Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Koffermod in progress

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Res-q's koffermod in progress
Welkom bij het CiP topic over mijn casemod.

Omdat ik al enige tijd geen zin meer heb om verder te gaan met de mod van mijn tower
( 8)7 ) en ik toch iets te modden wilde hebben, besloot ik om mijn server maar te modden. Ik wilde iets anders doen dan ik al had gedaan, dus een gewone kast verbouwen was niet echt een optie. Hierom besloot ik om mijn server in een koffer te gaan bouwen.
Alle plaatjes in dit topic zijn clickable, grote foto's zijn 1600*1200 pixels
Specs!!!!1
VoedingATX 200Watt
MoederbordChaintech 5SIM m101, AT vorm met ATX power
ProcessorAMD K6-2 300MHz
Geheugen
  • 2x 64MB 100MHz SD-Ram
  • 2x 32MB EDO ram
totaal dus 192MB
VideokaartATI Rage II 4MB PCI
Harde schijfFujitsu Siemens 40GB 5400 rpm
NetwerkkaartRealtec RTL8139C 10/100 Mbit
PCI riserVIA PCI Riser Card - 2 port, 32 bit PCI riser
GeluidskaartSweex 5.1
CD-romVibrant 24x

Planning
Er waren een aantal eisen waarvan ik vond dat de koffer daaraan moest volddoen:
  • Aan de buitenkant zo min mogelijk zichtbaar dat het een PC is, dus:
    • Geen PCI sloten naar de buitenkant van de kast
    • Geen moederbord-aansluitingen naar de buitenkant van de kast
    • Geen CD-rom/diskette vanaf de buitenkant zichtbaar
  • De zijkant moest een 80*80mm kunnen bevatten zonder dat er uitsparingen worden gemaakt in het deksel
  • Het deksel moet 'leeg' blijven voor eventuele uitbreidingen
  • Koffertje met aluminium-achtige buitenkant
  • Koffertje zo klein mogelijk
  • Stil, want server, dus moet 24/7 aan staan
Speciale dingen:
  • Harde schijf:
    De harde schijf wil ik in een CD-Rom behuizing bouwen, en deze vervolgens geluidsdicht monteren. Dit ga ik doen zoals in de volgende guides beschreven:
    http://www.overclockers.com/tips1123/
    http://www.overclockers.com/tips1126/
  • CD-rom:
    Omdat ik niet wil dat je aan de buitenkant kunt zien dat het een pc is wil ik dus niet de CD-Rom speler aan de zijkant bouwen. De CD-Rom gaat dan ook naar binnen open, over het moederbord en een stukje processor. De CD-Rom zal bovenop de harde schijf geplaatst worden.
Hiervoor heb ik alle onderdelen die ik in de koffer wilde hebben uitgetekend op papier en uitgeknipt, om de onderdelen zo gunstig mogelijk te plaatsen. Hiermee kwam ik tot de conclusie dat ik ongeveer een koffertje nodig zou hebben van 45*30 cm.
Stap 0: de koffer
Met een vriend naar de Gamma geweest (vriend werkt @Gamma) om daar een koffertje te kopen. Het is dit koffertje geworden:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/thumbs/koffer_dicht_small.jpg

Afmetingen: 46*33,5*15,5 cm (l*b*h).

Omdat ik aan de buitenkant zo min mogelijk wil laten zien dat het een computer is, wilde ik het moederbord niet met schroeven door de bodem vastzetten. Hiervoor is een plaatje HDF met de grootte van de bodem uitgezaagd, welke zal dienen om de onderdelen op te bevestigen. Deze plaat zal dan uiteindelijk aan de koffer gekleefd worden.
Stap 1: de koffer (continued)
Omdat ik de standaard bekleding van de koffer niet nodig zou hebben, is deze er uit gestript. Voor een strakke look heb ik vervolgens plakplastic met traanplaat motief aan de binnenkant geplakt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/thumbs/koffer_open_small.jpg
Stap 2: de moederbordplaat
De moederbord plaat is zoals gezegd een plaat HDF met de grootte van de bodem. De plaat is 5mm dik. Deze plaat heb ik aan een zijde voorzien met het traanplaatplastic. Vervolgens heb ik afgetekend waar het moederbord zou komen, en waar de bevestiging voor de voeding en harde schijf/CD-Rom. De voeding en harde schijf zullen met bout-moer verbindingen vast aan de moederbordplaat komen. De CD-Rom zal met bout-moer verbindingen bovenop de harde schijf geplaatst worden.

Inmiddels zit het moederbord vast op de plaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/thumbs/moboplaat_small.jpg

De uitsparing linksonderin de plaat is voor de intake-ventilator (Akasa 80*80mm met 4 blauwe leds:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/thumbs/intake_small.jpg
Updates:

StapOmschrijvingLink:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/staffiles/tick.gif3Voeding monteren + window22 maart 2004
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/staffiles/tick.gif4Harde schijf + CD-Rom inbouwen22 maart 2004
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/staffiles/fail.gif5Proefdraaien-
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/staffiles/fail.gif6Break-out box aansluitingen-
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/staffiles/fail.gif7LCD inbouwen-
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/staffiles/fail.gif8Fans, CCFL's e.d. aansluiten-

Enjoy :)
CiP toestemming van Phreak
[right]©2004 Res-q[/right]

[ Voor 10% gewijzigd door Res-q op 22-03-2004 21:46 ]

en zo is het voorspeld!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
Dat ziet er al mooi uit moat. Ik kom hem vaker checken.
Netjes gedremeld.

