Ok hier komt ie 
Ik heb een stukje code in c# gemaakt, dat een access DB opent, en een rapport toont. Nu lanceert hij een instantie van MSACCESS.EXE en laat deze draaien.
Wanneer je op het kruisje (sluiten) klikt in de zojuist gelanceerde app,
dan sluit de grafische gedeelte, maar MSACCESS.EXE blijft draaien.
Ik kan de applicatie wel afsluiten door bijvoorbeeld een oAccess.quit() te doen,
maar ik weet niet op welk moment.
Ik wil eigenlijk graag dat access gewoon afgesloten kan worden, en dat het dan ook uit de tasklist verdwijnt, maar op dit moment blijft MSACCESS.EXE dus gewoon draaien als de gui van msaccess al lang weg is.
Kortom: Hoe kan ik afvangen dat iemand access probeert te sluiten?
of:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat msaccess.exe niet blijft draaien wanneer de gui gesloten wordt?
Google/GoT search bieden geen uitkomst, maar vooral omdat ik niet goed weet waarop ik moet zoeken, heb al verschillende dingen geprobeerd, maar zonder succes.
*hoop op bruikbaar antwoord*
Ik heb een stukje code in c# gemaakt, dat een access DB opent, en een rapport toont. Nu lanceert hij een instantie van MSACCESS.EXE en laat deze draaien.
Wanneer je op het kruisje (sluiten) klikt in de zojuist gelanceerde app,
dan sluit de grafische gedeelte, maar MSACCESS.EXE blijft draaien.
Ik kan de applicatie wel afsluiten door bijvoorbeeld een oAccess.quit() te doen,
maar ik weet niet op welk moment.
Ik wil eigenlijk graag dat access gewoon afgesloten kan worden, en dat het dan ook uit de tasklist verdwijnt, maar op dit moment blijft MSACCESS.EXE dus gewoon draaien als de gui van msaccess al lang weg is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| private void button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
{
Access.Application oAccess = new Access.ApplicationClass();
oAccess.OpenCurrentDatabase( "c:\\adp.mdb", true);
oAccess.DoCmd.OpenReport( "tobeparsed",
Access.AcView.acViewPreview,System.Reflection.Missing.Value,"");
oAccess.DoCmd.Maximize();
oAccess.Visible= true;
oAccess.
} |
Kortom: Hoe kan ik afvangen dat iemand access probeert te sluiten?
of:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat msaccess.exe niet blijft draaien wanneer de gui gesloten wordt?
Google/GoT search bieden geen uitkomst, maar vooral omdat ik niet goed weet waarop ik moet zoeken, heb al verschillende dingen geprobeerd, maar zonder succes.
*hoop op bruikbaar antwoord*