[ADSL] Emule / Speedtouch probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04
De combinatie 'Emule Speedtouch' levert een behoorlijk aantal resultaten op in de Search. Mijn probleem kon ik echter niet terugvinden, vandaar dit nieuwe topic.

Ik draai een Speedtouch 510 router met ADSL-verbinding. Er zijn vier computers (laten we ze A, B, C, en D noemen) aangesloten, Subnet 255.255.255.0 en ip-adressen 10.0.0.15x.

Op alle computers werkt de internetverbinding prima, tótdat ik op computer A Emule opstart. Dit draait goed, alle poorten in de router die nodig zijn, zijn gemapt voor Emule. Zodra Emule gestart is kapt het internet op Computer B ermee. Op alle andere computers blijft het prima werken, alleen computer B kan er niet tegen dat Emule draait op computer A. Alle instellingen zijn verder op elke computer exact hetzelfde (subnet's, DNS-adressen, Gateway, etc.). Ook zijn er verder geen poorten gemapt naar de overige computers, alleen de benodigde poorten voor Emule zijn gemapt.

Wat kan de oorzaak zijn én wat is er aan te doen?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

*Welke firmware staat er op je speedtouch?
*Staat er achter je speedtouch een hub of switch? of heb je een 4 poorts ST?
*Omschrijf die problemen eens, kun je naar buiten pingen en naar de andere(alle) computers in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Product Name
SpeedTouch 510
Software Release
4.2.3.0.0
Board Name
ADNT-Q

Geen hub of switch, 4 poorts SpeedTouch.

Connectieprobleem:

- Zowel extern als intern pingen niet mogelijk.
- Pingen naar router (10.0.0.138) wél mogelijk.
- Zeer sporadisch lukt het de configpagina van de router op te vragen ([url="#"]http://10.0.0.138[/url]), na een keer of 10 refreshen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:53

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Sowieso zou je het even hier eMule opensource eDonkey, deel 10 kunnen vragen, aangezien daar de emule-cracks zitten. Mijn voorlopige gok is dat je teveel connecties aanmaakt, en dat je router het niet aankan.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hmmm nee, aantal connecties verlagen is ook geen oplossing. En als dat het probleem zou zijn, zou toch op alle 3 de andere computers de verbinding moeten wegvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Die ST moet dacht ook het aantal connecties wel aankunnen op die firmware, vreemd. (trek er zelf regelmatig 10K al dan wel op een eigen switch, lukte niet met oude ST firmware)

Wat als je pc B in een andere poort van je ST gooit?
Kan je op pc B anders een loggen wat voor data verkeer er allemaal binnenkomt?<

add:
Op welke pc werkt de de webconfig van je ST niet meer dan? Wat als je je ST even aan en uit zet, desnoods reset of zelfs reflashed?

[ Voor 20% gewijzigd door SSH op 25-02-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:19

The Third Man

The Third Jellyfish

(eigenlijk hoort het subnet hier op 255.0.0.0 te staan maar dat is een kleinigheid)

Kan je laten zien hoe precies de poorten zijn doorgestuurd? Krijgen ABCD hun ip van de router of kiezen ze dat zelf?
Pagina: 1