Toon posts:

Ps2 laser probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorrie dat ik hem in deze topic plaats, maar wist niet in welke ik hem anders moet plaatsen? (Verplaats hem maar als dat moet)

Hier even voor de mensen een paar vragen en opmerkingen:

Hier was eerder ook al een topic over, maar het zit me dwars.
Ik heb een tijdje terug een ps2 gekocht die het deed etc etc..
En nu na 1 1/2 jaar doet die het niet meer goed.
Laser is al schoongemaakt.
Steeds als ik een spel wil spelen moet ik eerst naar browser gaan en dan hopen dat die het doet.
HEEL soms doet die het nog. Maar vrijwel altijd "Fout bij lezen van Disc"
Wat kan ik nu het beste doen aan dit probleem.
:'(
Alsjeblieft mensen laat me het weten...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16
contact opnemen met Sony? (of bij de winkel waar je em gekocht hebt informeren)
issie omgebouwd trouwens?

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Wellicht zou je eens kunnen kijken of je laser misschien opnieuw afgesteld moet worden.

Misschien zijn er bedrijven die je ps2 kunnen fixen door een nieuwe laser erin te zetten of door em opnieuw af te stellen.

Anders zou je inderdaad eens contact op moeten nemen met sony.

Overigens doet ie alleen vervelend bij games of ook bij andere schijfjes (video dvd's, ps1 games)?

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:13

EgoPro

Time is an illusion.

Probeer eens gewoon je laser schoon te maken met een wattenstaafje, ik weet dat je geen reclame mag maken voor je website maar hier staat hoe: http://jrutjes.tripod.com/computer.html

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al een keer gedaan, en dat hielp niets.... niet omgebouwd en heb het met alle spellen...

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Gebruik je em vertical? Ik hoorde dat daar ook wel eens problemen mee kunnen ontstaan, voor de rest ben ik bang dat je naar sony moet.

Voor reparatie buiten sony om is psxshop een winkel waar ik veel mensen ken die er goed ervaring mee hebben, het is ook de enige die ik ken in nederland, zie daarvoor psxshop.nl daar kan je ook nieuwe lasers kopen zelfs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em alle2 gebruikt, maar ik heb geen garantie meer dacht ik.. Ik ga wel Sony belllen denk ik. Daar heb ik goeie verhalen over gehoord...

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ja dat is waar sony schijnt wel goed te zijn met service

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook 1 van de eersten, en die lasers slijten snel heb ik gehoord...?! :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dan toch dat ik garantie bewijs moet hebben of een aankoop bewijs, en weet niet zeker of ik die heb ;(

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik had mijn PS2 in Dublin gekocht (daar woonde ik toen) maa ik was 20 km verderop gaan wonen na ff mailen met sony mocht ik (zonder garantie bewijs) naar elke winkel gaan voor een gratis RMA.
Was ik ff vergeten ik zou gewoon ff mailen.

• UnderFlow
De laser van een ps2 is sowieso een erg gevoelig dingetje. Hij is heel kieskeurig als het om verschillende soorten media gaat, dat blijkt bijvoorbeeld uit een gemodde ps2 die bij lange na niet elk merk dvd+-r slikt, maar ook draait de mijne niet netjes elke video dvd, terwijl die het wel doen in de standalone dvd speler en in de pc.

Magoed sony zal vast wel vaker dit probleem tegen komen, dus zullen ze echt niet moeilijk gaan doen. Heb alleen geen idee wat het je gaat kosten, volgens mij zit je buiten garantie...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel naar Sony bellen dan, maar hoe kan ik het beste brengen? Want ik wil echt graag een nieuwe..?

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Mijn PS1 weet ik van dat je de laser zelf af kunt stellen. Ik neem aan dat je geen garantie meer hebt, je zou dan kunnen overwegen het zelf even te proberen. Aan de zijkant van de module met de laser zit een soort afstelschroefje. Met een achtste slag links/rechtsom kun je de laser lichtjes bijstellen. Ik heb er twee inconsequent werkende PS's operationeel mee gekregen.

Kortom: Dit gold voor de PS1, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de PS2 ook iets dergelijks kent; misschien kun je er op het Inet wat over vinden, misschien iets als laatste redmiddel. :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• UnderFlow
Denk dat het bij een ps2 wel ietsjes gecompliceerder is aangezien daar de laser in het apparaat zit. Bij de ps1 had je de klep die open kon en daar kon je al bijna meteen bij de laser.

Als je contact opneemt met sony zou ik gewoon je probleem voorleggen, dat je em anderhalf jaar hebt en dat hij spellen niet goed afspeelt. Even uitleggen wat er gebeurd, dus met dat browser scherm en de fout. Erbij vermelden dat je de lens ook al hebt schoongemaakt. Vervolgens zou ik in eerste instantie even informeren naar de kosten van dit geintje en dan kun je daarna nog bepalen wat je verder doet.

Denk niet dat het een uniek probleem is, dus ik ga ervan uit dat ze je bij sony wel verder op weg kunnen helpen. En aangezien je niks bijzonders met je ps2 hebt uitgehaald (toch?), scheelt dat ook weer.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Is helemaal geen uniek probleem.

De PS2 staat bekend om zijn brakheid ik ken geen andere console die zo vaak problemen heeft.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• UnderFlow
Mwah da's een beetje generaliseren.

Ik geef je wel gelijk als het om de laser gaat. Voor de rest valt het nogal mee hoor.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Mijn PS2 doet het nog wel, maar ik krijg dus ook altijd eerst het browserscherm, tijdje wachten en dan pakt ie hem vanzelf

Dit probleem doet zich voor sinds 1,5 jaar nadat mijn aquarium van 250 liter geklapt was en heel mijn kamer blank stond (PS2 stond toen op de grond) en hij heeft het wonderwel overleefd! 8)

Als ik nou met mijn ps2 schudt hoor ik nog steeds het aquariumgrint :7

Back ontopic: lijkt me inderdaad dat je lasertje brak is, hopelijk heb je nog garantie

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

UnderFlow schreef op 26 februari 2004 @ 15:14:
Mwah da's een beetje generaliseren.

Ik geef je wel gelijk als het om de laser gaat. Voor de rest valt het nogal mee hoor.
Het was idd misschien een beetje "hard" uitgedrukt maar echt waar ik ken heel veel mensen die problemen hebben gehad met hun PS2 en het is idd vaak de laser.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1