Toon posts:

partities hoe in te delen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet je partities maken :?
ik wil me HD in 3 stukken delen C:33%, D:33% en E:34% maar het lukt me niet echt. zou iemand een klein stapenplanetje of een site waar ik dat kan vinden willen geven. alvast bedankt

Verwijderd

Je zoekt het internet ff af naar partition magic (nee ik ga je er niet aan helpen), en dan volg je de stappen op het scherm en tada je bent klaar.

Een andere mogelijk is om op te starten in dos dan fdisk intypen, dan 3 partities maken (fdisk is opzich redelijk duidelijk), alleen dit heeft als nadeel dat alle info die je op je hd hebt staan dat dat allemaal wordt verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
die hd is al leeg. onder dos ik weet alleen hoe je een pirmaire partitie maakt maar wat is dan de volgede stap? of moet ik het ander aanpakken

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 15:37

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik geloof dat je dan optie 3 moet kiezen-->uitgebreide partitie maken of zoiets. Dan de groote of een percentage dat dat deel van je hd moet zijn (in jouw geval 33%.

Let op: niet zeggen dat je primaire part. de volledige hd moet gebruiken ! Anders kan je de rest niet meer aanmaken (klinkt logisch he).

Daarna even opnieuw opstarten, iedere partitie formateren en klaar ben je.

XBL: theArthurrrr

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Boeit niet écht hoe je 't doet, echter: maximaal 4 primaire partities zijn toegestaan!!
Houdt er rekening mee, dat een extended partitie één (1) entry in de partitietabel inneemt. Je kunt dus 3 partities+1 extended aanmaken en in die extended weer 4 partities. Het totaal is dus maximaal 8, waarvan er 7 nuttig zijn.

In jouw geval, gewoon met FDISK twéé primare van 33pct/stuk aanmaken (C en D) en één van 34pct, of twee maal 33 (Pri) één extended (rest van de schijf) en daarin een Logical aanmaken (E).

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Primaire partitie aanmaken, dan een extended partitie aanmaken (soort container), dan binnen die extended partitie zoveel logische partities aanmaken als je wilt
(2 in jouw geval dus)

primaire partitie --> C:
extended partitie --> /
logische partitie1 in extended partitie -> D:
logische partitie1 in extended partitie -> E:

• Opa
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Okee.

Door de fysieke opbouw van een schijf (Cylinders, platen, blokken) kan je nooit precies 33% kiezen.

Het beste is gewoon 1 primaire partitie te maken van 33%. Dat geef je precies zo aan in fdisk. Nadat je hebt gezegd Nee, ik wil niet de hele ruimte voor 1 partitie gebruiken (of zoiets) kies je 1 (partitie maken) weer 1 (primaire partitie). Dan geef je 33% in of je rekent uit wat een derde van de opgegeven ruimte is. Als die ingevoerd is, zie je dat Fdisk er iets bij heeft gedaan of iets afgehaald. Daar is niets aan te doen.
Hierna maak je een extended partitie. Deze maak je 100% van de resterende ruimte.
Daarna word je vanzelf gewaarschuwd dat je nog geen logische drijven hebt gedefinieerd. De resterende ruimte deel je door twee.
Nu moet je de eerste partitie actief maken (als dit je eerste schijf is).

Persoonlijk zou ik echter een C partitie van 2 of 3 GB maken en dan de rest.
Kan je je OS op C zetten met programma's, dan al je systeemmappen (favs, Outlook Pst, Mijn documenten etc) op d zetten en na een crash kan je zo je apps terugzetten (als je iets als Ghost of DriveImage hebt).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 14 december 2000 16:37 schreef BBL the 2nd het volgende:
Primaire partitie aanmaken, dan een extended partitie aanmaken (soort container), dan binnen die extended partitie zoveel logische partities aanmaken als je wilt
(2 in jouw geval dus)

primaire partitie --> C:
extended partitie --> /
logische partitie1 in extended partitie -> D:
logische partitie1 in extended partitie -> E:
Waarom hebben die dingen allemaal van zulke moeilijke benamingen???????

En wat is de functie ervan?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• cruger
  • Niet online
Hela,
bedenk dat het eerste stuk van je hdd het snelst is. Zet je os op een kleine partitie c: en de rest van de schijf maakt niet zoveel uit hoe je die indeeld.

Groeten

Tweak!

Verwijderd

test

Verwijderd

Topicstarter
tnx all het werkt :)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

Metzie

Nyaano !

Over wat voor harddisk hebben we het hier (grootte)?

anyway, je kan via fdisk perfect je partities indelen.
1. maak via optie 1-1 een primaire partitie van 33%
2. maak via optie 1-2 een extended partitie aan met de resterende space.
3.na je de extended heb gemaakt, vraagt hij automatisch of je logicaldrives wilt maken. Die maak je beiden 50% (hij maakt deze logical drives in je externe partitie die je dus in tweeen wilt hebben)
4. format de hele zooi en je bent klaar

indeling:
voorbeeld Harddisk 3GB

primaire partitie 33% =1GB
extended partitie (rest) = 2GB
-logical drive1 50% van extended = 1GB
-logical drive2 50% van extended = 1GB

snapt thy? :Z

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Pagina: 1