[KPN] fusie met France Telecom

Pagina: 1
Acties:

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Op het welbekende teletekst staat dat een anonieme KPN manager heeft gezegd dat er fusieplannen zijn tussen KPN en FT.

France Telecom zou KPN overnemen en dus een positie krijgen op de Nederlandse vast/mobiel markt...

Een ramp (weer Nederlandse erfgoed in buitenlandse handen?) of juist een zegen omdat KPN zo een nog betere financiele positie zou krijgen :?

Webwereld: click

[ Voor 30% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 25-02-2004 15:29 ]

An Explanation of l33t Speak

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57

Radjesh

hoi

:P

Orange valt toch onder France Telecom? :P Dan krijg je straks 2 grote aanbieders, zou jammer zijn want dan valt de concurrentie weg :O

Niet

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Wanadoo ook al van FT

KLM hebben die fransen ook al.

hmmz

Verwijderd

Mindgames :P
Ik denk dat KPN dit gerucht verspreid heeft om zo hun beurskoers te verhogen. Op die manier hebben ze meer kapitaal om mmO2 over te nemen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:07:
Mindgames :P
Ik denk dat KPN dit gerucht verspreid heeft om zo hun beurskoers te verhogen. Op die manier hebben ze meer kapitaal om mmO2 over te nemen :)
Nou ik hoop niet dat dit gebeurd. France telecom staat die erfinancieel wel goed voor dan? B) Nemen ook allerlei dingen over. KPN kan toch best alleen blijven bestaan of zijn ze te klein?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
KPN is nog steeds de enige zelfstandige telecomprovider in Nederland (Telfort ff niet meegerekend). Er wordt al jaren gezegd dat KPN die positie niet kan volhouden tegenover de grote internationale concerns (Vodafone, T-Mobile, Orange..etc)

An Explanation of l33t Speak

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44
Als je kijkt naar hoeveel winst KPN wist te maken, dan bedenk je wel even voordat je je bedrijf in de verkoop doet.

Ik denk dat als France Telecom ze wil gaan overnemen, dat ze dan er snel bij moeten zijn omdat het aantal aandelen uitgebreidt gaan worden en ze er dus meer geld voor kwijt zijn.

Verder is KPN ook al een grote multinational. ALs ze die mmO2 overnemen, is de kans klein dat ze door een andere provider worden overgenomen. Dat bedrijf zou dan een ongelovelijk hoge prijs ervoor moeten betalen dat weinige dat aandurven en zou zelf niet op een telecom markt moeten zitten, omdat het dan een te grote monopolie zou worden en dus niet zou mogen doorgaan.
Verder is de overheid ook nog aandeelhouder van KPN en als ze nog een redelijke cashflow voor hun aandelen willen, kunnen ze beter niet verkopen :)

let the past be the past.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 11:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Buzz_Lightyear schreef op 25 februari 2004 @ 15:11:
KPN is nog steeds de enige zelfstandige telecomprovider in Nederland (Telfort ff niet meegerekend). Er wordt al jaren gezegd dat KPN die positie niet kan volhouden tegenover de grote internationale concerns (Vodafone, T-Mobile, Orange..etc)
KPN heeft anders een aardige winst weten te boeken... en ik geloof dat ze op de mobiele markt ook iets van 5 miljoen aansluitingen hebben in NL (ergens gelezen, ff vergeten waar!) en dat is niet niks!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 09:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Kan me een overname niet voorstellen; ik meen me te herinneren dat van alle telco's in europa France Telecom er het slechtste voor stond, met iets van 66miljard euro verlies in 2002...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik hoop toch echt dat dit niet gaat gebeuren. Ik weet niet zeker hoe dat gaat, maar straks is er weer een groot Nederlands bedrijf waavan de winsten lekker naar een of andere buitenlandse rekening (frankrijk nog wel) gaan. Lekker voor onze economie. Plus dat ik denk dat KPN zoals het nu is prima is. Hoeft niks aan te gebeuren, dus helemaal geen overname.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 22:47

Brons

Fail!

De overheid is groot aandeelhouder in KPN, en heeft dan ook veel macht. (ik dacht rond de 25% maar dat kan anders zijn, not sure!)
Dus het is al heel lastig om het te verkopen, aangezien de overheid het best wel simpel kan blokken.

edit:
De overheid heeft ook nog eens een 'goudenaandeel' waar mee ze dus veto recht hebben. Dus FT moet de overheid wel veel geld geven om ze over te halen ;).

[ Voor 28% gewijzigd door Brons op 25-02-2004 15:50 ]

Verwijderd

Brons schreef op 25 februari 2004 @ 15:46:
De overheid is groot aandeelhouder in KPN, en heeft dan ook veel macht. (ik dacht rond de 25% maar dat kan anders zijn, not sure!)
Dus het is al heel lastig om het te verkopen, aangezien de overheid het best wel simpel kan blokken.

edit:
De overheid heeft ook nog eens een 'goudenaandeel' waar mee ze dus veto recht hebben. Dus FT moet de overheid wel veel geld geven om ze over te halen ;).
De overheid heeft een deel van haar aandelen al verkocht :z Dus ik denk niet meer dat het 25% is, maar schat nog 20%. Dit weet ik natuurlijk ook niet precies heb de laatste tijd niet veel meer naar RTLZ gekeken (geen tijd 8) )

Ik denk dat KPN er goed voorstaat en als zij een paar andere overnemen zij flink sterk komen te staan. Het zou stom zijn om alles te verkopen, al het geld gaat het land dan weer uit B)
Pagina: 1