Toon posts:

PC raakt Ip-adres kwijt.

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De PC's in een netwerkje krijgen van een router middels DHCP een IP-adres toegekend. dit werkt bij alle systemen prima, alleen bij ééntje niet. Deze raakt zomaar ineens, terwijl ie gewoon aan staat, z'n IP-adres en subnet ed. kwijt. Alles staat dan op 0.0.0.0. Gaat de PC uit en weer aan, dan krijgt ie weer netjes een IP-adres.

Iemand een idee?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand een idee?
neen.

Ik heb hier 50 auto's staan, allemaal doen ze het goed echter erentje wil niet starten.
Enig idee waarom niet :?

Zoals je ziet, kunnen we hier totaal absoluut nix mee.
Begin eerst eens met nadere informatie. Wat heb je allemaal al geprobeerd (NIC opnieuwe geinstalleerd bijv. ?).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

waarschijnlijk netwerkkabel die er uit de netwerkkaart valt.

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
ja en als hij dan zijn computer opnieuw opstart valt de kabel er weer in

probeer eens op een poort waar de computers die het wel doen op staan.

[ Voor 37% gewijzigd door wippo76 op 25-02-2004 14:50 ]

Ja zou ik ook zeggen

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Win98?

Doe eens een ipconfig /renew ofzo, kijken wat er dan gebeurt. Kortom; meer onderzoek vereist.

Verwijderd

wippo76 schreef op 25 februari 2004 @ 14:48:
ja en als hij dan zijn computer opnieuw opstart valt de kabel er weer in
wel eens achter een bureau gezeten? met lichaam tegen bureau, kan best... opstaan om te herstarten.. weer even werken en tegen bureau stoten..

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
tuurlijk kan dat

deze regel was grappig bedoelt en niet om jouw opmerking de grond in te boren
maare nu ik het 3x na lees komt het wel zo over ja was niet de bedoeling

is het na een bepaalde tijd? geeft je router de nummers uit voor een bepaalde tijd?
mischien eens een ander netwerk kaartje proberen

[ Voor 29% gewijzigd door wippo76 op 25-02-2004 14:57 ]

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Het is uitsluitend die ene machine. Draait op ME. NIC onboard en al opnieuw geinstalled. Tevens een PCI NIC geprobeerd. Geen resultaat. Leasetijd van de router wijzigen geeft ook geen resultaat. IPCONFIG /RENEW 1 levert al evenmin een IP adres op.

Heb dus al van alles geprobeerd en het gekke is dat het apparaat 's morgens rond halfnegen aan gaat en dat ie rond halftwee de gegevens die ie van de DHCP server kreeg, geheel kwijt is. IP-adres, Subnet en Gateway staan allemaal op 0.0.0.0. Daarvoor en daarna werkt ie goed. Het gebeurt dus op dat tijdstip of na een bepaalde tijd, alleen kan ik de fout niet reproduceren...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 11:27 ]

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Misschien heb je software draaien die dat doet? Check in ieder geval voor virussen om zeker te zijn dat zoiets niet de oorzaak is.

Verwijderd

kijk met ipconfig /all wanneer je lease verloopt. Als vanaf dat moment het probleem ontstaat gebruik je waarschijnlijk een firewall.

Zet de firewall eens uit en probeer dan ipconfig /renew

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
// blijkbaar nog niet goed gelezen...

Het probleem zou er dus in kunnen liggen dat je je lease kwijt raakt, zonder dat deze verlengt wordt. Hoe lang duurt een lease bij je DHCP server?

[ Voor 86% gewijzigd door narotic op 26-02-2004 19:40 ]

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 11:25:
Het is uitsluitend die ene machine. Draait op ME. NIC onboard en al opnieuw geinstalled. Tevens een PCI NIC geprobeerd. Geen resultaat. Leasetijd van de router wijzigen geeft ook geen resultaat. IPCONFIG /RENEW 1 levert al evenmin een IP adres op.

Heb dus al van alles geprobeerd en het gekke is dat het apparaat 's morgens rond halfnegen aan gaat en dat ie rond halftwee de gegevens die ie van de DHCP server kreeg, geheel kwijt is. IP-adres, Subnet en Gateway staan allemaal op 0.0.0.0. Daarvoor en daarna werkt ie goed. Het gebeurt dus op dat tijdstip of na een bepaalde tijd, alleen kan ik de fout niet reproduceren...
Ik heb zoiets eens gehad met een Athlon XP 1800+ en WinMe.. Bleek uiteindelijk de voeding rot te zijn :? Wellicht iets waar je naar kunt kijken :)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

geen firewall of antivirus draaien die de dhcp geen toegang verleend
aan je pc??

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 11:23

DaWaN

'r you wicked ??

Waarschijnlijk gewoon een verrotte Kabel of poort van switch/hub/router of rotte southbridge!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1