Dell Inspirion 8600 in USA of NL kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 11:09
Ik wil dus een Dell Inspirion 8600 kopen en ik ga 15 maart voor 6 maanden naar Amerika. Nu vraag ik me dus af wat wijsheid is.
De Dell is wel wat goedkoper in Amerika als ik hem terug ga rekenen (Scheelt ongeveer €200,-- met een koers van 1 € = 1.2563 USD)
Alleen weet ik niet of de Amerikaanse garantie ook internationaal is, dit kon ik namelijk niet aanklikken op de site van Dell USA (wel op de NL site). Ik weet uit vorige posts dat er geen invoerrechten betaald hoeven worden, maar wel BTW bedragen.
Hier heb ik uiteraard weinig zin in en vraag me af hoe ze kunnen zien dat je de laptop in amerika hebt gekocht. Deze is dan 6 maanden gebruikt.
Ook heb ik gelezen dat de service van Dell in Amerika een stuk beter is en ik vraag me af of ik in Amerika telefonisch korting kan bedingen en hoe ik dit dan het beste aan kan pakken.
Dus als iemand hier ervaringen mee heeft hoor ik dat graag, alvast bedankt!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij hoef je geen BTW te betalen als je langere tijd in het buitenland hebt gezeten, anders zou je over alles wat je dan in Amerika hebt gekocht ook nog 's BTW moeten betalen ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Scott_NL
Dat zal ik dan nog even nazoeken, als dat zo is zal de keus weer wat minder moeilijk worden ;)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

Ik zou toch maar gewoon je PC hier kopen, je hebt echt een hoop gekloot met garantie als er ns iets mis is.

Verwijderd

Als particulier hoef je geen BTW te betalen ook niet als je er alleen maar heen vliegt laptop koopt en weer terug vliegt je hebt daar al BTW betaald het enige wat je nog zou kunnen moeten betalen is invoer rechten maar dat ga je zelf al aan dat je die niet ook niet hoeft te betalen

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-12-2025
DELL extended Warranty US site
en
Dell's Online Policies US
Limited Warranty for Dell-Branded Hardware Products (U.S. Only)
"Total Satisfaction" Return Policy (U.S. Only)
Limited Warranty for Dell-Branded Ink and Toner Cartridges (U.S. and Canada Only)
Limited Warranty for Dell-Branded Tape Media (U.S. and Canada Only)
Hieruit kan je opmaken dat als je daar die laptop koopt geen garantie meer heb t in NL.

• Scott_NL
Hieruit kan je opmaken dat als je daar die laptop koopt geen garantie meer heb t in NL.
Hmmm, dat is wel minder dan. Ik kan hier bij Dell NL wel internationale garantie krijgen. En ik kan inderdaad niets vinden op de amerikaanse website

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 16:30:
Als particulier hoef je geen BTW te betalen ook niet als je er alleen maar heen vliegt laptop koopt en weer terug vliegt je hebt daar al BTW betaald het enige wat je nog zou kunnen moeten betalen is invoer rechten maar dat ga je zelf al aan dat je die niet ook niet hoeft te betalen
maar die btw is niet naar de hollandse fiscus gegaan hoor. je mag op schiphol fijn opnieuw btw dokken. enige uitzondering daarop zijn spullen die je in de EU (of misschien EER) gekocht hebt.

wat de TS wel kan doen, maar dan moet dell meewerken: dat ding geseald kopen en bij de amerikaanse douane voor vertrek de btw terug vragen.

edit: wat grrrrene zegt zou wel kunnen, maar het is zeker niet zo dat je nooit btw hoeft te betalen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 12:01 ]

• Scott_NL
Ik heb mijn besluit genomen en ga hem gewoon in Amerika kopen. Met het risico dat ik wat moet betalen en de garantie die eventueel niet Europees is.
Nu is eigenlijk mijn tweede vraagje of ik ook niet beter kan wachten tot de Intel Dothan uitkomt en of iemand weet wat nu de exacte releasedatum van deze processor is?

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb eens een laptop in de vs gekocht via internet. Ik raad dit je ten zeerste af! Je moet dan namelijk niet alleen btw maar ook inklarings kosten betalen. Deze samen kwam bij mij neer op zo'n 500 euro. En naar die btw in de vs kun je fluiten. Die krijg je niet terug. Maar ik heb hem wel via internet besteld.

Ik heb begrepen dat jij hem zelf persoonlijk gaat kopen. Wat je dan kunt doen is hem in een laptop tas mee nemen als hand bagage. Dan hoef je namelijk niet aan te tonen dat je het ding in de EU hebt gekocht. Je moet er dan wel voor zorgen dat hij er ook niet nieuw uit ziet. Dat wil niet zeggen dat je er krassen op moet gaan zitten maken maar dat hij niet in de doos zit, er geen bescherm folies meer op zitten. Kort om dat je hem al een paar keer gebruikt hebt. Op deze manier hoef je als het goed is niets extra's te betalen. (ik geef je uiteraard geen garantie dat het werkt!)

Waar je overigens wel op moet letten is dat de adapter die er bij zit mogelijk niet op 230V werkt. Waarschijnlijk hoef je er alleen maar een ander stekker aan te doen en schakelt hij zelf om naar 230V maar ik zou er toch maar even naar kijken. Het zou toch zonde zijn als je hem hier in NL voor de eerste keer wilt opladen en dat je hem dan opblaast.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Pagina: 1