[Win2000] Netwerk shares verbinden bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een aantal shares op mijn computer die ik regelmatig gebruik.
Maar vaak is het ook zo dat die shares niet "online" zijn. Elke keer als Windows 2000 start vraagt ie of ik de verbinding wil herstellen... daar wordt ik zat van.

Onder Windows XP vraagt hij het niet meer en doet ie dat automatisch (share is online: verbinding maken, share is offline, niks doen).

Ookal klik ik aan dat ie die dingen niet weer met geven, hij doet het niet!

In Hoe kan de ik deze vraag bij aanmelding verwijderen ? (ea) zag ik iets over een batch bestand, maar ik zou graag willen dat Windows 2000 dat automatisch doet, en dat heb ik niet kunnen vinden. Is daar wel een oplossing voor?

Verwijderd

zerosignal schreef op 25 februari 2004 @ 12:33:
Ik heb een aantal shares op mijn computer die ik regelmatig gebruik.
Maar vaak is het ook zo dat die shares niet "online" zijn. Elke keer als Windows 2000 start vraagt ie of ik de verbinding wil herstellen... daar wordt ik zat van.

Onder Windows XP vraagt hij het niet meer en doet ie dat automatisch (share is online: verbinding maken, share is offline, niks doen).

Ookal klik ik aan dat ie die dingen niet weer met geven, hij doet het niet!

In Hoe kan de ik deze vraag bij aanmelding verwijderen ? (ea) zag ik iets over een batch bestand, maar ik zou graag willen dat Windows 2000 dat automatisch doet, en dat heb ik niet kunnen vinden. Is daar wel een oplossing voor?
probeer eens de opdracht in je msdosje, net use g: \\server\share

bij mij reconnect i hem

• iAR
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 12:34:
probeer eens de opdracht in je msdosje, net use g: \\server\share

bij mij reconnect i hem
zag ik iets over een batch bestand, maar ik zou graag willen dat Windows 2000 dat automatisch doet
of bedoel je wat anders?

• iAR
  • Niet online
Iemand nog een idee om het zonder batchfile te doen?

Ondertussen heb ik het wel geprobeert met een batchfile, maar ik krijg wel elke keer bij de opstart te zien dat ie de verbindingen probeert te herstellen....
Hoe kan ik niet permanente verbindingen maken?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

net use /p * \\servername\sharename [password] /user:domainname\username

waar P is persistant.