Toon posts:

Netwerk problemem

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk probleem :'(
Ik heb gisteren een nieuw moederbord gekocht (Asus A7B8X-X) en sinds dien doet heel mijn netwerk het niet meer :'(
Ik gebruik windows xp, en heb die ookal opnieuw geinstalleerd.
Ik heb thuis ook nog een hub, die altijd het adres 192.168.0.xxx uitgaf :? .
als ik nou kijk welke IP-adressen windows uitdeelt, dan zie ik allemaal 192.249.xxx.xxx. ik kan ook niet meer door het hele netwerk bladeren.
Mijn server doet het nog wel, maar de rest dus niet meer.

Wat heb ik geprobeerd:
-Netwerkkaart drivers geinstallerd
-Windows XP Pro 10 of meer keer opnieuw geinstalleerd.
-HELp funcit geraadpleegt van Windows XP Pro.

niks helpt.

Sinds dat ik dus een nieuw moederbord heb in een pc, doen alle Windows xP machines het niet meer.

Als ik ga kijken bij netwerkverbindingen die ik staan:
-VMWare Virtual Ethernet adapter (Lan verbinding 3)
-VMWare Virtual Ethernet adpater (lan verbinding 2)
-VIA Compatible Fast Ethernet adapter (LAN-verbinding.
Ik kan die ook niet uischakelen of verwijderen.

Ik heb het over mijn nieuwe PC

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Ik weet alleen niet precies waar dit topic thuis hoort, dus vandaar dat ik het hier plaats :)

P.S. Ik wil het netwerk zo snel mogelijk weer in de lucht hebben, want alles werkt nu niet meer 8)7

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11

chromeeh

the Gnome

Allereerst: Een hub geeft nooit IP adressen uit, als je geen router hebt of een DHCP server dan zoekt windows zelf naar een random vrij ip adres.
Heb je al geprobeerd alle computers een vast ip adres te geven?
De local host (127.0.0.1) te pingen?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
chromeeh schreef op 25 februari 2004 @ 11:41:
Allereerst: Een hub geeft nooit IP adressen uit, als je geen router hebt of een DHCP server dan zoekt windows zelf naar een random vrij ip adres.
Heb je al geprobeerd alle computers een vast ip adres te geven?
De local host (127.0.0.1) te pingen?
bedoel je met localhost de server?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

local host is het local ip van je computer. als je deze niet kan pingen dan heb je zowieso helemaal geen toegang tot een netwerk. dit ip word standaard toegewezen zodra er een netwerk kaart geinstalleerd staat

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:36
Localhost (127.0.0.1) ben je zelf..
Een hub geeft idd geen ip adressen uit.
Ik gok dat je internet op een pc had, dat deelde met ICS, en nu je er een nieuw moederbord in hebt, heb je windows opnieuw geinstalleerd. Maar.. Je hebt je ICS niet opnieuw geinstalleerd?
(Kom ik in de richting? :P)

Je lan2 & 3 verbindingen zijn van VMWare.. Schijnbaar heb je dat dus geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
BobR13 schreef op 25 februari 2004 @ 11:58:
Ik gok dat je internet op een pc had, dat deelde met ICS, en nu je er een nieuw moederbord in hebt, heb je windows opnieuw geinstalleerd. Maar.. Je hebt je ICS niet opnieuw geinstalleerd?

Je lan2 & 3 verbindingen zijn van VMWare.. Schijnbaar heb je dat dus geinstalleerd.
wat bedoel je met ICS 8)7 ?

Verwijderd

Topicstarter
BobR13 schreef op 25 februari 2004 @ 11:58:

klopt Vmware heb ik geinstallerd om te kijken of ik zo wel eht netwerk op kon , maar helaas :'(

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 11:52:
[...]

bedoel je met localhost de server?
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 11:59:
[...]

wat bedoel je met ICS 8)7 ?
Het is geen verkeerd advies als ik zeg dat het misschien handig is dat je eerst wat basiskennis over (windows) netwerken op gaat doen...

[ Voor 25% gewijzigd door ThaEagle op 25-02-2004 12:03 ]

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

Verwijderd

Topicstarter
ThaEagle schreef op 25 februari 2004 @ 12:02:
[...]

[...]

Het is geen verkeerd advies als ik zeg dat het misschien handig is dat je eerst wat basiskennis over (windows) netwerken op gaat doen...
Het is me vooreen altijd goed gelukt. waarom dan nu niet? :?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Niet toevallig A7V8X-X? (kon A7B8X-X niet vinden :?)

Misschien...is het geen hub, maar router en geeft ie statische IP's uit aan alle PC's...heeft je mobo soms on-board LAN of heb je een losse NIC?
Zou het kunnen dat je router (?) ook je MAC adres controleert en dat deze gewijzigd is nu je onboard LAN hebt?

Zomaar een idee

ICS = Internet Connection Sharing.....o jee, nu heb ik het antwoord voorgezegd :X

edit:
Misschien kun je je titel ff iets duidelijker maken

[ Voor 20% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 25-02-2004 12:13 ]

An Explanation of l33t Speak

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 22:49
wij kunnen je zo niet helpen. Je zal meer van je netwerk moeten vertellen. Hoe deel je bijvoorbeeld internet? Maak je gebruik van een router of doe je dat dmv een "server" met routing software..
Ook is het zeer verstandig even de verschillende FAQ's in dit forum door te lezen..

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Je hebt je netwerkkaart op DHCP staan. Maar er is geen DHCP server in de buurt.
Je krijgt dan een APIPA adres (automatic public internet protocol adressing) De machine maakt een dhcp adres aan.

lees even de FAQ van hoe deel ik internet door. let goed op dat als je een ip adres kiest, dit in het zelfde subnet valt.

GL ;)

Verwijderd

Sorry, maar na vier keer om informatie schreeuwen door behulpzame users nog steeds geen informatie geven vind ik te ver gaan. Deze gaat dicht.

Je mag het opnieuw proberen, maar leg dan voor de verandering eens duidelijk uit wát je gedaan hebt, wát je hóe ingesteld hebt en wát er niet werkt. Gebruik daarbij de volgende links:
FAQ Network Troubleshooting
[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.