Toon posts:

Maxtor schijven alleen snel formatteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb twee 80 GB SATA 7200 rpm schijven van Maxtor(nieuw). Bij normaal formatteren lopen ze vast op 93%. Snelformatteren lukt wel, binnen 2 seconden! Hoe kan dit? Is dit wel goed? NTFS staat er nu wel gewoon op.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
er is iets mis met je disk.
Bij snelformatteren controleert hij niet de hele schijf, maar alleen die delen die noodzakelijk zijn om een schone partitie te maken. Bij een gewone format zet ie wel elk bitje om, waardoor ie niet meer over de fout heebgaat.

Doe eens een schijfcontrole met oppervlaktecontrole
en download alvast zo'n tooltje van maxtor om je hele schijf eens te controleren op fouten

edit: ow ja, heb je je partitie(s) al eens weggehaald en opnieuw gemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door the_stickie op 25-02-2004 15:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Snelformatten schrijft enkel een nieuwe allocation table, meer niet.
het gewoon formatteren formatteert daadwerkelijk je hele schijf en komt hierdoor mogelijk problemen tegen.

Op welke manier heb je geformat?
ook al een nieuwe partitie aangemaakt (Via FDISK?) en gekeken of hij daarbij wel doorliep?
het zou kunnen dat er ergens iets mis is met de schijven (staan ze overigens nog in een RAID config ofzo?)_

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

probeer anders het progje van maxtor zelf kan je gelijk de schijf testen volgens mij is er iets mis. het progje is te vinden op de site van maxtor

die van hen is mooi....

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de antwoorden. Stickie, ik heb inderdaad al een aantal keren opnieuw de partities gemaakt, dus daar zal het denk ik niet aan liggen.
Terw_Dan, ik heb ze gewoon geformatterd met Windows XP Prof Setup(voordat Windows geinstalleerd is dus) ze staan niet meer in een RAID array, dat wil ik wel, maar dat werkte ook niet!(RAID 0 dan) ik zal es kijken of dat programmaatje van maxtor werkt, tnx iig.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.