Ik ben bezig met een zoekfunctie voor een leerlingensysteem. Nou heb ik een select-box gemaakt waar je kan kiezen waarin je wilt zoeken, en daaronder een textveld waar je kunt typen op het gene wat je wilt zoeken. Ik heb de volgende code:
Maar nou pakt hij die 'select' niet. Als ik daar bijvoorbeeld voornaam van maak werkt het perfect. Weet iemand hoe ik dit voorelkaar kan krijgen ?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <form method="post"> <select name="select"> <option value="onderwijsnummer">Onderwijsnummer</option> <option value="loginnaam">Loginnaam</option> <option value="voornaam">voornaam</option> <option value="achternaam">achternaam</option> </select> Zoek:<input type="text" name="zoeken"> <input type="submit" name="zoeksubmit" value="Zoek"> </form> <? include ("config.php"); $select = $_GET["select"]; $zoeken = $_POST["zoeken"]; $zoeksubmit = $_POST["zoeksubmit"]; if ($zoeksubmit){ $toon_query = mysql_query("SELECT * FROM leerlingen WHERE 'select' = '$zoeken'") or die (mysql_error()); |
Maar nou pakt hij die 'select' niet. Als ik daar bijvoorbeeld voornaam van maak werkt het perfect. Weet iemand hoe ik dit voorelkaar kan krijgen ?