| Res-q's koffermod in progress | ||||||||||||||||||||||||||||
| Welkom bij het CiP topic over mijn casemod. Omdat ik al enige tijd geen zin meer heb om verder te gaan met de mod van mijn tower ( Alle plaatjes in dit topic zijn clickable, grote foto's zijn 1600*1200 pixels | ||||||||||||||||||||||||||||
| Specs!!!!1 | ||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||
| Planning | ||||||||||||||||||||||||||||
Er waren een aantal eisen waarvan ik vond dat de koffer daaraan moest volddoen:
| Stap 0: de koffer | ||||||||||||||||||||||||||||
| Met een vriend naar de Gamma geweest (vriend werkt @Gamma) om daar een koffertje te kopen. Het is dit koffertje geworden: Afmetingen: 46*33,5*15,5 cm (l*b*h). Omdat ik aan de buitenkant zo min mogelijk wil laten zien dat het een computer is, wilde ik het moederbord niet met schroeven door de bodem vastzetten. Hiervoor is een plaatje HDF met de grootte van de bodem uitgezaagd, welke zal dienen om de onderdelen op te bevestigen. Deze plaat zal dan uiteindelijk aan de koffer gekleefd worden. | ||||||||||||||||||||||||||||
| Stap 1: de koffer (continued) | ||||||||||||||||||||||||||||
| Omdat ik de standaard bekleding van de koffer niet nodig zou hebben, is deze er uit gestript. Voor een strakke look heb ik vervolgens plakplastic met traanplaat motief aan de binnenkant geplakt: | ||||||||||||||||||||||||||||
| Stap 2: de moederbordplaat | ||||||||||||||||||||||||||||
| De moederbord plaat is zoals gezegd een plaat HDF met de grootte van de bodem. De plaat is 5mm dik. Deze plaat heb ik aan een zijde voorzien met het traanplaatplastic. Vervolgens heb ik afgetekend waar het moederbord zou komen, en waar de bevestiging voor de voeding en harde schijf/CD-Rom. De voeding en harde schijf zullen met bout-moer verbindingen vast aan de moederbordplaat komen. De CD-Rom zal met bout-moer verbindingen bovenop de harde schijf geplaatst worden. Inmiddels zit het moederbord vast op de plaat: De uitsparing linksonderin de plaat is voor de intake-ventilator (Akasa 80*80mm met 4 blauwe leds: | ||||||||||||||||||||||||||||
| Updates: | ||||||||||||||||||||||||||||
| Enjoy | ||||||||||||||||||||||||||||
| CiP toestemming van Phreak | ||||||||||||||||||||||||||||
| [right]©2004 Res-q[/right] |
[ Voor 10% gewijzigd door Res-q op 22-03-2004 21:46 ]
en zo is het voorspeld!