Hoe zwaar wordt 'ie nou in totaal?

Mooi koffertje, waar heb je die verdaan? :+

[ Voor 20% gewijzigd door Denker op 25-02-2004 16:58 ]

Verwijderd

mooi koffertje :)
maar inderdaad wordt ie niet een beetje zwaar??

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Ik heb geen idee hoe zwaar het geheel zal worden, maar er komt gewoon de standaard-inhoud in (voeding, mobo, cd-rom, hdd) dus ik denk dat het gewicht overeen zal komen met een standaard midi-tower.

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

wat ik niete snap : je wil een kast waaraan je niet kan zien dat het een server is.
Maar je steekt er wel ccfl's in en fans met LED-jes.
toch tegenstrijdig niet?

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:57:
wat ik niete snap : je wil een kast waaraan je niet kan zien dat het een server is.
Maar je steekt er wel ccfl's in en fans met LED-jes.
toch tegenstrijdig niet?
Nee, ik wil dat je aan de buitenkant zo min mogelijk kunt zien dat het een PC is. Wat ik dus niet wil is zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19818/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15942/full.jpg
(plaatjes komen uit dit topic, wat toevallig hetzelfde koffertje is :) , Nofi naar de maker van die mod).

Het wordt wel een showcase, dus er komen wel ccfl's e.d. in. Aan de buitenkant wil ik het gewoon heel strak houden.

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Die combinatie SD en Edo geheugen gaat neit werken. Je kan óf CD ram geheugen gebruiken, óf Edo. Er staat ook een jumpertje op je meoderbord als het goed is, waar je kan selecteren, of het geheugen 3,3 of 5 volt krijgt.
Ik zou het even checken, anders is het dadelijk wolkje...snuif...snuif...hmmmzzz..

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

.. Omdat ik aan de buitenkant zo min mogelijk wil laten zien dat het een koffer is ..
Waarom heb je dan een koffer gekocht ?? 8)7

Maar ziet er tot nu toe goed uit ennuh ik houd hem in de gate.

Signature unavailable

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 19:42:
Die combinatie SD en Edo geheugen gaat neit werken. Je kan óf CD ram geheugen gebruiken, óf Edo. Er staat ook een jumpertje op je meoderbord als het goed is, waar je kan selecteren, of het geheugen 3,3 of 5 volt krijgt.
Ik zou het even checken, anders is het dadelijk wolkje...snuif...snuif...hmmmzzz..
Het werkt wel ;) en ja dat weet ik 100% zeker en ja het heeft al een paar maand gedraaid.
Mr GAmba schreef op 25 februari 2004 @ 20:18:
[...]

Waarom heb je dan een koffer gekocht ?? 8)7

Maar ziet er tot nu toe goed uit ennuh ik houd hem in de gate.
Whoops, dat moet natuurlijk 'computer' zijn. Het is veranderd, bedankt voor het melden en het compliment :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Ziet er al leuk uit, ik hoop dat het een mooi koffermodje wordt en niet zo'n koffermod als veel andere: snel afgeraffeld enzo... :)

Succes iig.. :)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Mijn complimenten over de startpost! :)

Dit wordt denk ik wel een standard 'koffermod' maar erg goed uitgevoerd! ;)

Misschien kan je je kabels e.d. onder het plaatje MDF laten lopen? Dan wordt het helemaal mooi!

Edit: Vergeet niet je onderdelen te aarden ;)
De link uit de FAQ: Aarding

[ Voor 26% gewijzigd door MaNDaRK op 26-02-2004 11:19 ]

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 10:45:
Ziet er al leuk uit, ik hoop dat het een mooi koffermodje wordt en niet zo'n koffermod als veel andere: snel afgeraffeld enzo... :)

Succes iig.. :)
Ik besteed veel aandacht aan de afwerking, temeer het ook een beetje een showcase moet worden voor LAN's e.d. Ik raffel het iig niet af :)
MaNDaRK schreef op 26 februari 2004 @ 10:58:
Mijn complimenten over de startpost! :)

Dit wordt denk ik wel een standard 'koffermod' maar erg goed uitgevoerd! ;)

Misschien kan je je kabels e.d. onder het plaatje MDF laten lopen? Dan wordt het helemaal mooi!
Het is HDF ;) , high density fireboard.
Kabels onder de plaat door laten lopen is denk ik niet zo'n heel goed idee, omdat de stevigheid van de plaat dan weg is. Ik wil alles op deze plaat vastmaken zodat er geen gaten in de koffer zelf hoeven te komen, en voor het monteren van de plaat aan de koffer wil ik dan wel de hele oppervlakte gebruiken voor het lijmen.

Zoveel kabels komen er verder ook niet in, en de kabels die er komen werk ik allemaal netjes weg langs de hoeken :)
Edit: Vergeet niet je onderdelen te aarden ;)
De link uit de FAQ: Aarding
Bedankt voor de tip, maar hoe kan ik dat het makkelijkst doen dan? gewoon aan elk metalen onderdeel een draadje maken en deze dan bij elkaar laten komen bij de aardedraad van de voeding?

