[Plexwriter 708a] dvd's mislukken te vaak

Pagina: 1
Acties:

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Bij iedere dvd geeft mijn geliefde brand programma nero (6.3.0.2) de mededeling dat het branden geslaagd is, sommige DVD's doen het echter helemaal niet.

Als ik dan de DVD (video gaat het hier om) probeer af te spelen gaan mijn diverse dvd spelers allerlei klikgeluidjes maken, net alsof ze de dvd niet kunnen vinden. Dat blijkt ook, want afspelen lukt dan niet, in geen van mijn apparaten.
Bij een enkele komt het voor dat ik alleen de laatste chapter niet kan lezen.

Ik gebruik de nieuwste firmware voor mijn writer, en That's Write 4x DVD-R media.
Ca 15% van mijn DVD's mislukt op deze manier. Dat vind ik onacceptabel.

Ik brand op 4x, ik ben nu aan het proberen of het op 2x beter gaat, maar om daar zeker van te zijn moet ik natuurlijk een groot aantal dvd's testen.

Ik snap er ook niets van hoe het komt, want zo zat ik laatst bijvoorbeeld hard te gamen terwijl ik aan het fikken was, en toen was er geen centje pijn met de dvd, terwijl ik een andere keer het apparaat alleen gebruik om te fikken, en toen kon ik de dvd weggooien!

Mijn configuratie is als volgt:
Windows XP Prof als OS.
AMD XP 2700+
MSI K7N2 Mobo (NForce2 chipset)
1 Gig Dual Channel DDR Ram

IDE primair:
Master: Plexwriter 48/24/48A (cd rewriter)
Slave: Maxtor 40Gb ATA HDD

IDE secundair:
Master: Plexwriter 708a (de dvd brander dus)
Slave: None

SATA primair: Western Digital 120GB SATA 8MB Cache

Iemand suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Tiberium op 25-02-2004 12:20 . Reden: stukje onzin weggehaald ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

Dit is duidelijk een media probleem. Flash ook steeds de laatste firmware zodat meer media ondersteund worden.

Ik gebruik TDK +r's of dvd+r's van plextor zelf en heb nog nooit een probleem gehad.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Dat kan het niet zijn, de media, want hiervoor gebruikte ik ook altijd deze discs.
Het probleem is echter plotseling ontstaan, heb niets gewijzigd aan mijn configuratie.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Tiberium schreef op 25 februari 2004 @ 19:24:
Dat kan het niet zijn, de media, want hiervoor gebruikte ik ook altijd deze discs.
Het probleem is echter plotseling ontstaan, heb niets gewijzigd aan mijn configuratie.
Volgens mij is That's Write zo'n bedrijf dat schijven van andere bedrijven afneemt en met een eigen label verkoopt. Je schijnt wel te kunnen opzoeken waar de media precies vandaan komt, maar ik weet niet hoe dat werkt. Je loopt dus wel eens de kans dat je een pakje media koopt, en dat die ineens van een compleet andere fabriek afkomen uit een compleet ander land. En dat KAN in kwaliteit uitmaken natuurlijk.....

Ik had vroeger wel eens TW CD-R discs gekocht, en daar had ik ook altijd problemen mee, dus ik ben wellicht enigzins bevoor-oordeeld, maar wellicht moet je toch eens een tijdje andere media gebruiken.

Via www.plextor.be kun je een lijst bekijken met supported media. Als je media gebruikt uit die lijst dan zul je geen problemen moeten ondervinden. Mischien toch eens proberen?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
ik heb het tooltje gedownload, en zoals ik al dacht;
mijn dvds worden gewoon ondersteund.
Vond het al vreemd dat ie het wel deed met de eerste helft van de spindle,
en bij de tweede helft ineens fouten begint te maken....

Nog iemand een idee?

BTW: bedankt voor het tooltje, kan nog van pas komen!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
normaal ben ik geen fan van omhoogschoppen, maar deze keer is het wel nodig.
Ik ben er dus uit dat het probleem niet aan het medium ligt... dan blijven er nog een aantal dingen over natuurlijk, iemand een idee?

