[WinXP] F6 zonder floppy? *

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Matched: installatie, floppy, usb, xp
Is het mogelijk (S-ATA) controller drivers te installeren zonder floppy drive tijdens de installatie van XP?

Is er geen enkele andere drive waar vanaf gelezen kan worden. Ik bezit een externe USB-CDROM en externe USB-HDD, maar geen FDD floppy drive.

Daarnaast heb ik Windows XP Professional Retail orgineel gekocht en zou graag de orginele cd willen gebruiken, ipv kopieren en een toevoeging op de drivers map maken en branden.

Eerdere topics verwijzen naar een eigen cd maken, verder vind ik op google enkel dat usb keyboard wordt geladen en geen andere device controllers om vanaf te lezen. Om het voor eens en altijd duidelijk te krijgen vraag ik het hier, anders bel ik wel met Microsoft.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 21:50

EXX

EXtended eXchange

Geen matches
Drivers op CD branden en vanaf CD installeren :?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
Geen matches
EXX schreef op 25 februari 2004 @ 15:01:
Dit gaat niet omdat windows zegt dat je een diskette in station A: MOET doen, hij zoekt niet ergens anders :'(

• MindfluX
Matched: floppy
EXX schreef op 25 februari 2004 @ 15:01:
In een geinstalleerde Windows is het gewoon mogelijk andere drives te selecteren voor drivers, maar in dit geval checkt hij alleen de floppy.

Misschien bestaat er een leuke hidden key na F6? Ik geloof dat ik op iets uit ben dat zo logisch is, maar domweg niet bestaat.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Matched: installatie, floppy
Je kunt een CD maken die een floppy emuleert tijdens booten; en daarvanaf de installatie opstarten vanaf CD. Je raakt dan wel features als de recovery console ed. kwijt.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Matched: installatie, usb
OS toegevoegd aan de topictitel: zie WOS Policy :)

Maar zoals inderdaad die andere topics al aangeven, zal je toch aan aanpassen moeten denken. Waarom wil je per se van je CD installeren? Het is niet minder legaal om zelf een slipstream te aken. Zie ook Howto's & Guides :)

Overigens is het wel redelijk fout dat dat in deze tijd van USB sticks etc niet kan om het ook via andere manieren te doen: tijd om de installatieroutines aan te passen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Matched: installatie, usb
Ik denk dat de installatieroutines aanpassen heel moeilijk wordt - je zit namelijk met het kip en ei probleem - hoe wil je storage gaan ondersteunen (want daar gaat het over), als je de drivers er niet voor kan laden - dat probleem ga je met zo'n USB stick ook hebben.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Matched: usb
Kan je pc je usb stick niet als A: laten emuleren ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• MindfluX
Matched: installatie, floppy, usb
USB Stick gaat niet, ik heb hierover gelezen op een Engels forum.

In ieder geval heb ik na telefonische registratie mijn vraag kunnen stellen bij Microsoft Technical Support. Nu ik hem toch gekocht heb wil ik ook support voor mijn geld krijgen :)

Het blijkt niet mogelijk te zijn. Het gesprek ging constant op een zijspoor vanwege de niet bepaald professionele helpdeskmedewerker.

Het zou volgens deze medewerker zo zijn dat het geen zin heeft dat Microsoft een andere mogelijkheid toevoegd gezien alle leveranciers hun controller drivers aanleveren op diskette. Een zwakke beargumentatie naar mijn mening.
Dat gaat hand in hand,...: als Microsoft enkel F6 floppy leest, dan maken fabrikanten geen aparte CD-ROM met controller drivers, omdat dat toch niet werkt, tsja en Microsoft doet dat niet omdat alle fabrikanten toch een floppy leveren.

Over 10 jaar hebben we niets meer met die floppy te maken, die ligt dan op de schroothoop, met zijn flexibele floppy broers.

Naja, uiteindelijk werd het een gehele discussie aan de telefoon over hoe de installatie in elkaar zou moeten zitten,.... als iemand het interessant vindt dan wil ik het nog wel uitschrijven, maar graag laat ik het hierbij.

Het is niet mogelijk.