Bedankt voor de opbouwende reacties tot nu toe :)

en zo is het voorspeld!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:52

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

het begin ziet er goed uit, maar wat ik me afvraag, hoe ga je nu de i/o aansluiten? Voeding, muis, monitor, LAN?

Maak je dan de koffer open? of maak je er een klepje voor? Ik ben zeer benieuwd :).

Iig succes

T60P Widescreen

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Seesar schreef op 26 februari 2004 @ 13:32:
het begin ziet er goed uit, maar wat ik me afvraag, hoe ga je nu de i/o aansluiten? Voeding, muis, monitor, LAN?

Maak je dan de koffer open? of maak je er een klepje voor? Ik ben zeer benieuwd :).

Iig succes
In de linker zijkant ga ik een plaatje maken met daarin alle aansluitingen. Dat betekent dat alle aansluitingen eerst een 20 cm verlengd moeten worden. De aansluiting van de voeding heb ik al verlengd, met de rest ben ik bezig :)

en zo is het voorspeld!

• MaNDaRK
Res-q schreef op 26 februari 2004 @ 13:20:
[...]

Bedankt voor de tip, maar hoe kan ik dat het makkelijkst doen dan? gewoon aan elk metalen onderdeel een draadje maken en deze dan bij elkaar laten komen bij de aardedraad van de voeding?
Alle losse onderdelen aan elkaar maken door middel van een stukje draad.
Niet blanco draad gebruiken als die aan de schuif gaat dan kan je misschien kortsluiting krijgen ;) dat draadje ook meteen aan je voeding knopen. Dit kan je makkelijk aan de buitenkant van de voeding maken (wel kaal krabben). Dit is al voldoende :)

Suc6! :D

Verwijderd

Ziet er grappig uit, ben benieuwd.

Verwijderd

Aan de buitenkant zo min mogelijk zichtbaar dat het een PC is, dus:
Geen PCI sloten naar de buitenkant van de kast

Geen moederbord-aansluitingen naar de buitenkant van de kast

Geen CD-rom/diskette vanaf de buitenkant zichtbaar
dan is het toch geen casemod meer :? Nu maak je dus alleen in/outtake fan en schakelaar... en voor de rest zet je alles in je case.. beetje simpel en onpractich zo. Valt niet echt onder case modden ;)

• Deesje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-12-2021

Deesje

Sleepy

leuk begin :) maar wat ik me afvraag; wordt het zaakje niet te warm in een koffer die helemaal dicht zit ?

Dokter Phil Dees

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

nexhil

BAM!

Desiree schreef op 26 februari 2004 @ 14:39:
leuk begin :) maar wat ik me afvraag; wordt het zaakje niet te warm in een koffer die helemaal dicht zit ?
als je een goede airflow hebt...dan is een compleet afgesloten case juist goed

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
MaNDaRK schreef op 26 februari 2004 @ 14:06:
[...]

Alle losse onderdelen aan elkaar maken door middel van een stukje draad.
Niet blanco draad gebruiken als die aan de schuif gaat dan kan je misschien kortsluiting krijgen ;) dat draadje ook meteen aan je voeding knopen. Dit kan je makkelijk aan de buitenkant van de voeding maken (wel kaal krabben). Dit is al voldoende :)

Suc6! :D
Hoe doe ik dat met het moederbord dan?
Verder: ik heb het gat waar de stroomstekker ingaat verlengd, hier zit ook een groen/gele kabel aan, dit lijkt mij de aarde, dus ik neem aan dat ik dan alle draden aan die groen/gele moet knopen?
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 14:37:
[...]
dan is het toch geen casemod meer :? Nu maak je dus alleen in/outtake fan en schakelaar... en voor de rest zet je alles in je case.. beetje simpel en onpractich zo. Valt niet echt onder case modden ;)
Wat versta jij onder een casemod dan? Ik vind een computer in een koffer bouwen toch wel een aardige mod. En tsja, dat ik nou net niet wil dat je aan de buitenkant kunt zien dat het een computer is, is mijn eigen keus, het wordt er in ieder geval een stuk strakker van (vind ik). Ik kijk dan ook uit naar jouw 1337-casemod ;)
Desiree schreef op 26 februari 2004 @ 14:39:
Ik heb linksonderin aan de voorkant een casefan (intake), en rechts onderin aan de achterkant een fan (outtake) dus ik denk dat het wel goed gaat :)

[ Voor 26% gewijzigd door Res-q op 26-02-2004 15:10 ]

en zo is het voorspeld!

• MaNDaRK
Res-q schreef op 26 februari 2004 @ 15:03:
[...]

Hoe doe ik dat met het moederbord dan?
Verder: ik heb het gat waar de stroomstekker ingaat verlengd, hier zit ook een groen/gele kabel aan, dit lijkt mij de aarde, dus ik neem aan dat ik dan alle draden aan die groen/gele moet knopen?
Die groen/gele is inderdaad aarde, daar kan je ze aan vast knopen :)

De beste oplossing voor je moederbordje is: Zo'n ringetje waar je een draadje aan kan maken. (met een knijptang, ik ben de benaming even kwijt...) en dan onder het schroefje waar je moederbord op je plank zit vast gemaakt monteren :)

Verwijderd

Res-q schreef op 26 februari 2004 @ 15:03:
[...]