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:07
Lees de verschillende dvd mediatopics even door, en je zult zien dat er bij de meeste merken absoluut geen constante kwaliteit wordt geleverd. uitzonderingen zijn doorgaans verbatim/plextor en een paar andere merken, maar er is een hoop troep.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
weet iemand een betrouwbare site die dvd schijfjes test?

Ik heb iets bijzonders ontdekt, bij al mijn mislukte dvd's (ook die genen die ik wel kan afspelen maar waarbij de laatste chapter niet afspeelbaar is) is het buitenste randje van de beschreven zijde opvallend anders als de rest.

Normaal is het beschreven gedeelte dof, en de rest spiegelend, maar nu is er aan de buitenkant een randje wat er zeg maar qua reflectie tussen in zit...
Dit lijkt mij een probleem veroorzaakt bij het branden, en niet door de media zelf...

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, plextor heeft een goede naam maar ik vind deze 708a een minder ding dan andere plextor producten.
Het kan exemplaris zijn, maar moeilijk na te gaan.

Heel misschien heeft het iets te maken met de nvidia chipset,
Als vb, 2 disken 1 op primairy en 1 op secondairy
met een image maken ghost of di duurt het 25x zo lang als de zelde test op een via chipset.
Op een via chipset duurde het 2 minuten om een image te maken van 2GB
ik weet dat het nix te maken heeft met plextor maar het is me opgevallen.
(En ik ben niet pro via, maar heb effe nix anders.)

De 708 van mij heeft nu ook problemen, en accepteerd geen cd's meer.
De dvd's mislukken ook wel eens, te vaak vond ik al.
Met het progje copy2dvd heb ik de minste uitval.
Maar nero is leuker.

Nu heb ik de speler als rma terug gestuurd, voor jou misschien ook een optie.
het is gewoon zonde van die dvd's om ze weg te gooien.

mijn speler is van AUGUST 2003
s/n 5058841xxxxxxx

[ Voor 10% gewijzigd door cruger op 01-03-2004 11:44 ]

Tweak!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 21:56

NielZ

Casual

DVD Identifiër (http://dvd.identifier.cdfreaks.com/) is een tooltje waarmee je precies kunt zien waar de DVD vandaan komt. Misschien dat je daarmee iets kunt vinden?

Daarnaast heb ik zelf een Pioneer DVR106 icm een A7N8X Deluxe, eveneens een nForce chipset dus. Het blijkt dat 'mijn' brander erg slecht overweg kan met de nieuwste nForce drivers, 3.13 welteverstaan (van meerdere mensen gehoord & zelf ook ervaren). Nu heb jij natuurlijk een compleet andere brander, maar misschien dat het er toch mee te maken heeft? Probeer het eens met wat oudere chipset drivers. :)
Succes er verder mee. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
Ik heb zelf ook veel problemen gehad, dit had echter te maken dat de That's Write ineens van fabrikant had gewisseld. Dit was eerst Lead-Data, daarna Sony en toen ineens Princo.
Vooral Princo blijkt nogal wisselend te werken bij verschillende branders.
Ik heb lange tijd gewerkt met een Pioneer brander (-) en recentelijk overgestapt naar de plextor. De reden hiervoor is dat bij vrienden (+) wat betere resultaten werden behaald met de plus variant.
Het blijkt namelijk dat op het gebied van media er nogal wat rommel te koop is, en dan voornamelijk bij de - (min) variant. Hierbij zeg ik dus niks over welke standaard beter is, slechts iets over de media.

Mijn advies:
Kijk eens met dvdrinfo welk merk Dye de DVD heeft en vergelijk dat eens op de site van dvdrhelp.com (grote kans dat je Princo hebt)

Probeer ook eens + discs te branden, die gaan een stuk beter in mijn geval

Verwijderd

cdmediaworld.com is ook wel informatief

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Welke media heb je tot nu toe allemaal geprobeerd?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
rinkel schreef op 01 maart 2004 @ 15:08:
-knip-

Mijn advies:
Kijk eens met dvdrinfo welk merk Dye de DVD heeft en vergelijk dat eens op de site van dvdrhelp.com (grote kans dat je Princo hebt)

Probeer ook eens + discs te branden, die gaan een stuk beter in mijn geval
Ik gebruik het tooltje van de plextor site (CDVDINFO) en als manufacturer ID geeft ie "LEADDATA01". Geen princo dus...
Heb idd + discs besteld, om eens even te vergelijken. Van Verbatim, kijken of ze die 250% hogere prijs waard zijn....

