Toon posts:

[DVD] Audio op video-DVD formaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar bij slechts enkele DVD spelers mogelijk om MP3's vanaf DVD te spelen en ook lang niet alle DVD spelers ondersteunen audio-DVD formaat.

Is het echter niet mogelijk om normale audiotracks te combineren met "lege" videobeelden om alsnog een soort audio-DVD te maken?

Met lege videobeelden bedoel ik dus bijvoorbeeld een zwart beeld of een scan van de CD hoes met tracknummer/-titel/etc., in ieder geval een videosignaal wat op DVD zeer goed gecomprimeerd kan worden zodat er meer ruimte overblijft voor de audio.

Op deze manier kan het bestandssysteem van een DVD zeker 99x10 = 990 tracks aan. Als de audio gemiddeld zo'n 5MB per track is en van de video maar een paar honderd kilobytes overblijft moet dat makkelijk lukken.

Dan moet het zelfs nog mogelijk zijn om een menustructuur er bij te plakken; plaatjes van de CD sleeves bijvoorbeeld of playlists, random volgordes, etc.

Sommige ideën hierboven zijn wellicht toekomstmuziek en er zijn nog veel meer mogelijkheden denkbaar (DTS, ondertiteling) maar een simpele DVD met zwart beeld en een paar honderd normale audio tracks is een eerste stap in die richting... zou het mogelijk zijn of is het zelfs al mogelijk en zo ja; hoe?

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 14:03:
Het is maar bij slechts enkele DVD spelers mogelijk om MP3's vanaf DVD te spelen en ook lang niet alle DVD spelers ondersteunen audio-DVD formaat.
[quote]
Bestrijd ik. Goedkope spelers onder de 100 euro spelen bijna allemaal DVD's af met MP3's erop.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Op www.dvdrhelp.com kan je guides vinden voor het omzetten van audio naar mpeg streams voor op DVD.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Is ook leuk als je geen zwart beeld hebt, maar een slideshow met af en toe een nieuw plaatje. Of de hoes van de bijbehorende CD ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot schreef op 26 februari 2004 @ 11:46:
Is ook leuk als je geen zwart beeld hebt, maar een slideshow met af en toe een nieuw plaatje. Of de hoes van de bijbehorende CD ;)
Gaf ik ook als voorbeeld. 'T liefst zou ik gewoon een applicatie hebben die je bijvoorbeeld een aantal directories meegeeft en adhv de inhoud hiervan de DVD samenstelt; elke MP3 als één scéne, als een directory meer dan 10 MP'3 heeft; verdelen over meerdere "tracks", JPG's als slideshow afwissellen (bijvoorbeeld voorkant/achterkant van sleeve) en misschien ook nog wel informatie als een klok (1 verandering per seconde) of de ID tags.

Waar het vooral om gaat is dat de je tenminste die 990 tracks kwijt kan op je DVD, wat mij betreft met zwart beeld aangezien ik de TV in de regel toch niet aan zou zetten; beschouw het als een alternatief voor een CD voor non-DVD-Audio spelers.

Zal eens kijken of ik die MP3 -> MPEG conversie kan aansturen.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik geloof niet dat er kant-en-klare programma's zijn, als het wel zo is wil ik het graag weten :)

In dit linkje wordt uitgelegd wat jij wil:

http://www.mpegit.net/eng_dvd_audio.php

Ze hebben het hier over een beperking van 99 tracks, maar dat zijn toch aardig wat CD's. Ik heb inmiddels wat DVD-RW's gekocht om te gaan experimenteren, nu alleen nog de tijd vinden :+
Pagina: 1