[...]
Ik kijk dan ook uit naar jouw 1337-casemod ;)

[...]
die heb ik al gemaakt ;) zoek en gij zult vinden.
Natuurlijk is dit een andere manier van behuizing maar bedoel meer dat het niet echt bijzonder is. Er zijn natuurlijk al duizende koffermods gemaakt (heb er zelf ook 1 trouwens) maar meestal besteed men dan ook aandacht aan de aansluitingen van buitenaf en dat mis ik bij jouw. Natuurlijk blijft het altijd leuk om een koffermod te maken.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
MaNDaRK schreef op 26 februari 2004 @ 15:29:
[...]

Die groen/gele is inderdaad aarde, daar kan je ze aan vast knopen :)

De beste oplossing voor je moederbordje is: Zo'n ringetje waar je een draadje aan kan maken. (met een knijptang, ik ben de benaming even kwijt...) en dan onder het schroefje waar je moederbord op je plank zit vast gemaakt monteren :)
Dank voor de tips, gaat goed komen :)
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 15:33:
[...]

die heb ik al gemaakt ;) zoek en gij zult vinden.
Natuurlijk is dit een andere manier van behuizing maar bedoel meer dat het niet echt bijzonder is. Er zijn natuurlijk al duizende koffermods gemaakt (heb er zelf ook 1 trouwens) maar meestal besteed men dan ook aandacht aan de aansluitingen van buitenaf en dat mis ik bij jouw. Natuurlijk blijft het altijd leuk om een koffermod te maken.
Doe ik ook hoor, alleen vind ik een backplate van een oude kast inbouwen niet mooi, te groot en log en past niet bij de kast. Daarom ga ik zelf een plaatje met alle aansluitingen in de kast maken. Hierop komen dan VGA, LAN, 2x ps/2 en 3x mini-jack. Dit op een zo klein mogelijk plaatje. Dit lijkt mij een stuk strakker dan een backplate uit een oude kast waar de PCI sloten e.d. inkomen.

verder was mijn vorige post sarcastisch, nofi natuurlijk :>

en zo is het voorspeld!

• MaNDaRK
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mandark8/got/stekkertje.jpg
Deze heb je ook met een ringetje er aan, ik weet alleen niet hoe ze heten :/

Gevonden @ Conrad:
Componenten -> Connectoren -> Ronde Connectoren :)

De lokale bouwhandel moet ze ook hebben! (Gamma / Praxi enz.) En de electronica zaak natuurlijk ook :)

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
MaNDaRK schreef op 26 februari 2004 @ 15:46:
[afbeelding]

Gevonden @ Conrad:

De lokale bouwhandel moet ze ook hebben! (Gamma / Praxi enz.) En de electronica zaak natuurlijk ook :)
Zo'n ding bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/thumbs/voedingsstekker_small.jpg
:P clickable

Dit is de contrastekker waar je normaal de plug van de voedingskabel in doet. Hier zit standaard dus een ringetje aan waarmee deze aan de behuizing van de voeding vast zit. De kabel heb ik losghaald, verlengd en gemeshed.

en zo is het voorspeld!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Update!
Stap 3: voeding monteren + window
De voeding heb ik aan de bovenkant voorzien van een window, de kabels zijn gemeshed en de voeding is aan de binnenkant en aan de buitenkant voorzien van traanplaat plakplastic. Let ook even op de koelsleuven op de voeding onder het gat waar alle kabels uit komen, deze wilde ik intact laten voor de airflow en hier heb ik dus het traanplaat folie weg moeten snijden, wat een monikenwerk.

Motage in de koffer:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/update1/thumbs/closeup_psu_front.jpg

Closeup van de binnenkant van de voeding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/update1/thumbs/closeup_psu_back.jpg

en zo is het voorspeld!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Stap 4: Harde schijf + CD-Rom inbouwen
De harde schijf heb ik ingebouwd in een lege cd-rom speler op de volgende manier:
http://www.overclockers.com/tips1123/
http://www.overclockers.com/tips1126/

Hier boven op heb ik de CD-rom speler gemonteerd, en dit geheel ingepakt met traanplaatplakfolieplasticspul. Het was mijn bedoeling om de CD-rom speler met moeren en bouten bovenop de harde schijf te bouwen, maar dan zou ik het geheel niet meer dicht kunnen schroeven. Daarom heb ik de CD-rom speler er op vastgeplakt met dubbelzijdig plakband. Het frontje van de CD-rom speler ben ik nog niet helemaal tevreden over, dus dit ga ik nog een keer bijwerken.

Op onderstaande foro zie je hoe dat er inbebouwd uit ziet. De IDE kabel loop ook onder de harde schijf door. Het groene kabeltje is van de aarding van de harde schijf.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/update1/thumbs/closeup_cd_front.jpg

Overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/update1/thumbs/overzicht_psu_cd_hdd.jpg
Verder nog:
De fans heb ik gemonteerd met inbusboutjes in plaat van de standaard boutjes, omdat ik dit er toch iets strakker uit vind zien.