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
maartena schreef op 01 maart 2004 @ 17:16:
Welke media heb je tot nu toe allemaal geprobeerd?
That's write dvd-r 4xspeed -> slechte ervaring
Nashua dvd-rw 1xspeed -> goed
Nashua dvd+rw 2.4xspeed -> goed

Verwijderd

1 woord: Defragmentatie.

Verwijderd

Toevallig nog nieuwe drivers geinstalleerd?
Ik heb ooit barslechte schijfjes gebrand met mn LDW-411S (LiteOn), na formatteren waren ze perfect.
Het kan een driverprobleem zijn.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Helpt niet :( (al lang geprobeerd)

[ Voor 7% gewijzigd door Tiberium op 02-03-2004 17:31 ]

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:26:
Toevallig nog nieuwe drivers geinstalleerd?
Ik heb ooit barslechte schijfjes gebrand met mn LDW-411S (LiteOn), na formatteren waren ze perfect.
Het kan een driverprobleem zijn.
Al 3x gedaan, helpt ook niet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja, media he..

Ik heb zelf een Plextor 708a en all mijn schijfjes zijn gelukt, ik heb alleen maar goede media gekocht namelijk...kijk eens naar MAM-E ... goede prijs ZEER goede kwaliteit!

Ik zelf heb nog Mam-E 2x speed en nog een zootje DDD 2,4x aardig spul hoor, zodra ik door deze spindels ben ga ik weer opzoek naar wat de hogere brandsnelheden mij te bieden hebben 4x is genoeg... Mam-E ofzo...

There is no place like ::1

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Yeps, ook na contact met Plextor en een aantal uur eigen research ben ik erachter gekomen dat goede media heel belangrijk is, en slechte media waarschijnlijk de oorzaak van mijn ergernissen. Ik heb nu een aantal Verbatim -r 4x en +r 8x besteld, omdat die overal heel goed uit de test komen.
Ik koop altijd bij opus.nl, maar daar verkopen ze helaas geen tayo yuden, die nog iets beter schijnen te zijn....

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14
Tiberium schreef op 02 maart 2004 @ 18:51:
Ik koop altijd bij opus.nl, maar daar verkopen ze helaas geen tayo yuden, die nog iets beter schijnen te zijn....
Opus heeft ook Plextor schijfjes en deze komen bij TY vandaan, tot nu toe de beste schijfjes die ik heb gehad.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:39
Na lange tijd heb ik gister zelf ook flink wat uitvallers gehad, dit gebeurde op 8 speed.. Heb voor het eerst eens +R geprobeerd, bevalt me wel stukken beter, alleen niet op 8 speed nog..
Ik gebruik zelf al tijden Arita DVD's (Opus) bevallen me erg goed, en redelijke prijs, als je ze nog voor de heffing kunt krijgen :/

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-03 08:48

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik ben sowieso niet zo weg van nero en het branden van dvd's...
ging bij constant mis ik gebruik nu stomp record now
geen enkel probleem meer

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:21
Tiberium schreef op 02 maart 2004 @ 18:51:
Yeps, ook na contact met Plextor en een aantal uur eigen research ben ik erachter gekomen dat goede media heel belangrijk is, en slechte media waarschijnlijk de oorzaak van mijn ergernissen. Ik heb nu een aantal Verbatim -r 4x en +r 8x besteld, omdat die overal heel goed uit de test komen.
Ik gebruik zelf ook de Verbatimmen, zijn zeer goed. Wat van belang is, is ook de manier waarop je je DVD's brand in Nero. Als ik UDF gebruik met als optie "Force DVD-Video"(oid), dan doen ze het NIEt in mijn DVD speler. Gebruik ik gewoon de optie "DVD-Video", dan gaan ze als een trein.

