

(oh ja, het plaatje is in bmp omdat anders het effect verloren gaat dus het kan effe duren met laden)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

en als je de resolutie toch een beetje naar beneden schroeft, zoemt ie dan nog?
max toerental bij mijn auto was ook zoon 7,5 duizend tpm, maar als ie dat al haalde klonk de motor toch wel anders :P

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 10:19
hmm.. Jah, ik draai nu op 1280x1024@85 hertz en hij zoemt nog steeds.... Hebben andere mensen ook last van zoemend geluid?

Verwijderd

Ik ben niet zeker of het wel hetzelfde gezoem/gepiep is, maar ik heb een dual-screen opstelling hier thuis, en op m'n tweede scherm(17", 1024*768) krijg ik soms een "gepiep", op een hoge toon, je hoort het wel, en als ik m'n scherm dan een paar keer uit en aan zet, gaat het weg.
Dat scherm wordt dit jaar 10jaar, en vroeger deed hij het niet, dus denk dat het gewoon door de ouderdom komt.

'k heb ooit eens iets gelezen van dat dat kan komen door condensators die trillen op de snelheid van je 50hz uit het stopcontact, en dat je die dan kon vastlijmen, maar dat was in een voeding. :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
bij mij zoemt nix, ook geen piepje oid, nie op 1600x1200@75Hz op mn iiyama HM704UTC, en nie op 1600x1200@60Hz op mn IBM G78. t kan zijn dat die nie helemaal in orde is, want ik had bij iemand gezien hoe n Hansol 17" monitor begon te brommen, en dat was echt nie normaal, en die hadden ze toen terug gebracht en toen hadden ze bijbetaald en n flatpanel ervoor teruggekregen :*) ...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A