Intake:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/update1/thumbs/intake_inbus.jpg

Outtake:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/update1/thumbs/outtake_inbus.jpg

Verder is nu het wachten op mijn PCI riser, die heb ik 11 februari al besteld bij Dedicated computers, maar heb m nog steeds niet binnen. Ik wil deze binnen hebben alvorens ik tot het aansluiten over ga.

en zo is het voorspeld!

• Derek Vinyard
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2022
MaNDaRK schreef op 26 februari 2004 @ 15:46:
[afbeelding]

Gevonden @ Conrad:

Dat zijn AMP stekkers. Worden veel gebruikt in autoindustrie. Zijn dus ook verkrijgbaar bij automaterialenhandel.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik lees niet (misschien eroverheen gekeken) hoe je het mobo monteerd, want als ik op de plaatjes kijk, dan lijkt het wel alsof je het op de plaat monteerd.
Of zet je er nog wat tussen? Anders heb je kortsluiting aan de onderkant van je mobo en is het heel snel over met je mod.
Ookal zorg je ervoor dat er ruimte tussen je mobo en de plaat zit, moet je er wel 100% zeker van zijn dat je mobo geen contact kan maken met het ijzer/alu werk, door het buigen van of je mobo of de koffer.

Het ziet er iig zeer veelbelovend uit.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
nhimf schreef op 22 maart 2004 @ 22:03:
Ik lees niet (misschien eroverheen gekeken) hoe je het mobo monteerd, want als ik op de plaatjes kijk, dan lijkt het wel alsof je het op de plaat monteerd.
Of zet je er nog wat tussen? Anders heb je kortsluiting aan de onderkant van je mobo en is het heel snel over met je mod.
Ookal zorg je ervoor dat er ruimte tussen je mobo en de plaat zit, moet je er wel 100% zeker van zijn dat je mobo geen contact kan maken met het ijzer/alu werk, door het buigen van of je mobo of de koffer.

Het ziet er iig zeer veelbelovend uit.
Ik heb in de moboplaat gaatjes geboord en hierin standaard moederbord afstandsbusjes geschroefd en voor de zekerheid nog even met een drupje secondelijm vastgezet. Op deze busjes zit dus weer het moederbord, in feite net zoals standaard in een kast :) . Deze busjes zijn dan ook wel weer zo kort dat ze niet door de plaat heen gaan. De binnenkant van de koffer is trouwens ook van hout, er zit geen aluminium in volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperboere/mods/koffermod/cip_topic/thumbs/mobo_busjes.jpg
*klikbaar

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Hoeveel koste die koffer bij de gamma? Want wou zelf net ook aan een mod beginnen :9

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:29:
Hoeveel koste die koffer bij de gamma? Want wou zelf net ook aan een mod beginnen :9
Pfff, vraag je me wat... Ik dacht iets van €22....

en zo is het voorspeld!

• MaNDaRK
Derek Vinyard schreef op 22 maart 2004 @ 21:44:
[...]

Dat zijn AMP stekkers. Worden veel gebruikt in autoindustrie. Zijn dus ook verkrijgbaar bij automaterialenhandel.
Thanx! :) meteen ff noteren ;)

Ontopic:
WoW! :D het ziet er echt heel erg gelikt uit! :) _/-\o_ over de netheid!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Res-q schreef op 22 maart 2004 @ 22:17:
[...]

Ik heb in de moboplaat gaatjes geboord en hierin standaard moederbord afstandsbusjes geschroefd en voor de zekerheid nog even met een drupje secondelijm vastgezet. Op deze busjes zit dus weer het moederbord, in feite net zoals standaard in een kast :) . Deze busjes zijn dan ook wel weer zo kort dat ze niet door de plaat heen gaan. De binnenkant van de koffer is trouwens ook van hout, er zit geen aluminium in volgens mij.

[afbeelding]
*klikbaar
Mja * nhimf heeft geen twijfels meer :P

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:08

Boullie

Da Bulster

Res-q schreef op 22 maart 2004 @ 23:01:
[...]

Pfff, vraag je me wat... Ik dacht iets van €22....
En hij is iets van 15-20 euro bij de Praxis :*)

Boullie

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:58
In eerste instantie dacht ik: "alweer een koffermod". Maar de afwerking van deze mod maakt een hoop goed.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Res-q schreef op 26 februari 2004 @ 13:20:
[...]

Ik besteed veel aandacht aan de afwerking, temeer het ook een beetje een showcase moet worden voor LAN's e.d. Ik raffel het iig niet af :)
Nou, noem je dat netjes?? De intake en outtake zijn toch wel heel slecht gedremeld hoor. Geen idee waarom niemand dat ziet maar als ik zoiets zie dan weet ik alweer genoeg.
Zelf host ik ook een populaire zelfbouw site voor een bepaald produkt dus als het over klussen gaat, weet ik wel waar ik over praat.
Het allerlelijkste aan de mod vind ik het traanplaatfolie. Wat een cheap ass look krijgt die kist daarvan zeg. Nu is dit natuurlijk persoonlijk maar ik vind deze mod vallen in de categorie auto's met een te grote uitlaat, geblindeerde ramen, dobbelstenen aan de binnenspiegel enz.
Waarom haal je niet dat effen metaalfolie (rvs look), dat ziet er alweer een stuk beter uit en dremel voortaan wat voorzichtiger.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:58
@disciplus-simplex: overdrijven is ook een vak hè. Ik zie regelmatig veel slechter dremelwerk voorbij komen (ben overigens wel benieuwd naar jouw site). Wat betreft het traanplaatfolie geef ik je groot gelijk. Behalve dat heel tweaking Nederland het gebruikt is het bovendien lelijk. Vooral als het teveel wordt gebruikt in de case/koffer.

