[RAR] 55 files, 1 corrupt, hoe toch uitpakken?

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 21:48
Ok ik heb dus 55 rar-bestanden en daarvan is er 1tje stuk.

Als ik nu wil uitpakken blijf ik met een bestand van 300mb zitten (terwijl het origineel 800 hoort te zijn).

Is er een programma dat ervoor zorgt dat hij toch verder gaat met uitpakken en de crc error negeert? Zodat het bestand toch 800mb wordt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien zal er dat wel zijn, maar dan heb je er nog niks aan. Die CRC-check zit er niet voor niks in. Even opnieuw proberen te downen is het devies.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
Probeer even de 'repair' function in winrar, dat heeft mij al vaak geholpen (zeker met files van usenet). Als je toch het bestand wilt uitpakken kan je 'keep broken files' aanvinken.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 16:01
Je hebt kans dat er recovery blocks inzitten.
Je kunt dit proberen met de opties -rr en/of -rv.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Toevallig gedownload van newsgroups? In dat geval zijn er meestal PAR files gepost. Met die bestanden kun je (tot een bepaald percentage) missende of corrupte files fixen.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:47
Dat hoeft niet zo te zijn. Ik heb thuis ook een collectie RAR bestanden (20 stuks) waar een grote MPEG-file in zit. Ik heb een CRC in één van de middelste bestanden maar als je uitpakt dan delete WinRAR gelijk weer het hele resultaat omdat hij corrupt is. (En erger nog, hij gaat niet verder met uitpakken).

Als die ene CRC alleen maar wat corrupte frames of hitches in de audio als resultaat heeft dan is het wat mij betreft niet erg. PowerDVD leest toch over die corrupte frames heen.

Wat mij betreft is het in sommige gevallen best handig om een incompleet eindresultaat te laten staan ondanks de CRC's.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Hoe kom je aan dit bestand?
is het mogelijk te vragen om het corrupte bestand opnieuw te vragen?
Ik kan uit ervaring vertellen dat het reparen van rarfiles een erg instabiele zaak is!
kortom begin er niet aan want uiteindelijk is je eindbestand corrupt en dat moet helemaal niet hebben

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

-kb = Beschadigde bestanden behouden bij uitpakken.
rar.exe e -kb bestandsnaam.rar

Dat de CRC fout is zegt niet zo veel, het gebeurt mij vaak genoeg dat een gesplitste rar de ene keer in bestand 1 een crc error vind en de keer daarna in bestand 25 pas. Als ik lang genoeg blijf proberen doet ie het vanzelf een keer zonder crc error.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 23:21

E-Rick

I love it :7

DeTeraarist schreef op 25 februari 2004 @ 14:36:
[...]

rar.exe e -kb bestandsnaam.rar
In de GUI kan dit door in het extract-menu "keep broken files" aan te vinken.
En inderdaad, probeer aan een par-file te komen, dan kan je de boel fixen met ultrapar.

Choose life

Pagina: 1