e-mail op verschillende machines

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-08 19:23
Ik heb verschillende pc's waarop ik kan inloggen maar (nog) geen mailserver.
Als ik nu op pc 1 inlog en daar m'n mail open komen mailtjes op pc 1 te staan. Als ik op pc 2 m''n mail open komen de mailtjes daar te staan.
Met als gevolg dat m'n mailtjes niet allemaal bij elkaar staan maar op iedere machine iets, dat vind ik niet handig.

Is er een mogelijkheid dat mailtjes bv allemaal binnenkomen op pc 1 maar dat ik nieuwe mail ook kan lezen op pc 2 als ik daar ingelogd ben (en dan heb ik het niet over web based mail)
Of dat mail altijd op de server blijft staan (zodat het later opnieuw kan binnenkomen), behalve als pc1 ingelogd is.

Ik gebruik XP pro, mail provider is chello (kabel internet)

Verwijderd

miles schreef op 25 februari 2004 @ 13:16:
Als ik nu op pc 1 inlog en daar m'n mail open komen mailtjes op pc 1 te staan. Als ik op pc 2 m''n mail open komen de mailtjes daar te staan.
Met als gevolg dat m'n mailtjes niet allemaal bij elkaar staan maar op iedere machine iets, dat vind ik niet handig.

Is er een mogelijkheid dat mailtjes bv allemaal binnenkomen op pc 1 maar dat ik nieuwe mail ook kan lezen op pc 2 als ik daar ingelogd ben (en dan heb ik het niet over web based mail)
Of dat mail altijd op de server blijft staan (zodat het later opnieuw kan binnenkomen), behalve als pc1 ingelogd is.

Volgens mij niet :X Hier ben ik ook wel benieuwd naar, maar volgens mij sturen ze het je gewoon 1 keer en dan schrappen ze het weer.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

Je kunt een vinkje aanzetten dat hij de mail op de server laat staan. Welke email-programma gebruik je?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 10:40

Opa

Nu Multifocaal!

miles schreef op 25 februari 2004 @ 13:16:

Ik neem aan dat je Outlook Express gebruikt.

Je stelt op de "secundaire" pc in "Leave mail on server". Dat is naar ik meen onder Tools > Options > Maintenance. Eenmaal met de primaire pc gelezen wordt de mail dan wel van de server gehaald.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-08 19:23
Ik gebruik Outlook (dus niet express) uit Office 2003.
Dat van die vinkjes ga ik proberen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:01
Komt omdat je waarschijnlijk je mail ophaalt bij een pop3 server, at protocol bewaard berichtjes niet, dus als jij het ophaalt word het van de server afgehaald. Zou je werken met bijv. imap dan heb je daar geen last van.

Wat je kan doen is het vinkje 'kopie van de berichten op de server laten staan' aanzetten, (tabblad geavanceerd), dan moet het wel lukken :)

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:25
Haalt hij dan niet alle berichten iedere keer opnieuwe op? Ik heb zelf een imap server draaien die elke minuut (ja elke minuut 24/7 :X) fetched met mijn popmail bij mn provider. Zo heb ik dus altijd al mijn mail op mn imap server staan en kan ik door het hele huis erbij, met natuurlijk webmail om elders mn mail te lezen.
Heb zelf een debian doosje met courier-imap. Je moet dan wel het eea uitzoeken maar het is het wel waard. In nos is een hoop te vinden!

Verwijderd

Je zou een andere machine een IMAP server kunnen laten draaien en dan met een Fetchmail-windows-variant je mail op kunnen halen van die POP3 server :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb nl. precies hetzelfde 'probleem'; ook een aantal pc's op verschillende locaties waar ik vaak achter zit. Op m'n 'hoofd' pc laat ik de mail écht ophalen en op de anderen stel ik in dat het op de server moet blijven staan (in outlook express heet dit geloof ik 'kopie bewaren op de server' oid). Bij het ophalen van de mail onthoudt je mailclient wel dat je die mail al ontvangen hebt (je krijgt dus niet telkens meldingen dat je nieuwe mail hebt).
Ik doe dit al jaren zo en zie geen reden om het anders te doen :)
Pagina: 1