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

xzoticate schreef op 23 maart 2004 @ 11:54:
@disciplus-simplex: overdrijven is ook een vak hè. Ik zie regelmatig veel slechter dremelwerk voorbij komen (ben overigens wel benieuwd naar jouw site). Wat betreft het traanplaatfolie geef ik je groot gelijk. Behalve dat heel tweaking Nederland het gebruikt is het bovendien lelijk. Vooral als het teveel wordt gebruikt in de case/koffer.
Vind je dat ik overdrijf?? Je kan beter schrijven voor alle anderen: slijmen is ook een vak. Dat er slechter werk voorbij komt, maakt dit nog niet mooi. Versteegh maak mooie dingen en bewijst dat het heus wel kan, maar die gozer heeft dan ook nog eens stijl in mijn ogen.
Wat mijn site betreft, misschien ben je er weleens geweest. Hangt af van je hobby's natuurlijk maar het heeft helemaal niets met PC's te maken. Deze site houd ik graag gescheiden van GoT om voor de hand (voor mij dan) liggende redenen. Het is in ieder geval een reden dat ik het waardeer als iemand veel tijd in een tutorial steekt, zoals sommigen dat hier doen.
Nogmaals, ik hou nu eenmaal niet van duidelijk afgerafelde dingen. Doe het niet of doe het goed en koop fatsoenlijk gereedschap. Afrafelen doe je alleen als mooi er echt niet toe doet en als het alleen om de funtionaliteit gaat maar dat is hier niet het geval.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Tuurlijk, het dremelwerk kan veel netter, maar dit materiaal is vrij lastig te bewerken, het is hout met een metaalachtig laagje er om heen. Bovendien zie je op de foto's veel duidelijker dat het niet netjes is dan in het echt.
Verder is het traanplaat folie natuurlijk een kwestie van smaak, ik vind het wel mooi, en daarom gebruik ik het :) . Dat jij het dan niet mooi vindt is je goed recht :) . Verder ben ik begonnen met het effen plastic, maar ik vond dit toch mooier. Misschien dat ik voor bepaalde gedeelten wel het gewone plastic ga gebruiken, dat zie ik nog wel :)

Toch bedankt voor je kritiek, altijd handig om te weten op welke punten mijn mod nog verbeterd kan worden :)

en zo is het voorspeld!

• Disciplus-Simplex

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Res-q schreef op 23 maart 2004 @ 15:21:
Tuurlijk, het dremelwerk kan veel netter, maar dit materiaal is vrij lastig te bewerken, het is hout met een metaalachtig laagje er om heen. Bovendien zie je op de foto's veel duidelijker dat het niet netjes is dan in het echt.
Verder is het traanplaat folie natuurlijk een kwestie van smaak, ik vind het wel mooi, en daarom gebruik ik het :) . Dat jij het dan niet mooi vindt is je goed recht :) . Verder ben ik begonnen met het effen plastic, maar ik vond dit toch mooier. Misschien dat ik voor bepaalde gedeelten wel het gewone plastic ga gebruiken, dat zie ik nog wel :)

Toch bedankt voor je kritiek, altijd handig om te weten op welke punten mijn mod nog verbeterd kan worden :)
Ben blij dat je zelf ook ziet dat het dremelwerk wel netter kan en wat betreft het folie, ok dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Wellicht heb je er wat van geleerd voor een volgend project. Het is nu eenmaal niet altijd even makkelijk om iets mooi te krijgen maar als je er voldoende tijd in steekt, lukt het meestal wel. Wanneer iets goed gelukt is, beleef je er ook meer plezier aan.
-neem er de tijd voor
-goed gereedschap is het halve werk

Om dan toch positief te eindigen:
Je hebt in ieder geval de moeite genomen om er een aardige startpost van te maken en dat kan ook niet iedereen zeggen :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 19:23
Is het geen idee om de alu rand die je gedremeld hebt af te werken met een rubberen rand? Net zoiets als bij een window?

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
djluc schreef op 23 maart 2004 @ 15:53:
Is het geen idee om de alu rand die je gedremeld hebt af te werken met een rubberen rand? Net zoiets als bij een window?
De koffer is van hout, en hier zit een alu laagje tegen aan. De wanden zijn al met al denk ik een 4-5mm dik, en om hier nou een rubber rand om heen te zetten zie ik niet zo zitten :) . Om het alu alleen is niet te doen.

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Boullie schreef op 22 maart 2004 @ 23:22:
[...]

En hij is iets van 15-20 euro bij de Praxis :*)
Om precies te zijn: 19.95 euro >:) ! En hij staat nu naast me :D

• Thyzz
  • Laatst online: 25-11 10:13

Thyzz

-=leeg=-

Res-q schreef op 23 maart 2004 @ 15:59:
[...]

