[ATi AIW 128]Alternatieve TV viewer

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Net een ATi AIW 128 PCI (op basis van de Rage128 VGA chip en een Btxxx (829 iirc) TV chip aan de praat gekregen. Hij werkt perfect, TV en VGA, waarbij mijn grootste problemen met m'n eerdere Pinnacle PCTV kaart, namelijk het hoggen van de bus en torenhoge CPU load, in het geheel voorbij zijn. Maar...

Met de Pinnacle (Bt868 based) gebruikte ik al geruime tijd DScaler en was ik gewend aan een flink aantal instellingen om mee te kloten. Dat is vooral relevant omdat het signaal hier in huis op CATV net iets te sterk doorkomt en dus lichte strepen in het beeld zichtbaar zijn. Dat valt lichtelijk te maskeren door aan smoothing e.d. te kloten.

Nu is DScaler niet compatible met de AIW (128), evenmin als de nieuwere ATi MMC 8.x reeks. Oftewel ik lijk alleen TV te kunnen kijken via ATi MMC 7.1, wat totaal geen instellingen heeft voor TV (land selecteren, kanalen zoeken, schermgrootte en je hebt het zo'n beetje gehad).

Er zijn blijkbaar wel Linux viewers die met de AIW werken en ook VirtualDub kan (met een VFW-WDM wrapper) er ook mee overweg, dus technisch moet het lukken, maar ik kan geen WinXP-compatible viewer vinden behalve MMC 7.1.

Iemand een idee?

Oslik blyat! Oslik!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
misschien ChrisTV proberen, kost wel geld voor de pro versie,
linkje

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Helaas ook niet, zie deze topic op de ChrisTV support forum:

Bt829 Chipset

Maar misschien dat het met die wrapper die voor VirtualDub nodig is wel zou kunnen werken...

* dion_b gaat morgen proberen :)

Oslik blyat! Oslik!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:11

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Kan je niet MMC 8.x proberen ?
Is naar mijn mening een grote verbetering :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Priyantha Bleeker schreef op 26 februari 2004 @ 01:14:
Kan je niet MMC 8.x proberen ?
Is naar mijn mening een grote verbetering :)
Vlak voordat ik deze topic opende probeerde ik ondanks gebrek aan officiele support MMC 8.9 te installeren. De installer startte, maar voordat het bij een pagina kwam waar iets in te vullen viel, stopte het terstond, zonder melding of iets. Ik had wel eerst de DAO-MDAC v. 8.1 geinstalleerd zoals het hoort, dat ging wel goed...

Oslik blyat! Oslik!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

http://www.showshifter.com/
Mooi programma waarmee je ook TV kan kijken volgens mij. Meld maar als je hem nodig hebt ;-)

This title is for sale, please send me a PM

Verwijderd

Showshifter is kwalitatief erg goed. Heeft alleen wel een fullscreen GUI, is daarom wellicht ideaal voor een HTPC maar daardoor werkt het voor huistuinenkeukengebruik iets minder lekker.

Maar zeker het proberen waard :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
van ShowShifter vond ik het beeld nie van hoge kwaliteit, interlacing enzo..., op mn Hauppage WinTV-PCI FM, de standaard WinTV2000 software heeft zelfs beter beeld...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Pagina: 1