I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
1
| var BtM909 = 'cool'; |
en verderop in je code (of HTML):
1
| BtM909 = 'hot'; |
Dan overschrijf je de variabele BtM909.
Dus de laatste toewijzing in je code geldt.
maar heb je het zelf weleens geprobeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 25-02-2004 15:25 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
kun je idd gewoon tussen <script> tags in je html zetten, als je het maar onder de include doet.
waarom heb je het niet gewoon ff geprobeerd?
Ik ga nu een hoop pagina's aanpassen en ik zou het ambetant vinden als IE consequent 'hot' zou nemen en Mozilla 'cool'.
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
1
2
| Andre = "cool"; Andre = "gaaf"; |
geeft altijd het feit weer dat ik gaaf ben, of dat nu in IE is of in GW-BASIC of wat dan ook. Deze volgorder wordt ALTIJD aangehouden.
Tenzij je met Globals en Locals werkt...
[ Voor 26% gewijzigd door André op 25-02-2004 14:13 ]
even een kleine opmerking: in dit geval herdeclareer je een waarde, wat strict genomen niet mag. Een variabele declareer je maar 1 keer, daarna hoef je enkel de waarde aan te passen:BtM909 schreef op 25 februari 2004 @ 14:05:
Als in je menu.js dit bijvoorbeeld staat:
JavaScript:
1 var BtM909 = 'cool';
en verderop in je code (of HTML):
code:
1 var BtM909 = 'hot';
Dan overschrijf je de variabele BtM909.
Dus de laatste toewijzing in je code geldt.
maar heb je het zelf weleens geprobeerd?
1
2
3
4
5
6
7
8
| // declareren en waarde toekennen var crisp = 'stom'; // hoop meuk // andere waarde toekennen // variabele bestaat al, dus declareren hoeft niet crisp = 'soeperdoeper'; |
maar hoe weet ik nou of een variabele al gedeclareerd is?
simpel, door het type uit te vragen:
1
| if (typeof crisp == 'undefined') alert('variabele "crisp" is nog niet gedeclareerd'); |
[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 25-02-2004 14:30 ]
Intentionally left blank
Typo
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
1
2
3
4
5
6
7
| var arrVar1 = new Array(); arrVar1['nieuws/index.html'] = 'Babbeltje'; arrVar1['uitleg/index.html'] = 'Blaatje'; //En dan uitlezen dmv var strAfwijkendeWaarde = (arrVar1[locatievanpagina]) ? arrVar1[locatievanpagina] : null; |
Tis maar een idee
Dit topic is gesloten.
![]()