FJK: Het is niet minder legaal inderdaad om een eigen cd te maken. Floppy discussie aanzwengelen... er komt een moment dat dat ding weg moet, en dan zullen er oplossingen gevonden moeten worden,...

reden als "maar als u een probleem heeft met uw raid controller, dan kunt u ook alleen maar een floppy gebruiken om de boel te redden (bijv. broken raid) gaat naar mij niet op... die perceptie komt vanuit de huidige situatie

achja, ik koop wel een floppydrive hier in de stad.. ben ik er vanaf en kan ik verder met installeren

[ Voor 19% gewijzigd door MindfluX op 25-02-2004 15:58 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Matched: installatie
Of iets met subst.exe / com? proberen.
Maar weet niet of ie daar intrapt. En of de installatie eerst moet rebooten zodat je er dan ook weer niks aan hebt.

Maar anders denk ik niet mogelijk zoals hier al is gezegt.

• MindfluX
Matched: installatie, xp
-Skyhawk- schreef op 25 februari 2004 @ 15:57:
Of iets met subst.exe / com? proberen.
Maar weet niet of ie daar intrapt. En of de installatie eerst moet rebooten zodat je er dan ook weer niks aan hebt.

Maar anders denk ik niet mogelijk zoals hier al is gezegt.
Bijzonder creatieve oplossing, maar die kan je er niet ff tussen frotten voordat XP boot vanaf ongewijzigde CD-ROM. Je zou dan een systeem CD-ROM moeten hebben (heb er hier een met Linux) en vervolgens de boot van CD-ROM, dan zou je die virtuele disk kunnen maken en vervolgens beginnen met de installatie van XP.

Je zou eigenlijk in de BIOS een pendrive of iets anders leuks moeten kunnen mounten aan A:

[ Voor 23% gewijzigd door MindfluX op 25-02-2004 16:07 ]

• The_Silencer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Geen matches
Ik heb dit ook gehad, de enige oplossing die ik heb kunnen bedenken was eventjes een fdd inbouwen :/ . Het moet toch niet zo moeilijk zijn tijdelijk eventjes een fdd ergens vandaan te halen.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Geen matches
Zelf heb ik ook S-ATA schijven en als je daar Windows op wilt installeren mbv de bootable cd dan zul je toch echt een fdd in je pc moeten hebben.

• Nielson
  • Laatst online: 22:00
Geen matches
Robthebest schreef op 25 februari 2004 @ 15:09:
[...]
Dit gaat niet omdat windows zegt dat je een diskette in station A: MOET doen, hij zoekt niet ergens anders :'(
Je kunt 'm toch gewoon aan de [MassStorageDrivers]-sectie van
unattend.txt/winnt.sif toevoegen ?

Verwijderd

Matched: xp
1. Je moederbord heeft een map met daarin de sata drivers. Kopiëer ze naar diskette en herstart dan met de WinXP CD in de speler (Bios ff instellen op booten vanaf CD).
Rap de diskette er in duwen en op F6 drukken. Dan zoekt XP naar / vraagt XP om de driver diskette.
2. Op een IDE schijfje (hoeft niet groter dan plm. 2GB) installeren, sata / raid drivers installeren vanaf mobo-CD. DriveCopy kopen en de IDE schijf naar de sAta schijf 1:1 kopiëren.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Matched: floppy
Op je moederbord staat geen map met drivers + hij heeft GEEN floppydrive + dit is wel een oud topic.

[ Voor 17% gewijzigd door DeeJee op 06-07-2004 15:59 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44
Matched: installatie, floppy
H a N N o schreef op 25 februari 2004 @ 16:19:
Zelf heb ik ook S-ATA schijven en als je daar Windows op wilt installeren mbv de bootable cd dan zul je toch echt een fdd in je pc moeten hebben.
offtopic:
Ik lijk wel een spammer :P

Sommigen van jullie zullen zich er wellicht aan ergeren, dat je bij elke nieuwe installatie een floppy nodig hebt om je nieuwste-van-het-nieuwste SATA-controller
van drivers te voorzien. Die driver(s) kan/kunnen worden ingebouwd.
Oplossing: (vers van de pers) HOW-TO :)

^ Wat hij zegt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geen matches
Ik ga dit topic sluiten - het is al enige tijd oud en de oplossing is ondertussen bekend :)

Om te voorkomen dat mensen nog gaan reageren op de originele topicstart kan deze dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.