[SSL]Melding over certificaat

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-04 15:52

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Een klant van mij heeft een site op SSL gebouwd.

Ik heb daar een certificaat voor aangemaakt op de cobalt 550.

Alleen nu krijgen de bezoekers de volgende melding..

Afbeeldingslocatie: http://www.roroo.net/images/forum/ssl.jpg

mijn vraag is nu... HOE krijg ik die eerste melding nog weg??

Moet ik een echt certificaat aanschaffen? of zit er iets fout in de config??

TIA!!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het certificaat is niet gemaakt door een trustee van Internet Explorer. hierdoor krijg je iedere keer deze vraag. Dit kan je oplossen door het cerficitaat binnen IE te installeren of een officieel certificaat aan te schaffen.. alleen dit kost een hoop geld

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

NTGiant schreef op 25 februari 2004 @ 12:35:
Dit kan je oplossen door het cerficitaat binnen IE te installeren of een officieel certificaat aan te schaffen.. alleen dit kost een hoop geld
Ik heb hetzelfde. Het is mij echter nog _nooit_ gelukt om een certificaat te installeren in IE zodanig dat je de melding niet meer krijgt.

Leg 't gewoon uit aan je klant, dat het even veilig is als een certificaat dat je koopt.

Bloed, zweet & koffie

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
hmm

Dus ik moet er echt 1 aanschaffen voor ze.

Het gaat hier nl. om een online webshop.
Meeste klanten weten niet dat het net zo safe is als ze op OK klikken dus klikken ze op nee en gaan ergens anders shoppen..

Dus het wordt een certificaat aanschaffen.. Op hun kosten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

RoRoo schreef op 25 februari 2004 @ 12:40:
hmm

Dus ik moet er echt 1 aanschaffen voor ze.

Het gaat hier nl. om een online webshop.
Meeste klanten weten niet dat het net zo safe is als ze op OK klikken dus klikken ze op nee en gaan ergens anders shoppen..

Dus het wordt een certificaat aanschaffen.. Op hun kosten.
Zou ook niet goed zijn als iedereen een trusted certificaat kon uitgeven.. :) Zo vervalt het hele principe ook een beetje.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Hoeveel kosts zoiets wel niet dan?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 12:43:
De juiste vraag is: is de investering het waard?

/edit:
Ongeveer 400-500 US$ per jaar. Ze zijn er goedkoper, maar die worden dan minder ondersteund (door de verschillende browsers) e.d..

[ Voor 28% gewijzigd door CmdrKeen op 25-02-2004 12:50 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Als de web site via internet vrij toegankelijk is (voor iedere interneter dus) dan is de enige optie om een officieel certificaat aan te schaffen (bij b.v. VeriSign). Elke gebruiker krijgt namelijk die waarschuwing. Alhoewel het certificaat wel goed werkt, wekt deze "foutmelding" natuurlijk geen vertrouwen en kan je waarschijnlijk beter zonder SSL verbinding werken. Mensen die deze melding krijgen zullen het namelijk niet begrijpen en denken dat je site niet beveiligd is ook al roep jij nog zo hard dat het certificaat technisch in orde is en gewoon werkt.

Als het gaat om een web site op een INTRAnet dan kan het eventueel een optie zijn om het certificaat op alle PC's in het netwerk te installeren. De medewerkers krijgen dan deze melding niet het het certificaat werkt dan uitstekend. Dit is natuurlijk afhankelijk van het aantal PC's in je netwerk.

edit:
Oops een beetje laat, ik moet wat sneller typen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 12:53 ]

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 12:43:
bij Registerfly

COMPARE OUR PRICES

RegisterFly.com $99.99
*Verisign $349.00
*Thawte.com $199.00
* Posted Prices as of 01/03/03

Maar is het het wel waard.... ik denk het wel..

edit:
Dus eigenlijk om de beste ondersteuning te krijgen moeten we één aanschaffen van Verisign aangezien deze al in de browser instellingen staan.
Damn.. Duur geintje.

[ Voor 21% gewijzigd door RoRoo op 25-02-2004 12:57 ]

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37
Meestal geldt hoe goedkoper het certificaat hoe groter de kans dat het intermediate certificate niet door alle browsers herkend wordt. Kies evt. voor Thawte, goedkoop en net zo goed bekend als Versign.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

RoRoo schreef op 25 februari 2004 @ 12:50:
[...]

bij Registerfly

COMPARE OUR PRICES

RegisterFly.com $99.99
*Verisign $349.00
*Thawte.com $199.00
* Posted Prices as of 01/03/03

Maar is het het wel waard.... ik denk het wel..
En dit is een van de makkelijke taken: afschuiven naar de opdrachtgever.. :P
Geef een vrijblijvend advies om het aan te schaffen. Het is niet verplicht om het te doen, maar ze moeten er wel op rekenen dat ze minder betrouwbaar overkomen; slecht voor hun image en het kost omzet.

En wat al eerder aangegeven is: Wat levert het op? Of kijk je alleen op korte termijn wat iets kost en ga je voor het goedkoopste, zonder na te gaan wat dit je op langere termijn oplevert?

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 25-02-2004 12:59 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Een online webshop moet deze "investering" gewoon maken. Het is een basis kostenpost die onvermijdelijk is. De kosten lijken veel maar vallen natuurlijk in het niet bij alle kosten die je alleen al hebt voor het bouwen en onderhouden van je site.

Het lijkt misschien aardig om die paar dollars voor een officieel certificaat te kunnen besparen maar dat is het niet waard. Als klanten geen vertrouwen in je web site hebben simpelweg omdat ze niet veilig hun adres gegevens kunnen intypen dan zullen ze niets bestellen. En als maar 2 klanten om die reden van hun bestelling afzien, had je het certificaat al terug verdient.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 13:03:
Een online webshop moet deze "investering" gewoon maken. Het is een basis kostenpost die onvermijdelijk is. De kosten lijken veel maar vallen natuurlijk in het niet bij alle kosten die je alleen al hebt voor het bouwen en onderhouden van je site.

Het lijkt misschien aardig om die paar dollars voor een officieel certificaat te kunnen besparen maar dat is het niet waard. Als klanten geen vertrouwen in je web site hebben simpelweg omdat ze niet veilig hun adres gegevens kunnen intypen dan zullen ze niets bestellen. En als maar 2 klanten om die reden van hun bestelling afzien, had je het certificaat al terug verdient.
Helemaal mee eens.

Dus een Verisign certificaat is het beste ondersteunde certificaat toch?

Verwijderd

Dus een Verisign certificaat is het beste ondersteunde certificaat toch?
Daar heb ik niet echt ervaring mee. VeriSign is in ieder geval de meest bekende maar Thawte is volgens mij ook een grote speler.

Wat belangrijk is is dat je certificaat door alle browsers herkent wordt. Bij VeriSign is dat zeker het geval. Bij andere leveranciers weet ik het niet maar dat zal ook wel OK zijn.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Ok..

gaat ik verder zoeken..

verisign is toch wel behoorlijk prijzig :)

En effe kijken hoe deze dan te implementeren is binnen de raq550 :?

Pagina: 1