Ik heb thuis een Gygabit S112 server met daarop win2000server
Het is de opvolger van een gewone PC die als server heeft gediend.
Het probleem is dat ik Het internet niet gedeeld krijg naar de werkstations.
Ik heb de server net opnieuw geinstalleerd. (Nieuw) domain aangemaakt met active directory, DNS en DHCP ingesteld en gebruikers aan gemaakt met roaming profile. Internet werkt overigens op de server.
Op werkstations ip ingesteld met dns en dergelijke, daarna aangemeld op het nieuwe domein en vervolgens op de server het internet gedeeld.
Resultaat> Op de server wel internet, op de werkstations niet.
Een werkstation is wel in staat om de DNS te vinden maar een site laden gaat vervolgens niet. Daarnaast kom ik met het ping commando niet voorbij de server.
Eventvwr geeft bij RemoteAccess alleen de klassieke foutmelding:
Unable to add the interface Internal with the Router Manager for the IP protocol. The following error occurred: The parameter is incorrect.
Dit is volgens Microsoft te negeren.
Opstelling:
ADSL(tiscali light via kpn<>Thomson speedtouch 510 modem<>Gygabit server<> switch<>werkstations.
Iemand een idee? Ik ben er nu al 3 dagen mee aan het stoeien.
<edit>
Heb met nslookup op server en werkstation gekeken.
eigen domein geeft meteen een bijpassend IP-address.
tweakers.net geeft eerst de melding "non-autoritative answer:" gevolgd door hetbijpassende IP-address.
Afgezien van het feit dat het bijpassende IP uit server-casch komt lijkt mij dat de DNS goed werkt. (p.s. op de server krijg ik hetzelfde resultaat)
Het is de opvolger van een gewone PC die als server heeft gediend.
Het probleem is dat ik Het internet niet gedeeld krijg naar de werkstations.
Ik heb de server net opnieuw geinstalleerd. (Nieuw) domain aangemaakt met active directory, DNS en DHCP ingesteld en gebruikers aan gemaakt met roaming profile. Internet werkt overigens op de server.
Op werkstations ip ingesteld met dns en dergelijke, daarna aangemeld op het nieuwe domein en vervolgens op de server het internet gedeeld.
Resultaat> Op de server wel internet, op de werkstations niet.
Een werkstation is wel in staat om de DNS te vinden maar een site laden gaat vervolgens niet. Daarnaast kom ik met het ping commando niet voorbij de server.
Eventvwr geeft bij RemoteAccess alleen de klassieke foutmelding:
Unable to add the interface Internal with the Router Manager for the IP protocol. The following error occurred: The parameter is incorrect.
Dit is volgens Microsoft te negeren.
Opstelling:
ADSL(tiscali light via kpn<>Thomson speedtouch 510 modem<>Gygabit server<> switch<>werkstations.
Iemand een idee? Ik ben er nu al 3 dagen mee aan het stoeien.
<edit>
Heb met nslookup op server en werkstation gekeken.
eigen domein geeft meteen een bijpassend IP-address.
tweakers.net geeft eerst de melding "non-autoritative answer:" gevolgd door hetbijpassende IP-address.
Afgezien van het feit dat het bijpassende IP uit server-casch komt lijkt mij dat de DNS goed werkt. (p.s. op de server krijg ik hetzelfde resultaat)
[ Voor 15% gewijzigd door APCfreak op 25-02-2004 16:25 . Reden: toevoeging ]