De koffer is van hout, en hier zit een alu laagje tegen aan. De wanden zijn al met al denk ik een 4-5mm dik, en om hier nou een rubber rand om heen te zetten zie ik niet zo zitten :) . Om het alu alleen is niet te doen.
Om het alu alleen werkt niet (uit ervaring) [rml][ CiP] koffermod in aanbouw[/rml]. Maar het hout + alu is weer zo dik dat het onmogelijk was om de rubberrand fatsoenlijk op zijn plaats te krijgen. Dus ik heb met mijn dremel de rand van het hout overal 2 mm dunner moeten maken om het rubber er goed in te zetten.

Ik had het ook geprobeerd, rubber rond de blowhols, maar dat kreeg ik al helemaal niet netjes, dus heb ik het er weer afgehaald.

respect als je het wel lukt

5325wp

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Crash_neo schreef op 23 maart 2004 @ 17:06:
[...]

Om het alu alleen werkt niet (uit ervaring) [rml][ CiP] koffermod in aanbouw[/rml]. Maar het hout + alu is weer zo dik dat het onmogelijk was om de rubberrand fatsoenlijk op zijn plaats te krijgen. Dus ik heb met mijn dremel de rand van het hout overal 2 mm dunner moeten maken om het rubber er goed in te zetten.

Ik had het ook geprobeerd, rubber rond de blowhols, maar dat kreeg ik al helemaal niet netjes, dus heb ik het er weer afgehaald.

respect als je het wel lukt
Ik doe het niet, want ik vind het niet mooi B) . Ik heb niet gesuggereerd dat ik het zou doen, er werd gevraagd of het een optie zou zijn en dat heb ik ontkracht :)
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:55:
[...]

Cool, zelfde koffertje? :) Ik wacht in spanning op je mod :)

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Res-q schreef op 23 maart 2004 @ 17:12:
[...]

[...]

Cool, zelfde koffertje? :) Ik wacht in spanning op je mod :)
Hahaha, heb nog nooit echt gemod, maarja zit nog te twijvelen een p1 166@200 erin te stoppen of mijn AMD1800+@2400mhz >:) . Maarja nu ook druk met school dus dat duurt nog wel even...hij moet wel perfect worden. :9 Heb wel een cool idee maarja erg duur idee ;)

Edit: Erg mooie koffer van binnen :9 , haast zonde om hem te veranderen...maarja...zal er eens vaanvond beter naar kijken :9 Daarnaast had ik ook een idee om een p1 en AMD systeem bij elkaar in 1koffer te bouwen past denk ik net :*) alleen wel warm 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 17:50 ]

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 21:47

nnk

Spreek uit: en en kaa

Allereerst wil ik zeggen dat je mod er goed uitziet, ik ben zelf ook bezig met een koffermod. Netzoals anderen hier houd ik niet zo veel van dat plakplastic, maar over smaken valt niet te twisten :)
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:55:
[...]

Ik heb er 1 gekocht bij de kijkshop, voor 15 euro. Er past een groot ATX moederbord op de bodem in, dus met de maten zit het wel goed.

Verwijderd

*kick*

Als ik heb goed begrijp heb je je voeding ff verbouwd?

Dan komt er een hele offtopic vraag (omdat ik zelf ook bezig ben met een mod en ik mn voeding ff wil laten shrinken):

Kan het openmaken en losschroeven uit de behuizing gevaar leveren?

Ik heb gezocht met de search, ik krijg dan 1 topic, maar iedereen spreekt elkaar daar tegen. Maar over het algemeen werd er gezegd dat het helemaal geen kwaad kan als je m 24 uur laat staan.. Anderen zeggen dat het binnen 5 tellen kan, maar k heb hier ook iemand die zeg dat k m bij een tv-reparateur moet laten kortsluiten..?

Verwijderd

Nou, de voeding kun je bijna meteen al open schroeven, ik wacht zelf altijd eerst ff 2 minuten voor het geval dat. Ik heb nu al zeer veel voedingen open gehaald en nog nooit een klap stroom gehad.*

* nog nooit van een voeding dan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 21:41 ]

Verwijderd

Je gaat heus niet dood van een klap van 220, effen shrikken en dan weer rustig verder doen. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 21:40:
Nou, de voeding kun je bijna meteen al open schroeven, ik wacht zelf altijd eerst ff 2 minuten voor het geval dat. Ik heb nu al zeer veel voedingen open gehaald en nog nooit een klap stroom gehad.*

* nog nooit van een voeding dan :)
Same here, zo vaak voedingen opengemaakt, ff stof eruit blazen, weer dichtgeshroefd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 23:00:
Je gaat heus niet dood van een klap van 220, effen shrikken en dan weer rustig verder doen. :+
Nou het is wel mogelijk, maar valt meestal wel mee. Kheb nu iets van 4 keer een klap van 220 gehad, is gewoon schrikken ja, en je weet ff niet meer waar je bent ( ik tenminste niet dan :P )

Btw wanneer komen er weer updates ? Ben wel benieuwd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 01:31:
[...]

