• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Is een gsm nog te traceren als hij bijv is gestolen en iemand drukt er een nieuwe sim-kaart in. Kan de provider dan via het imei nummer nog een telefoon traceren.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ja. Tot 1 Jan. 2000 mocht de politie hier geloof ik nog niks mee doen, maar nu nog wel.

Een telefoon kan zowel door de SIM als door het imei/serienummer in de telefoon opgespeurd worden. Echter, in meer dan de helft van de gevallen is het imei/serienummer niet meer bekend bij de gebruiker van wie het toestel gestolen is. Als alle nummers zijn opgegeven bij het procesverbaal heb je inderdaad een kansje dat jouw toestel weer gevonden kan worden. Maar dan nog moet je geluk hebben, want de politie heeft wel meer te doen dan achter al die gestolen mobieltjes aan te gaan....en dat zijn er nogal wat! Maar komt ie toevallig op een lijssie voorbij ergens, dan heb je kans dat de politie de dief effe gaat tracen (als ze es een keertje NIET flitsen), en als ie em nog niet in de gracht gemikt heeft heb jij je mobielke weer terug.

Kans is niet al te groot trouwens, ze gaan namelijk niet voor elke gestolen mobieltje een trace opzetten.... ik geloof trouwens dat ze in Groningen wel op deze manier een jeugd-gsm-steel-bende hebben opgerold. En heel toevallig omdat ze een hele hoop GSMs aan het tracen waren kwamen ze ook een paar "dieven" tegen die heel toevallig een GSM hadden "gevonden".....

Kans niet groot, maar wel aanwezig dus.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
tikfoutje: het laatste woordje "nog" mag je weghalen bij de eerste regel.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

daar is een edit knop voor uitgevonden

How bad is it on a scale from one to Spurs

• AIKANE
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Alleen zijn ze er niet erg precies met het lokaliseren. Ze kunnen alleen zien bij welk "station" je in de buurt bent, das nog best wel een groot gebied voor een trace.
Zo hebben ze al wel eens een ontvoering kunnen oplossen...

What the heart requires may never be understood by the mind!

• maartena
In welke "cel" een mobiele telefoon zit daar hoef je niets voor te tracen. Dat is bekend in de logs van de telefoon-provider, en kan zo opgevraagd worden. Ze hebben op die manier ook een moord opgelost, omdat de mobiele telefoon van de dader naar de plek van de moord was gereisd, met z'n mobiele telefoon nog aan B-)

Z'n alibi zei Utrecht, maar hij was in Rotterdam waar de moord gepleegd werd :)

Met tracen bedoel ik dat ze binnen die cel
gaan rondrijden met een autootje om het signaal te peilen van je mobieltje....

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-03 23:12
het is wel mogelijk, maar die moeite nemen ze toch niet...

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Verwijderd

Ben je iets van plan dan?? ;)

• AIKANE
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Maartena, hoe kom je aan die info? :?

Volgens wel ingelichte bronnen klopt dat verhaaltje van jouw niet. Want als er geen sim-kaartje inzit meld de telefoon ook niet aan bij het netwerk, en zal dus ook niet het imei nummer verzenden.

What the heart requires may never be understood by the mind!

Pagina: 1