Toon posts:

desktop start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
een pc bij mij thuis doet het plotseling niet meer. Toen hij de laatste keer gebruikt werd, was er geen vuiltje aan de lucht... op een dag start ik hem op en doet gewoon nix.

symptonen:
bij het indrukken van de powerbutton, gaat de fan van de voeding (power supply) heel even aan, en draait vervolgens heel langzaam. De computer start niet op, maar bepaalde onderdelen doen het wel (verwisselbare harddiks... maar ook de leds aan de voorkant gaan gewoon aan) maar verder start de pc niet op... geen beeld nix. Zodra ik de powerbutton 5 sec ingedrukt houdt gaat ie wel weer uit...

weet iemand wat de oorzaak kan zijn en de remedie? ik zelf denk de voeding.

Verwijderd

misschien kun je even vertellen wat je zoal aan hardware hebt (dus wat voor 'n pc, geheugen, videokaart etc) alsmede de software (windows98,200, XP etc).
Je geeft een beetje weinig info.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een ASUS TUSL2-C moederbord in met een P3 1 GHZ CPU. 256 MB SDRAM met een 40 gig HD 5k4 rpm, en een tweede hd in een verwisselbare drive bay van 120 gig 7k2 rpm. Een philps 17" monitor. Een sparkel PCI video kaart en een DMX-fire sound card van terratec. ook zitten er een netwerkaart in en een ethernet adapter in.

Het is een multible boot met win98 en winXP, en die laatste wordt altijd gebruikt, en de rest nooit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:13 ]

Verwijderd

Het zou inderdaad best de voeding kunnen zijn.
Heb zelf eerder een probleempje van die aard gehad en na wat uitleg van een "Expert" begreep ik dat er doorgaans twee (?) verschillende voltages uit je power supply komen. (sorry voor de simplistische uitleg), wat de reden kan zijn dat in jouw geval sommige delen wel stroom krijgen (de leds, de CPU fan waarschijnlijk, dat soort dingen, maar andere gedeeltes (harde schijf/mobo bijv.) niet.
Mocht je toevallig een extra power supply hebben liggen of er eentje kan lenen van iemand, dan is dat zeker iets om even te testen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd een voeding van iemand mogen lenen (een werkende :) ) maar het vreemde is dat ik nu dezelfde symptomen waarneem 8)7 . Ik heb alles aangesloten... deed de computer aan... en weer de fan die alleen maar heel zachtjes aan ging... en de computer doet verder niks. Ik denk dat er zich toch een kortsluiting ergens bevindt, of het moederbord is stuk, of de processor. Heeft iemand nog een suggestie of tip?

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Tja toch effe verder kijken he, kan mobo, cpu, videokaart zijn. Ik zou beginnen met de videokaart omdat je zegt dat hij lijkt op te starten.....

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de videokaart al los gekoppeld en nog hetzelfde probleem :'( ...

ik wil nog even toevoegen dat de LED op het moederbord (ergens tussen de PCI sloten) wel brand zodra er stroom op de voeding wordt gezeg EN de power switch achter op de voeding aanstaat.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 18:10 ]

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 18:07:
ik heb de videokaart al los gekoppeld en nog hetzelfde probleem :'(
Umm je bedoeld een andere videokaart geprobeerd neem ik aan ?

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Deze al geprobeerd :?

Verder:

GoT Huisregels

Graag voortaan een wat informatievere titel en topicstart, dit begon meer als een raadsel dan iets anders :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.