Digitenne Decoders

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• darkseas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-07 11:01

darkseas

Sailing dark seas of internet.

Topicstarter
Tot nu toe zijn voor Digitenne enkel eenvoudige decoders te verkrijgen die enkel één kanaal op de televisie kunnen afspelen. Dit met uitzondering van de Hauppauge die ook op de computer aan te sluiten is, maar dan enkel via een USB aansluiting die waarschijnlijk weer enkel met Hauppauge software werkt...:( (Dit in tegenstelling tot het algemeen geaccepteerde FireWire/DV formaat.)

Wanneer je digitaal kunt ontvangen, maar dit enkel analoog kunt weergeven dan blijft dit voordeel van digitaal uitzenden natuurlijk beperkt. Ook andere mogelijkheden die het digitale signaal biedt, als time-shifting, blijven zo onbenut.
De Hauppauge decoder stelt veel randvoorwaarden waardoor dit vaak geen oplossing is. Deze moet aan een (krachtige?) computer worden gekoppeld, welke aan moet staan, in de buurt van de televisie moet worden geplaatst (herrie!), en waarschijnlijkenkel werkt met Hauppauge software...

Zolang dit niet beschikbaar is, blijft het voordeel van digitenne volgens mij aanzienlijk beperkt. :'(

Wanneer er ontvangers met 2 tuners en harddisk beschikbaar komen die opnamen en time-shifting ondersteunen en voorzien zijn van S/PDIF en een FireWire (IEE1394) uitgang voor DV (digital video) wordt het pas écht interessant. :9
Weet iemand of de Dreambox werkt met Digitenne? (http://www.dream-multimed...eiche/Produkte/DM7000.php)
Heeft iemand ervaring met niet door Digitenne gekeurde ontvangers?
Is Digitenne compatible met DVB-T elders in Europa?

Daarnaast zou ik graag meer technische data hebben over digitenne. Zo wil ik graag weten hoever de antenne van de decoder kan staan, gebruikte frequentie-range, of het compatible is met Duitse DVB-T zodat deze apparatuur ook hier gebruikt kan worden, etc.

Is er een uitleg beschikbaar voor bij DVB-T veel gebruikte termen als Network Interface Modules (NIM), Common Interface (CI), Conax, Cas, etc.?

Mijn dank is groot! 8)
Groeten,
darkseas

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Schopje,

Zit met ongeveer dezelfde vraag als de poster, iemand die inmiddels het antwoord al weet?

Verwijderd

Nog eens een schopje... er moet toch iemand zijn die hier meer over weet? Net als bovenstaande figuren ben ook ik zeer benieuwd...

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
Weet er niet alles van wat je vraagt, maar ja, het is compatibel met DVB-t
digital video broadcast-terestrail

Common interface is een soort huls waar je je smartcard in schuift. Het is namelijk net zoals bij sattuners zo dat je maar een provider kunt ontvangen (bij sat is dit meestal seca-embedded) zodat je alleen naar de astra kunt kijken.
D.m.v. een common interface is het dus niet embedded maar ben je vrij in het kijken naar welke provider dan ook (dus ook duitse)

Helaas kan ik maar op 2 vragen antwoord geven, in duitsland zijn er diverse digitennedecorders die niet gekeurd zijn, maar wel 2 tuners hebben.
over een half jaar komt er in nederland een topfield digitenne decorder uit met 2 tuners.

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:41
Ik heb de Hauppauge-tuner, en daar komt gewoon standaard MPEG2-TS uit...

Jammergenoeg werkt in linux nog niet alles helemaal (alleen alle radiozenders en NL2 doen het, de rest is crypted en werkt nog niet), maar daar wordt aan gewerkt.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
De dreambox werkt niet meet het Digitenne signaal, en zal dat ook niet kunnen met andere software in de toekomst. Er was oorspronkelijk wel sprake van dat dit zou gebeuren maar bleek technisch onmogelijk. Op sommige specs overzichten van de DB zul je dus nog wel aantreffen dat hij DVB-Terrestial ondersteund maar dat klopt dus niet.

Misschien dat er ooit nog wel es een versie komt die het wel kan.

Wel heb ik gehoord dat er mogelijk een terrestial versie van de Topfield 5000 gaat komen, die heeft dan een snelle USB uitgang.
Pagina: 1