wireless router die ook als bridge kan werken

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
na heel veel zoeken en bellen langs allerlei computerwinkels heb ik niks kunnen vinden, ik ben nml op zoek naar een wireless router, die ook te gebruiken is als building to building bridge.
we gaan nml verhuizen van het ene gebouw naar het andere, en het andere gebouw is binnen 100 meter afstand. jullie weten allemaal wel hoe snel je een adsl-aansluiting hebt, dus het gaat nog even duren voor dat in het andere pand beschikbaar is.
omdat we toch internet nodig hebben willen we een building-to-building bridge maken van het ene gebouw naar het andere. maar als adsl in het andere gebouw eenmaal werkt willen we de accesspoints ook als router kunnen gebruiken.

nu de vraag: kent iemand een wireless router die ook building-to-building bridge is? en dan willen we dus met twee van die routers een building-to-building bridge opzetten.

/edit: de building-to-building bridge is een tijdelijke situatie, de apparaten gaan daarna naar een huissituatie waar ze gewoon als wireless router gaan werken.
het liefst zouden we er ook nog eens niet te veel geld aan uitgeven :)

[ Voor 13% gewijzigd door BOOTZ op 25-02-2004 16:22 ]

Maak je eigen poll

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Cisco heeft er volgens mij wat in het assortiment en er is een ander merk die als goed bekend staat...

LinkedIn WoT Cash Converter

• APCfreak
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-03-2025
Ten eerste, het is mogelijk. heb net zelf op school / werk ge installeerd met een 54Mbit verbinding. Weet alleen niet zo snel het merk...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Cisco [url=serieshttp://www.cisco.com/en/US/products/hw/wireless/ps5279/index.html]Aironet 1400[/url] series.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 25-02-2004 16:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Kun je die router in het gebouw waar geen internet verbinding is niet instellen als access point die dan connect met de andere router, volgens mij kan dit gewoon met elke draadloze router, zelfs met mijn cheap ass aldi router

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Je kunt de "tweede" access point instellen als Access Point Client van de Router.

Veni, vidi et cervesiam

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 15:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Linksys heeft wel Access Points met Bridge-functionaliteit. (WAP11, bijvoorbeeld)

of de Linksys BEFW11S4 (Wireless router) ook bridge-functionaliteit heeft, kan ik nergens vinden.. Misschien dat je daar even over moet mailen?

Anders is een losse bridge (WET's van Linksys) misschien een optie.

Als ik het goed begrijp heb je in gebouw A een ADSL aansluiting, en wil je die met gebouw B (100 meter verderop) delen, wireless? :)

Een mogelijkheid zou zijn, beide kanten een WAP11, of WAP54G, in bridge-modus. Eventueel met richtantenne's? :) Gegarandeerd goede connectie over 100 meter (Vrij zicht)

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
kwam net nog deze tegen, er staat bij dat ie ook een accesspoint is. zou die een bridge-mode hebben als je m in ap-mode zet?
R4NCOR schreef op 25 februari 2004 @ 16:43:
Als ik het goed begrijp heb je in gebouw A een ADSL aansluiting, en wil je die met gebouw B (100 meter verderop) delen, wireless? :)
yep. dit is de tijdelijke situatie. over een paar weken is ADSL ook beschikbaar in gebouw B, en dan willen de ap's/routers graag allebei los gebruiken als wireless router

Maak je eigen poll

Pagina: 1