Toon posts:

Dual channel of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al verschillende topics door bekeken van de search maar iedere keer krijg ik toch weer verschillende antwoorden en heb ik nog steeds twijfeling over mijn dual-channel. Ik heb dus een MSI k7N2-Delta nForce-400 mainboard met 2x pc3200 512mbddr draaien, hoe kan ik nou zien dat ik dual-channel hebt? In de manual staat dat ik 128bit moet hebben met dual-channel. SiSandra geeft echter 64bit aan :S In tegestelling tot de bios die wel dual-channel aangeeft.

Please post nou niet dat ik weer een topic moet doorzoeken, doe ik al bijna de heledag en ik word niks wijzer! heb ik nou dual-channel of niet?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 14:56:
... heb ik nou dual-channel of niet?
Ik mis het belangrijkste in je startpost: dat je je geheugen-reepjes in de juiste banks (1 en 3 of 2 en 3) hebt gezet zodat je zeker weet dat je DC draait, maakt niet uit wat verschillende software zegt. Dat staat overigens ook gewoon in je handleiding.

LinkedIn
Instagram

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Gewoon kijken op je mobo...
Je ziet het meteen als er dual-channel sloten op zitten (twee keer twee sloten in verschillende kleuren meestal)

maar dat was niet helemaal de vraag geloof ik |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 25-02-2004 15:00 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-07 16:31
download eens cpu-z of een ander programma dat de cpu-mobo-geheugen gegevens kan uitlezen, daar staat duidelijk of je wel of geen dual channel draait

http://www.cpuid.com/cpuz.php

[ Voor 10% gewijzigd door mark117 op 25-02-2004 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
1 en 3, een zwarte en groene slot. dus dat zit goed. Bios geeft ook netjes dual-channel aan. hoe kan ik het software matig testen en zien?

Verwijderd

Topicstarter
thx, zal ik doen mark117. post zo de results!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:00:
1 en 3, een zwarte en groene slot. dus dat zit goed. Bios geeft ook netjes dual-channel aan. hoe kan ik het software matig testen en zien?
Als de BIOS bij het POSTen al aangeeft, dat je dual channel hebt... En staat het ingeschakeld :)

En waar je het kan testen... Sisoft Sandra kan een memory bandwidth test doen... :)
Als je dan is in het vakje channels kijkt... Zie je daar 'dual' staan... ;)

P.S. Volgende keer kan je ook als je de laatste poster bent in je topic je bericht editen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 25-02-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ahhh, thanks! Super bedankt mensen! zit al paar daagjes hier mee te prutsen maar eindelijk ben ik er dus dankzij jullie uit! THANKS! mzzl

Verwijderd

Waarom en waarvoor staat bij mij de performance op disabeled ???
En waar kan ik dat evt aan schakelen ?

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

IS dual nou echt zo'n performance verschil..??

Ik zit er aan te denken om ook in totaal 1024 Dual te schakkelen..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Interceptor : performance, waar? In je bios? In een prog? Heb je al in de handleiding gekeken? Heb je soms toevallig hetzelfde mobo als de topicstarter?

Ofwel, wat voor antwoord verwacht je daarop. Met die info kunnen we niet bijster veel, kijk eerst eens in de search en in de handleiding van.. Je moederbord, als je het daarover hebt tenminste ;)

dCY : zoek een review op waarin dual channel getest word, Dual Channel nuttiger bij Intel dan AMD? is vast ook interresant (die link stond ook al in de PMG FAQ). Zoek eerst even zelf rond voor je een vraag stelt, kijk anders beide ook nog eens Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door, het is op GoT de bedoeling dat je eerst zelf wat moeite doet voor je een vraag stelt :)

Om te voorkomen dat dit een doorsuddertopic word en omdat het probleem van de TS toch al is opgelost gaat deze iig op slot.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2004 16:08 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.