Toon posts:

[ActiveX] Installed objects en hun gebruik achterhalen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als er een programma wordt geinstalleerd zoals Word, dan wordt er schijnbaar een activex object bij windows aangemeld. Dit object is dan in een asp pagina te gebruiken als simulatie van het programma in een webbrowser.

Mijn vraag is nu:

1.Waar is dit object te vinden. (Kan het nergens terug vinden in de help)
2.Hoe kan ik erachter komen welke commando ik moet gebruiken om de juiste functionalteit te krijgen.

Is er documentatie beschikbaar die het gebruik van deze bij windows aangemelde objecten beschrijft.

Ik heb word als voorbeeld genoemd maar ben geinteresseerd in Autocad. Ik wil namelijk een autocad tekening met activex in een webbrowser weergeven en daaruit gegevens ophalen..

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
(Ik heb geen idee hoe ik hieraan zou moeten beginnen...) :?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Je zoekt een applicatie als OLEViewer oid (zit bij Visual Studio onder meer maar er zijn meer varianten van), en objecten kunnen zichzelf en hun methods beschrijven middels de IDispatch interface.

Voor geinstalleerde ActiveX objecten moet je in de registry bij HKEY_LOCAL_MACHINE zijn en even je neus volgen :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb de objecten gevonden alleen nu moet ik ze nog kunnen gebruiken.
Ik moet nu dus een object maken van dit type om het te kunnen gebruiken. Waar kan ik vinden hoe ik zo'n object aanmaak?? Is dit programmeertaal afhankelijk of zijn hier standaard commando's voor. Kan ik dit ook rechtstreeks doen in een webbrowser met asp???? :|

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 13:11:
Oke heb de objecten gevonden alleen nu moet ik ze nog kunnen gebruiken.
Ik moet nu dus een object maken van dit type om het te kunnen gebruiken. Waar kan ik vinden hoe ik zo'n object aanmaak?? Is dit programmeertaal afhankelijk of zijn hier standaard commando's voor. Kan ik dit ook rechtstreeks doen in een webbrowser met asp???? :|
Lees MSDN eens wat door over basic COM, als ik me niet vergis zoek je in de API's de functie CoCreateInstance, die is in ieder geval als zijnde API voor VB, C en C++ identiek :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet gaan programmeren met Visual DataFlex. Ik weet niet of dit wat uitmaakt. Ik denk misschien dat het als VB is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dit gaan gebruiken in ASP. Is dit mogelijk.. Waarschijnlijk wordt het dan VBScript. Iemand een idee hoe dit aan te roepen is in VBscript?? Of een linkje met nuttige informatie misschien???

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 10:44:
Ik moet dit gaan gebruiken in ASP. Is dit mogelijk.. Waarschijnlijk wordt het dan VBScript. Iemand een idee hoe dit aan te roepen is in VBscript?? Of een linkje met nuttige informatie misschien???
Server.CreateObject(...)

Op MSDN is hier erg veel (alles) over te vinden.

Om snel een idee te krijgen van methods, properties etc. maak ik vaak een reference in VB zodat je de object-viewer kunt gebruiken. Verder hangen de mogelijkheden om 'hulp' te krijgen erg veel af van de ontwikkelomgeving die je gebruikt.
Pagina: 1