Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ATC-220C-AX1] 3e casefan erin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan deze kast te gaan kopen.
Maar ik vind het wel heel erg jammer dat er maar 2 casefans inkunnen, eentje bovenin en een achterin onder de voeding.
Nu vroeg ik me dus af of er ruimte zat tussen de binnenkant en de buitenkant onderin de voorkant van de kast, waar de hdds zitten dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.myworldhardware.com/v2/reviews/misc/cm/case/atc220b/images/atc220-11.jpg
(wat ik uit het plaatje op kan maken is dat de binne en buitenkant één geheel is)
Maar als er dus wel een kleine ruimte tussen zit, wil ik daar een gat van 80 of 120 mm eruit zagen om daar een fan te plaatsen.
Of heeft een fan tegen de behuizing plaatsen ook nut? dus meteen achter waar je de fan plaatste de kast. (het lijkt mij dat hij dan nergens lucht vandaan kan halen..)
Want met maar twee fans erin is de airflow van deze kast ook maar niks..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:59 ]

Verwijderd

Ik heb deze kast ook.

1. Ja, dat rek is 1 geheel.
2. Een 80 mm fan past daar niet tussen en kan dan niet van buiten lucht aan zuigen.
3 ik heb een gat in de bodem gemaakt en een stuk van dat rek weggedremeld. Asetek waterchiller rad+fan.

Edit: Dat rek zit gepopnageld vast. Gewoon even uitboren. Let op: de hele stevigheid van de kast valt of staat met dat rek dat je ziet. Ik heb gewoon (van de popnagels op de bodem) 2 laten zitten, inclusief een hoek van het rek, zodat de verbinding tussen bodem-voorkant intact blijft.
Ervaring, mooie strakke kast, genoeg ruimte voor waterkoeling. (mits je creatief bent >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 00:01 ]

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Sweex heeft bijna zo'n identiek model kast, namelijk de Sweex D4 P4. Ook zo'n lang rek, wat niet één geheel was dacht ik, met drie plaatsen voor 80mm fans. Tweemaal onder de voeding en éénmaal voor 't 3.5" rek. Ik heb zelf goede ervaringen met de kast maar ik hoor van vele dat als je 'r 't kleinste dingetje op laat vallen 'r alweer een deuk(je) in zit. Ik heb 'm gezien voor 35€ bij MultiPC in Katwijk. Hij zal waarschijnlijk ergens anders nog goedkoper zijn, maar voor een kastje vind ik het niet duur. Er zit een 300watt voeding in. Sweex heeft zelf geen webpagina van de kast.

[ Voor 11% gewijzigd door DanielB op 25-02-2004 23:34 . Reden: vergeten de naam van de kast te vermelden! ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb dus de ATC201 SX2 daar kan je wel 4 fans in kwijt..
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/coolermaster/DSCF0040.JPG

iig mooie case dus een aanrader netzoals die jij op het oog hebt. werkt zeer fijn :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:44
ReseTTim schreef op 26 februari 2004 @ 01:11:
ik heb dus de ATC201 SX2 daar kan je wel 4 fans in kwijt..
[afbeelding]

iig mooie case dus een aanrader netzoals die jij op het oog hebt. werkt zeer fijn :P
Die kast is nu vervangen door de Praetorian

Ikzelf bezit da Wave Master, heeft ook plaats voor 4 casefans en heeft enorm veel kabel wegwerk mogelijkheden.

Het verschil tss den ATC's 201 SX2 en de Praetorian is dat de Praetorian het body heeft van de Wave Master. Het front is echter nog altijd hetzelfde.

Een beetje verlies heb je altijd...