Toon posts:

[WiFi]Sterkte WiFi kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af hoe het zit met de sterkte van de WiFi kaarten. Ik heb me wat ingelezen op internet, en via cisco enzo. Ik kom alleen niet zo uit deze vragen (is misschien ook wat meer praktijk)

Stel iemand heeft een 100 mWatt kaart, en ik zit er naast met een 200 mWatt (ja, ik weet het O-) ) kaart. Hoe gedragen de verbindingen zich dan. Overstem ik diegene met die 100 mWatt kaart zo in de zin dat hij geen verbinding meer heeft?

Hoe gedraagd dat zich in de praktijk als ik er bv een externe 3db of 5db antenne bij heb?

Als ik een 200mwatt kaart heb, kan ik dan verder weg van een AP nog een goede verbinding hebben in vergelijking met een 100mwatt kaart?

Verwijderd

volgens mij wordt de bandbreedte (als je allebei op hetzelfde kanaal zit) alsnog in 2en geknipt. Met andere woorden; sterk signaal of niet, jij bent ook een deel van je bandbreedte kwijt.

En over de afstand...als je AP niet verder rijkt dan een bepaalde afstand, dan kan je kaartje 600 W zijn, maar je signaal ben je toch echt kwijt.

bovenstaande meningen wel onder voorbehoud. Ik zeg ook alleen maar wat me logisch lijkt

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee?