Toon posts:

Klopt dit wel?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In het algemeen wordt er gezegt: als je je kast open hebt dan daalt de CPU temperatuur.

nou in mijn geval is dat niet zo, als ik mijn kast open heb dan stijgen de temps bij mij van 55 graden ( wat al veel te hoog is ) naar 62 graden idle :|

weet iemand hoe dit kan ? O-)

Ps; ik heb al search gedaan maar kreeg alleen maar antwoorden zoals : doe je zijpanel er vanaf en kijk of de temps dalen, NEE DUS

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:50 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:45

_Ernst_

Mark It Zero!

Ja dat kan. Dan heb je gewoon een hele goeie airflow :)

Als de kast dicht is word de lucht gedwongen om over het moederbord te lopen.
Als hij open staat kan de lucht gemakkelijk aan de zijkant eruit en word hij niet gedwongen om over het moederbord te lopen. Dus dan worden de temperaturen hoger.

Dus hier kun je aan zien dat je een goede airflow hebt :)

Last.fm

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Het kan inderdaad voorkomen dat de temp stijgt bij een open kast. Of dit wel of niet het geval is hangt af van je airflow. Als je erg weinig of geen airflow hebt, dan is het beter voor je temp, om de kast open te doen.
Als je wel een goede airflow hebt, dan zal je temp stijgen bij een open kast.
Bij mij is dit ook zo het geval, dus ik ga ervan uit dat jij ook wel een redelijke airflow zult hebben.

edit: net een paar sec. te laat :(. Nouja, iig wat ik eigenlijk nog wou zeggen is dat je titel een beetje zuigt omdat het de inhoud totaal niet weergeeft. De uitleg over wat wel een goede titel is kun je terugvinden in de algemene gebruiksregels oid. Een beter titel zou zoiets zijn geweest "[Airflow]Hogere temperatuur bij open kast".
Nofi, maar doe dat de volgende keer wel evn, anders wordt het hier een chaos op GoT.

[ Voor 35% gewijzigd door Herr Muller op 25-02-2004 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de topicnaam, is idd een beetje dom.

maar ik denk eigenlijk niet dat ik goede airflow heb want met dichte kast heb ik nog hoge temps :|

-edit-
sys info
msi kt 6 delta, amd barton 2800+ al op normale snelheid, 1 fan op zijkant (intake ) 2 fans achter in kast ( outake ), coolermaster aero7+ ( nog niet met artic silver besmeert:p, zou dit echt zo veel helpen?)

uhmz dat was alles wel zo'n beetje, kijk voor meer info in me sig

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 17:04 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
ehhh wat meer SYstem specs !

Verwijderd

Jij bent ook een wazige, hier zeg je dat je kamer 9 graden is. Als jouw kamer 9 graden is en je CPU 55 dan zou ik eens gaan kijken of je koeler wel draait en of ie wel goed contact maakt.

Beetje kansloos topic, staat ook allemaal in de FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
heej wacht, das mijn eigen pc, deze pc staat onder in een omgeving van +/- 20 graden

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 17:06 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:59:
sorry voor de topicnaam, is idd een beetje dom.

maar ik denk eigenlijk niet dat ik goede airflow heb want met dichte kast heb ik nog hoge temps :|
...
Misschien niet direct hele goede airflow, maar de lucht stroomt wel op de juiste manier door je kast. Als je je kast dan open zet stroomt de lucht meteen weer de kast uit, en dan worden je temps (nog) hoger.

Mischien eens kijken of dat je de flow kunt verbeteren door kabels beter de plaatsen enzo.

Last.fm

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al me kabels goed weg gewerkt, achter moederbord langs en heb losslingerende kabels aan de achterkant van me kast ( achter moederbord bevestigingsplaat ) vast geplakt :Y)

en heb roundcables voor hdd en cdrom etc

edit

ik heb zo'n gevoel dat er iets niet klopt, wat weet ik niet maar er klopt volgens mij iets niet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 17:12 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Waar zit die fan in je zijpaneel ergens? Als ie recht tegen je mobo aanblaast dan kan het zeker kloppen dat je temps hoger worden met open case.

Anders mischien ook een fan vooronder in je case plaatsen als dat kan.

Last.fm

Verwijderd

Nou men heeft het al verschillende keren gezegd, je hebt gewoon een betere airflow met een gesloten kast dan met een open kast. Als je geen enkele casefan hebt, dan is de regel dat het zeker helpt de kast open te laten staan. Dan kan de warme lucht op zijn minst ergens naar buiten. (uiteraard heeft de voeding ook een fan, maar daar zwijgen we even over). Maar jij hebt 3 casefans, en je denkt dat "er ergens iets niet klopt"??? 3 casefans zorgen al voor een heel behoorlijke airflow hoor. Als je het echt nog beter wil, kan je misschien 1 van die 2 outtake-fans achteraan vooraan plaatsen als intake. Maar het klopt allemaal wel hoor.

• NomadTitan
WE MOETEN SYSTEEM SPECS !!!!!!!! !!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
we weten niet over welke cpu het gaat , slimpie !

hoe wou je in godsnaam hulp ?

Edit : OEPSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSss sorry 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door NomadTitan op 25-02-2004 18:28 ]

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:59:
sys info
msi kt 6 delta, amd barton 2800+ al op normale snelheid, 1 fan op zijkant (intake ) 2 fans achter in kast ( outake ), coolermaster aero7+ ( nog niet met artic silver besmeert:p, zou dit echt zo veel helpen?)

uhmz dat was alles wel zo'n beetje, kijk voor meer info in me sig
.....

• NomadTitan
nou op welke snelheid staat je fan ? :) , en verlaag de vcore eens ;)

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
ik zou in ieder geval toch maar eens wat koelpasta er tussen gooien, ik neem aan dat dat de temperatuur wel redelijk wat zal laten kelderen!

(en nou ook weer niet te dik hè ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Jukebox126 op 25-02-2004 18:31 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:49:
In het algemeen wordt er gezegt: als je je kast open hebt dan daalt de CPU temperatuur.

nou in mijn geval is dat niet zo, als ik mijn kast open heb dan stijgen de temps bij mij van 55 graden ( wat al veel te hoog is ) naar 62 graden idle :|

weet iemand hoe dit kan ? O-)

Ps; ik heb al search gedaan maar kreeg alleen maar antwoorden zoals : doe je zijpanel er vanaf en kijk of de temps dalen, NEE DUS
maar ik denk eigenlijk niet dat ik goede airflow heb want met dichte kast heb ik nog hoge temps
Snap jij jezelf nog? Heb je nu hogere temperaturen met de kast open of dicht? Lekker wazig.

Maar goed, welke koelpasta heb je? Heb zelf al regelmatig meegemaakt, dat van die witte pasta wel eens uitdroogd, en zo slecht warmte geleidt. Heb laatst bij een machine van een kennis het stof uit de cooler gehaald, en de pasta vervangen. Dit scheelde 20 graden CPU temperatuur.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hewo, hier valt geen soep van te koken. Kijk eerst alles na qua stof, koelers, kabels, enzovoort. Bovendien zijn tempsensors niet altijd te vertrouwen. Zolang je pc stabiel is, is er niks aan de hand, en is het niet zo gek dat je pc heter wordt als je je kast open gooit: er is dan namelijk een stuk minder airflow. Deze gaat iig dicht omdat dit al vaak genoeg langs is gekomen, onder de noemer 'proc te heet', terwijl er zolang de pc stabiel was, niks aan de hand was.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.