Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Het zoveelste ik wil een pda en ik weet niet welke. Ik vind het zelf niet zo erg moeilijk om een keuze te maken tussen de verschillende technische specificaties. Het moeilijkst vind ik om een keus te maken tussen de verschillende OS-en die op de verschillende PDA's staan. In dit topic zou ik graag jullie mening horen over de verschillende OS-en. En ik weet het jongens en meisjes .. het blijft moeilijk maar laat dit NIET UITLOPEN OP EEN FLAME TOPIC. Het soort OS is imho even belangrijk zo niet belangrijker (als je eenmaal weet wat de verschillen zijn) dan de vraag of iets wel of geen WIFI aankan. Daarnaast kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld een PDA met een windows variant meer moeite zal hebben met het syncen met een PC waar een linux variant op staat. Dus .. houd het netjes en deel jullie ervaring :)

ik heb me af zitten vragen of ik dit niet moest plaatsen in NOS.. ik heb voor GT gekozen .. omdat ik het vermoeden heb dat hier meer gadget "freaks" rondlopen die een mening hebben over PDA osen"

Verwijderd

Voordelen van Palm OS.
- Palm OS reageert veel sneller, dus 400mhz op palm is stukken sneller als 400mhz op pocket pc, vanwege betere/efficientere proc ondersteuning
- Betere/Snellere agenda functie dan pocket pc
- Tungsten T3 heeft veel hogere resolutie, dus makkelijker met internetten etc.
- Efficienter met geheugen.
- minder vastlopers
- iets hogere batterij duur
- meer freeware appz voor te krijgen.
- beter microsoft word programma, echt waar, beter als pocket word, maar wel gewoon word.
- Betere handschrift herkenning

Nadelen palmOS
- navigatie bleef tot op heden achter, maar TomTom navigator 2 is sinds deze maand ook al verkrijgbaar voor alleen de tungsten T3, dus dat argument is ook al komen te vervallen.
- Palm OS heeft aangegeven de PDA markt te verminderen en meer over te gaan op GSM devices, dus support voor huidige PDA's zal waarschijnlijk afnemen.

Voordelen pocket pc OS.
- Heeft betere navigatie pakketen (Alleen tungsten T3 van palm kan tomtom 2, de rest nog niet)
- Uitbreidingsmogelijkheden zijn beter
- Sneller windows software/games geport naar dit besturingssysteem, zoals worms world party, tombraider, need for spee, fifa etc.

Nadelen
- reageert trager
- Slecht geheugen gebruik
- Slechte batterijduur
- veel meer resetten
- veel appz waar je voor moet betalen

Voor internetten en msn en tekstverwerken kun je beter de e800 van toshiba nemen (640x480 resolutie) of de tungsten T3 van palm (320x480)

En dan heb je nog symbian, dat loopt vrij soepel, maar geen goeie navigatie pakketten voor te krijgen (waypoint valt in het niets bij tomtom), maar symbian os moet nog groeien wat betreft ondersteuning. in dit zijn palm os en pocket pc volwassener

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

- navigatie bleef tot op heden achter, maar TomTom navigator 2 is sinds deze maand ook al verkrijgbaar voor alleen de tungsten T3, dus dat argument is ook al komen te vervallen.
En je hebt natuurlijk nog Mapsonic, zie hier. Tegenwoordig ook met 3D weergave, nightview etc. etc. Kost de helft van TomTom (€ 199,-) en is geschikt voor ALLE OS5 modellen, dus niet alleen de T3.
- Palm OS heeft aangegeven de PDA markt te verminderen en meer over te gaan op GSM devices, dus support voor huidige PDA's zal waarschijnlijk afnemen.
Volgens mij heeft PalmOne (de hardware-tak) dat aangegeven, en niet PalmSource (de OS-tak). Er zijn nog een heleboel andere bedrijven die PalmOS based PDA's maken.
Speciaal voor dit doel heeft PalmSource wel de splitsing gemaakt tussen PalmOS Garnet (voorheen OS 5) en Cobalt (voorheen OS6). Garnet gaat zich richten op PDA/GSM combi's waar dus heel erg naar online zaken en batterijverbruik wordt gekeken. Cobalt wordt meer multimedia gericht en moet voor een soort sub-notebook / traditioneel PDA gebruik zorgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Boss op 25-02-2004 12:17 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
okdan te gek dank jullie. En hoe zit het met syncen met verschillende progs .. stel je gebruikt op je werk Outlook en thuis mozzilla? iemand daar ervaring mee?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Geen ervaring mee, maar het zou wel moeten kunnen.
Ik gebruik mn Palm wel om zowel thuis als op t werk te syncen met Outlook, en dat gaat prima. In principe gebruik je hetzelfde programma (Chapura PocketMirror) om ook met Mozilla te syncen (geloof ik) dus dat zou hetzelfde moeten werken denk ik.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MrScratch

I am rubber, you are glue

Daarnaast kan ik me voorstellen dat bijvoorbeeld een PDA met een windows variant meer moeite zal hebben met het syncen met een PC waar een linux variant op staat.

ik heb me af zitten vragen of ik dit niet moest plaatsen in NOS.. ik heb voor GT gekozen .. omdat ik het vermoeden heb dat hier meer gadget "freaks" rondlopen die een mening hebben over PDA osen"
Maak ik hieruit op dat je met een Linux-machine wil gaan syncen? Dan is in principe namelijk palm de betere optie. Zoals bekend werkt Windows over het algemeen alleen met Windows. Voor syncen met palm zijn er onder linux goede tools te vinden. Voor PocketPC heb je synce, maar de status van dit project is mij onbekend.

Ik moet die keuze ook maken en voor mij is dus Palm (in mijn geval de Tungsten T3) de optie die ik verkies.

Look behind you! A three headed monkey!

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
MrScratch schreef op 25 februari 2004 @ 14:31:
[...]

Maak ik hieruit op dat je met een Linux-machine wil gaan syncen? Dan is in principe namelijk palm de betere optie. Zoals bekend werkt Windows over het algemeen alleen met Windows. Voor syncen met palm zijn er onder linux goede tools te vinden. Voor PocketPC heb je synce, maar de status van dit project is mij onbekend.

Ik moet die keuze ook maken en voor mij is dus Palm (in mijn geval de Tungsten T3) de optie die ik verkies.
dat is idd wat ik wil doen.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In het nl-talige linuxmagazine staat deze maand in een artikel beschreven hoe een pocketpc te linken is met Linux... dus als je meer info daarover wilt hebben, zou je ff een kijkje kunnen nemen in de boekhandel

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik denk dat wanneer je op www.palmclub.nl of www.pocketpcclub.nl in de zoekfunctie "Linux" intikt, zul je ook weer een schat aan informatie terugvinden. Mijn voorkeur gaat uit naar PalmOS vanwege de snelheid, stabiliteit en gebruiksgemak. Synchroniseren met Linux of Mac is eenvoudiger met PalmOS.

[ Voor 14% gewijzigd door Stereotomy op 26-02-2004 03:07 ]

Alors.

Pagina: 1