Tevens nog een gemak aan de Verbatimmen: De 4-speeds worden op 8 speed geschreven.........

• cruger
  • Niet online
mijn plex komt morgen al weer terug, ik heb die dinsdag ingeleverd aan de DHL guy
erug snel moet ik zeggen, had het niet verwacht.
Het is wel te hopen dat ze hem goed hebben getest.!

En dan weer verbatims branden, op de nvidia chipset met nero.
Als het weer niet goed gaat dan test ik het zelfde maar dan in een pc met een kt333 via chipset!

Tweak!

Verwijderd

als het niet aan de media ligt zouden rewritables ook moeten mislukken. Ik zweer bij Philips DVD+RW, dus misschien zou je er eentje kunnen proberen. Overigens fik ik slechts data-dvd's , iedere week dezelfde compilatie, maar dan bijgewerkt, opnieuw.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Communicator schreef op 03 maart 2004 @ 10:08:
[...]

Ik gebruik zelf ook de Verbatimmen, zijn zeer goed. Wat van belang is, is ook de manier waarop je je DVD's brand in Nero. Als ik UDF gebruik met als optie "Force DVD-Video"(oid), dan doen ze het NIEt in mijn DVD speler. Gebruik ik gewoon de optie "DVD-Video", dan gaan ze als een trein.

Tevens nog een gemak aan de Verbatimmen: De 4-speeds worden op 8 speed geschreven.........
Zojuist mijn bestelling van opus binnen gekregen, en de 8x gecertificeerde dvd+r's van verbatim bevallen heel goed! Ik denk dat jullie idd gelijk hadden over dat het aan de media lag!

• cruger
  • Niet online
ha, ik heb een nieuwe plex gekregen, het loopwerk van de oude was niet lekker.
Ik denk zelfs dat het al vanaf het begin was.
Aleen is het vreemd dat ie nog wel goede cd's dvd's heeft kunnen schrijven.

Nu met nero 6.3.0.3 werkt het prima.
verbatim dvd id: MCC
dvd ook op 8x gelukt zonder gemekker. :)
cd op 40x werkte ook heel goed, je kunt het horen dat het goed gaat

Tweak!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

cruger schreef op 05 maart 2004 @ 14:21:
ha, ik heb een nieuwe plex gekregen, het loopwerk van de oude was niet lekker.
Ik denk zelfs dat het al vanaf het begin was.
Aleen is het vreemd dat ie nog wel goede cd's dvd's heeft kunnen schrijven.

Nu met nero 6.3.0.3 werkt het prima.
verbatim dvd id: MCC
dvd ook op 8x gelukt zonder gemekker. :)
cd op 40x werkte ook heel goed, je kunt het horen dat het goed gaat
Hehe, yup zelfs bij plextor zijn er mindere exemplaren..helaas..maar ja. Je hebt nu een goede!

There is no place like ::1

• cruger
  • Niet online
en ben er heel bij mee, wat een service!!!

Tweak!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:07
Ik gebruik al een tijdje verbatims met mijn plextor 708, en er is er nog nooit 1 mislukt. ze zijn in nederland trouwens veel te duur. neem is een kijkje op http://www.dvdrohlinge24.com/catalog/default.php voor zowel +r als -r, 25 stuks voor minder dan 40 euro. ik brand op niets anders meer.

Verwijderd

wezzley schreef op 05 maart 2004 @ 17:06:
Ik gebruik al een tijdje verbatims met mijn plextor 708, en er is er nog nooit 1 mislukt. ze zijn in nederland trouwens veel te duur. neem is een kijkje op http://www.dvdrohlinge24.com/catalog/default.php voor zowel +r als -r, 25 stuks voor minder dan 40 euro. ik brand op niets anders meer.
Weet je ook dat als je ze invoert je 50 eurocont per dvd+r en 1 euro per dvd-r moet betalen eigenlijk?
Pagina: 1