Toon posts:

[Mozilla] Krijg acroreader niet goed aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest om acroread (Adobe acrobat reader) onder mijn RedHat 9.0, met Mozilla Mozilla 1.7a aan de praat te krijgen.

Ik heb de acroread tool geinstalleerd en heb daarna de instructies volgen http://plugindoc.mozdev.org/ uitgevoerd

code:
1
2
3
 Install Acrobat Reader
 Copy nppdf.so to your Mozilla plugins directory.
 Ensure a copy of acroread is in your PATH.

Na dit dus gedaan te hebben en ik kijk bij mozilla onder plugins staat er ook dat de pdf plugin is geinstalleerd, en als ik een terminal open en ik voer in 'acroread' dan vind hij deze ook. (krijg wel daar de volgende error: "Warning: charset "UTF-8" not supported, using "ISO8859-1".
Afgebroken"

Als ik nu een pdf bestand probeer te openen met mozilla dan opent hij em maar hij laad em niet laat maar zeggen, hij geeft alleen een witte pagina in de browser weer. Weet iemand wat ik(of mozilla :P) verkeerd doe ?

Verwijderd

Als ik het goed begrijp opent acroread van de commandline uiteindelijk de pdf niet, toch?

Probeer je LANG variabele (staat standaard op en_US.UTF8) eens aan te passen met het volgende commando in een shell:
LANG=en_US

Start daarna acroread nog eens van de commandline op. Als dat werkt dan zou ik het nog eens vanuit Mozilla proberen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit blijkt het probleem te zijn. Ik heb dit gedaan en via de terminal werkt het nu, maar nu werkt het nog niet onder mozilla zelf terwijl er onder preference/languages wel de en-us staat.

• 7_feet_up
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08-2023
Als je het acroread script edit en
code:
1
LANG=en_US; export LANG

ergens bovenaan zet werkt het denk ik wel.

[ Voor 4% gewijzigd door 7_feet_up op 26-02-2004 10:53 ]

Verwijderd

Mjah, dat is wel een beetje prutserstijl. Red Hat heeft door gewoon een mooi configuratiebestand voor in /etc/sysconfig/i18n
Kun je het mooi globaal instellen voor alle applicaties op het systeem, want veel programma' s gaan op hun bek met compilen dankzij die stomme standaard instelling van Red Hat. Zien je manpages er ook gelijk weer leesbaar uit.

Ik weet dat ik die oplossing eerst zelf ook gaf, maar dat was om even snel te testen of die LANG variabele wel het probleem was.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu aan de praat, via de manier met een regel toevoegen aan m'n acroreader script.

Jongens goed werk (Y), bedankt !
Pagina: 1