Toon posts:

[HTML] meerdere kollomen in een SelectBox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer meerdere gegevens weg te schrijven als CB... maar dat gaat natuurlijk zoals gewoonlijk niet netjes.. alle data word gewoon achter elkaar gegooid.

Wat ik wil, is niet het volgende
voor alle klanten in mijn DB wil ik selecteren uit CB: een naam, adress en woonplaats. dit zet ik netjes weer in een CD ok dat gaat perfect... maar ik wil het UITGELIJD hebben.

NU : >
<select> <option>$naam, $adress, $woonplaats</option>
geeft [$naam, $adress, $woonplaats]

Wil naar : >
[$naam , $adress , $woonplaats]
een soort van tabel structuur...

weet iemand hoe dit moet.... het enige wat ik kan vinden is een artikel uit 1996 met de vraag of iemand het erin wil gooien (w3 html org)
wat ik dus wil lijkt een beetje op dit

http://lists.w3.org/Archi...ww-html/1996Aug/0474.html

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
HTML en andere clientside stuff horen niet in P&W, maar in W&G thuis.

P&W -> W&G

https://fgheysels.github.io/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

waarom lijn je het niet uit (bv met een table) en zet je een selectbox of radiobutton er voor?
anders zou je met DHTML nog iets kunnen nabootsen...

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 25-02-2004 14:38 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
het gaat erom dat iemand het uit een "MENU" kan selecteren... ik wil geen gigantische lijst hebben... het gaat om result van 10 regels na selectie... en de gebruiker kan alleen uit die 10 een kiezen... vandaar de <SELECT> ipv een <input "checkbox"> ik wil een COMBOBOX ;) in de vorm van <select> en daar wil ik een layout in hebben maar kweet niet hoe...

http://lists.w3.org/Archi...ww-html/1996Aug/0446.html geeft misschien een beter voorbeeld van wat ik graag wil ;) zie midden pagina voorbeeld...

hier komt het dus op neer...maar de header mag wegvallen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 14:46 ]

Verwijderd

met een fixed width font en &nbsp;'s kan je wel een eind komen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 14:47 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:01

crisp

Devver

Pixelated

persoonlijk zou ik gewoon met wat javascript aan de slag gaan...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
enig idee hoe dit zou moeten? (noob in javascript;)) rule at java ;)

java wil wel... maar heb geen zin een hele classes en jre.. er moet toch een manier zijn dat het WEL kan :S zoniet moet ik maar de zooi gaan spacen en fixxen :S maar das ook niet lekker.. het moet toch makkelijker kunnen:S een TABLE inporteren in een <select> achtige manier.. of in ieder geval zo'n soort van werkwijze of per CSS

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ik gebruik enkele van dit soort lijsten in ons CMS en wat ik doe is een scrollbare div met daarin een tabel en voor ieder item een radio-button. Kun je nog steeds maar 1 optie selecteren, scrollen en ben je vrij in de vormgeving. Met een beetje dhtml kun je ook nog wel zorgen dat de hele row aanklikbaar is/van kleur wijzigt.

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 15:52
Ik heb nog ergens een voorbeeldje (incl. rowhighlighting etc.) online staan volgens het principe dat bosmonster hierboven beschrijft, dus een scrollable div.

kijk hier maar eens
Pagina: 1