Nou het is wel mogelijk, maar valt meestal wel mee. Kheb nu iets van 4 keer een klap van 220 gehad, is gewoon schrikken ja, en je weet ff niet meer waar je bent ( ik tenminste niet dan :P )

Btw wanneer komen er weer updates ? Ben wel benieuwd :)
Hoe krijg je het voor elkaar om dat 4 keer te hebben gehad :? Ik heb eht gelukkig nog nooit gehad B) (afkloppen :9 ). Lijkt me niet echt fijn :+

Verwijderd

Ik heb ook wel eens een schok van 220 gehad (op 2 jarige leeftijd :P ), maar ik heb ook gehoord dat er op die elco's wel eens meer dan 220V kon staan..

En even openmaken is iets anders dan het hele ding uit de behuizing schroeven denk ik ;)

• flipje81
  • Laatst online: 26-11 19:34
Oke even over klappen van voedingen schokken van elco's en andere ongelukken met electronica int algemeen.

-Een elco (elektrolitische condensator) is en soort reservoir voor stroom (oke misschien verkeerde term..maar spanning is ook niet de goede). Een elco laadt zich met de spanning die hij aangeboden krijgt. Dus in een een systeem met 2 volt laadt hij zich met...precies 2v. De klap die je van een (over je vingers onladende) elco kunt krijgen hangt af van het voltage en de capaciteit van de elco. Hoe hoger de capaciteit (staat aan gegven op de elco in (meestal uf) hoe meer de elco kan 'bufferen'. Als de elco 2 volt bufferd is er weinig aan de hand, ook al heeft hij een hoge uf waarde. Maar b.v. in televisies worden de elco's ook gebruikt in het hoogspanningscircuit. Dit betekent dat een elco b.v. 10.000 volt staat te bufferen. Als de elco in dat geval een lage uf waarde heeft is het een korte (hevige) klap en hoe hoger de uf waarde hoe feller en lander de klap.

- Een computer voeding werkt op 220 volt de elco's in de buurt van de netentree (die worden gebruikt voor bufferen van 220) werken dus op 220 en daar kun je dus een klap van 220 van vewachten. Echter in een computer voeding wordt de spanning eerst omhooggetransformeerd om er daarna 12, -12, 5 en -5 uit af te leiden. Dit betent dat er dus wel hogere spanningen aanwezig zijn in een pc voeding! (helaas weet ik niet hoe hoog ...iemand?). Ook hier worden elco's gebruikt dus oppassen daar. Aan de uitgangen van de pc voeding zitten vaak ook nog elco's maar goed die vlakken de lagere spanningen af.

- Uit het hiervoor volgende verhaal volgt dat een klap van een voeding best hard kan aankomen maar meestal niet dodelijk is..het is echter geen fijn gevoel.

-Elco's verliezen meestal hun buffer wanneer ze niet meer onder spanning staan (dus de 220 van de voeding af is!). De elco ontlaadt zich dan langzaam. Niet alle elco's hebben die eigenschap echter! Wil je safe zitten pak dan een schroevendraaier en sluit de poten van de elco kort.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 09:50:
Ik heb ook wel eens een schok van 220 gehad (op 2 jarige leeftijd :P ), maar ik heb ook gehoord dat er op die elco's wel eens meer dan 220V kon staan..

En even openmaken is iets anders dan het hele ding uit de behuizing schroeven denk ik ;)
Ongelijk, in een PC voeding kunnen wel hogere elco's zitten, maar het voltage zal toch niet boven de 220V komen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 08:50 ]

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Wow, topic gekicked :P

Maarre, ik heb nog nooit problemen gehad met het openen van een voeding, wel een keer 220V door me heen gehad, maar niet door een voeding. Binnenkort komt er weer een update, ik ben nu bezig met de aarding van het geheel, verder ben ik momenteel druk met school, presentaties en tentamens binnenkort, dus nog even geduld :)

en zo is het voorspeld!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ongelijk, in een PC voeding kunnen wel hogere elco's zitten, maar het voltage zal toch niet boven de 220V komen
8)7 Ten eerste leven we al vele jaren met 230V en ten tweede wordt dit gelijkgericht in een geschakelde pc voeding. Je hebt dan condensatoren met een lading van ongeveer 325V. Aanraken is dan niet prettig.

Edit: Bij sommige voedingen staat de gehele interne heatsink op deze spanning!!!

Als je de pc aanzet en dan meteen de steker uit het stopcontact trekt, dan zal de voeding de energie in de condensatoren gebruiken om nog zo lang mogelijk stroom te leveren. De elco's worden dan vanzelf ontladen tot een veilige spanning.

[ Voor 36% gewijzigd door Ploink op 12-04-2004 12:16 ]

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Mensen, het gedoe over een voeding en elco's graag in een ander topic, hou het hier aub een beetje over mn mod :) BVD :)

en zo is het voorspeld!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
kick ;)

mod-remark: Er komt vanzelf een update als de mod weer verder vordert. Nogal nutteloos om hiervoor een CiP te kicken :Y)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 18:39 ]

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Als er een update is hoor je t wel :) Ik zit nu in de tentamenweek, aankomend weekend ga ik weer modden :)

en zo is het voorspeld!

• zBEASTORz
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Erg slim bedacht dat hout, geen gaare deukies aan de buitenkant, Toppie, heb er wel meerdere gezien, maar deze is toch et best. :D

Blaad

Pagina: 1