Toon posts:

WRT54G ZONDER adsl aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend heb ik een setje netwerkapparatuur gekocht, en ben het nu bezig met aansluiten. Er is alleen een klein probleempje, ik heb nog niet de beschikking over een ADSL aansluiting, deze komt pas in april.

Nu wil ik wel via de laptop met mijn stand alone pc kletsen over het netwerk. Maar als ik het goed heb moet je eerst de router wrt54g van linksys instellen om dit voor elkaar te krijgen, alleen krijg ik er geen kontakt mee omdat hij een adsl verbinding nodig heeft volgens de bijbehorende cd.

Weet iemand hoe ik toch contact kan krijgen met mijn router, of wat er anders mis is???

Specs:
router: linksys wrt54g
pci-card: linksys wmp54g
laptop: acer aspire 1365mli

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
Probeer het eens zoals in de handleiding beschreven, maar dan het feit dat je geen adsl hebt gewoon negeren.
Grote kans dat het wel moet lukken.

Zowiezo configureren doe je bij voorkeur niet draadloos.

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het wireless goed gaat, maar als dat niet lukt kun je proberen met een kabeltje verbinding te krijgen.
Zet je laptop dan op 'obtain an IP address automatically', dan krijg je een adres in hetzelfde subnet als de router.
Op het eerste adres van dat subnet (meestal 192.168.0.1, kijk met ipconfig /all wat je subnet is) kun je dan naar de config van de Linksys.

In deeze zin staan drie fauten

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Begin eens met het intikken van http://192.168.1.1

Daarna krijg je een login venster waar je een username en password ik kan tikken... Vul bij Password: admin in en Username laat je leeg. Zo zou je erop moeten kunnen komen.

Draadloos moet verder geen probleem zijn, om dat ding te configgen.

Verder je draadloze NIC op DHCP zetten...

[ Voor 8% gewijzigd door Big_Tower op 25-02-2004 14:51 ]

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 14:44:
alleen krijg ik er geen kontakt mee omdat hij een adsl verbinding nodig heeft volgens de bijbehorende cd.
cd zal wel standaard procedure beschrijven om wrtg als nat/router te laten werken.
maar je kunt gewoon via webinterface van alles instellen zodat al je lan-functionaliteit werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, idd jullie hadden gelijk, ik ben in de config gekomen dankzei http://192.168.1.1

Maaaaarrrr,.... na even zo'n 10 minuten rondgekeken te hebben in de config van de router viel de verbinding weg, althans daar leek het op, en nu kom ik er niet meer in!

Ik snap er niets meer van :'( :'( :'(

--------------------------------------------
>> heb het al was iets anders

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 15:32 ]

Pagina: 1