Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de nodige tijd doorgebracht met het zoeken naar informatie over PDA's. Ik heb echter nog niet de informatie gevonden die ik zoek. Ook in dit forum kom ik veel informatie tegen over PDA's, maar geen antwoord op mijn vragen.

Ik zal eerst schetsen wat ik met de PDA wil gaan doen:
- Voornamelijk GPS navigatie voor in de auto
- Agendabeheer
- Raadplegen van Word en Excel bestanden

WiFi is niet noodzakelijk, kan ook met een CF of SD uitbreiding. Bluetooth is ook niet perse noodzakelijk.

Ik heb de reviews van de Asus A620 en de HP iPAQ 2210 op de site van de pocketpc club gelezen. Het valt me op dat de Asus in de grafische benchmark vele malen beter presteert dan de HP. Ook in de andere benchmarks presteert de Asus een tikkeltje beter.

Het valt me op dat de Asus alleen een CF slot heeft en dus geen SD slot. Dat kan vervelend zijn als je een WiFi CF uitbreiding gebruikt. Immers, alle opslagcapaciteit is dan weg. De HP heeft zowel een CF als een SD slot. De batterij van de Asus schijnt niet vervangbaar te zijn, die van de HP wel.
Voorts lees ik veel verschillende ervaringen met het gebruik van TomTom op de HP. Sommige mensen zijn heel enthousiast terwijl anderen alleen maar klagen over vastlopers en trage GPS. Ik heb overigens ook nog gekeken naar een Dell Axim X3i, maar die heeft dan weer alleen een SD slot.

Beide PDA's zijn te koop met TomTom voor een bedrag rond de EUR 600,00.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van gebruikers van deze PDA's. Is de iPAQ daadwerkelijk traag, en loopt deze vaak vast bij gebruik van TomTom?
Zijn er mensen die de Asus in gebruik hebben en missen die de aanwezigheid van een CF slot? Hoe zit het met het geluik tijdens navigeren van de iPAQ (luidspreker zit op de achterkant).

Graag jullie reakties.

Verwijderd

grafisch is de 2210 op te krikken dmv een reghack ;) dus dat is een slecht argument.

De 2210 staat bekend als DE navigatie PDA, daarom verkoopt de ANWB ook hun engin navigator pakket hoofdzakelijk met de 2210, omdat het gewoon 1 van de betere navigatie pda's is met een krachtige speaker voor instructies.

Luidspreker van de ipaq achterop? nou, ik heb de ipaq 2210 met een brodit houder, en die houd gewoon de speaker vrij. en goed hoorbaar, ook op 190km/h :P

de ipaq 2210 loopt niet al te vaak vast, het ligt er ook maar aan wat je er allemaal mee doet (programma's die je erop installeer)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 16:06 ]

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

Ach, laat ik weer eens antwoorden. Deze vraag is al eens eerder gesteld hier.

Ik ben zelf de bezitter van een Asus A620BT. De prijs was een stuk lager dan de 2210.
Qua navigatie is het fantastisch! ik heb er een wired gps bij (het 'asus-setje') en dat bevalt me prima.

Je zal zelf een overweging moeten maken. Ik geloof dat een van de pluspunten van de 2210 is, dat er behalve een CF-slot ook een SD-slot op zit. Als je dus maximale vrijheid wilt hebben voor wat betreft geheugen en uitbreidingen, dan is de 2210 een uitkomst.
Voor mij maakte het niet aanwezig zijn van een SD slot niet zo veel uit. Verder is de asus gewoon een prima apparaat!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mij leek de asus ook een geweldig apparaat, maar toen ik dr eindelijk een te pakken had: Enorm lomp! (vooral in tegenstelling tot de hp)

Dit was nog niet genoemd, dus vandaar...

Waarschijnlijk is het dan ook beter om beide gewoon even vast te houden / mee te werken.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Eriksk schreef op 25 februari 2004 @ 23:48:
Mij leek de asus ook een geweldig apparaat, maar toen ik dr eindelijk een te pakken had: Enorm lomp! (vooral in tegenstelling tot de hp)

Dit was nog niet genoemd, dus vandaar...

Waarschijnlijk is het dan ook beter om beide gewoon even vast te houden / mee te werken.
De asus voelt ook nog eens erg goedkoop aan.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-11 18:45

jvdb1975

tsja.........

MaDLiVe schreef op 26 februari 2004 @ 10:20:
[...]

De asus voelt ook nog eens erg goedkoop aan.
dat is natuurlijk wel jouw mening. Ik denk inderdaad dat de TS het zelf moet proberen en uitvinden.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

jvdb1975 schreef op 26 februari 2004 @ 10:53:
[...]

dat is natuurlijk wel jouw mening. Ik denk inderdaad dat de TS het zelf moet proberen en uitvinden.
Mwa, ik weet niet in hoeverre de robuustheid (dus de stevigheid van de case) een mening is/kan zijn. Ik heb geen van beide pda's dus kan vrij objectief oordelen. (wel beide ruim een week in mijn bezit gehad). Maar idd het beste is om de pda in je eigen handen vast te houden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1