Kef Q5

Pagina: 1
Acties:
  • 1.387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45845

Topicstarter
Beste tweakers,

Wil binnenkort een compleet nieuwe AV-set in huis halen, maar zal daar voornamelijk gewoon stereo geluid cds op afspelen.

Zit erg sterk te denken aan de Denon AVr-1804 in combi met de DVD-1400.

Bij het beluisteren van staande front-speakers was ik erg gechameerd van de Kef Q5. Mooie vormgeving en prachtig ruimtelijk geluid. Ik vond alleen de bas nogal aanwezig.

Ik zit in een redelijk kleine woning, met een houten vloer en laminaat.

Nu mijn vragen: 1- heeft iemand ervaring met deze boxen in een vergelijkbare omgeving. Ben namelijk bang voor een overkill aan bas in mijn huiskamertje.
2 - Zijn deze boxen aan te raden in combi met de Denon 1804?

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51064

Ik heb toevallig vorige week een Denon AVR-1804 gekocht met 2x Kef Q5. Ik heb deze combi uitgebreid in verschillende zaken beluisterd en ik vind het zeer goed klinken. Het verschil tussen de Denon AVR-2803 is erg klein, mijn inziens niet die 300 euro extra waard. Wat je veel hoort is dat de Q5 een nogal overdreven en aanwezige bas heeft, maar daar heb ik in ieder geval helemaal niets van gemerkt. Hoe dat zit met een houten vloer zou ik echter niet weten.

Zodra ik mijn setje binnen heb zal ik wel een korte review posten.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 51064 op 25-02-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:46

JT

VETAK y0

Wat je kan proberen is sokken in de poorten stoppen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 17:47
Er worden overigens ook een soort stoppen bij geleverd die je in de bassport kunt doen, zit zelf op een redelijk grote zolder dus kan verder niet oordelen over teveel bass, het is hier iig precies goed naar mijn mening ;- )

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Ik heb de kef q5 op een onkyo receiver, en ik heb geen last van teveel bas.. Je hoort het wel eens vaker in verschillende reviews, maar ik vind hem goed klinken! En ik heb overigens ook een redelijk kleine kamer.. Wel met betonnen vloer overigens.. Misschien moet je eens vragen of je de speakers thuis mag proberen!!

Gemineye

[ Voor 5% gewijzigd door Gemineye op 25-02-2004 17:24 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:26

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ook ik heb de KEF Q5 (Populaire speaker hier zo te zien :)). Ik stuur hem aan met een Marantz SR7300 en heb een lekker, niet boemende bas. Door de afstand van de speaker tot de muur te varieeren heb ik geluisterd welke afstand de perfecte bas opleverde. Indien er nog steeds teveel bas is zou je inderdaad de port plugs kunnen gebruiken die de bas aanzienlijk reduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Ik heb precies dezelfde combi als -bolio- hierboven. Heb ook een kleine ruimte en een houten (pakket)vloer. Heb geen last van overmatige bas, maar heb de bijgeleverde spikes wel gebruikt, want anders werd het wel wat gortig ja.
Ik gebruik niet de dempers...

Wat ik wel heb, is dat de bass enorm varieert in de kamer. Het hangt af waar je staat/zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Krul schreef op 25 februari 2004 @ 18:29:
Wat ik wel heb, is dat de bass enorm varieert in de kamer. Het hangt af waar je staat/zit.
Dat heb ik precies hetzelfde!! Maar overal enigszins midden in mn kamer klinkt het perfect :) als je echt bij de deur gaat staan, dan klinkt de bas wat harder..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Gemineye schreef op 25 februari 2004 @ 20:26:
[...]

Dat heb ik precies hetzelfde!! Maar overal enigszins midden in mn kamer klinkt het perfect :) als je echt bij de deur gaat staan, dan klinkt de bas wat harder..
Inderdaad...ik heb dus in het midden van de kamer goed geluid, maar in de hoeken is de bas toch echt te overheersend. Heeft denk ik niet iets met deze speakers specifiek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 23:46

JT

VETAK y0

Dat heet nou akoestiek :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Dan moet ik toch maar eierdozen gaan sparen en op de muren plakken vrees ik :+
Pagina: 1