[w2k]automatische reboot na windows update

Pagina: 1
Acties:

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Deze vraag zal vast eerder zijn langsgekomen, maar ik kan in de search niet echt een antwoord vinden. (zie door bomen bos niet meer)

Wij hebben hier een aantal Windows 2000 pc’s op verschillende vestigingen die automatische de windows updates downloaden en installeren.

De laatste tijd verschijnen er erg veel updates en het probleem is dat de pc na het downloaden en installeren van update vrij snel reboot en dat is erg lastig als je net aan het werk bent en er staat een klant aan je balie.

Is er een registry tweak mogelijk om bijvoorbeeld te zorgen dat de pc de update niet direct installeert maar pas bij een volgende reboot of dat de pc na de update niet direct reboot.

Dit komt dus alleen voor wanneer je als user op een client werkt en het is voor ons geen optie de updates handmatig te installeren.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:30
Je kan in het control panel bij automatic updates instellen op welk tijdstip hij moet downloaden en installeren.
Of praat ik nu te simpel.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Volgens mij gaat ie niet uit zichzelf rebooten standaard?
Vogens mij komt er een vraag of je wil rebooten.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

D2k schreef op 25 februari 2004 @ 11:42:
Volgens mij gaat ie niet uit zichzelf rebooten standaard?
Vogens mij komt er een vraag of je wil rebooten.
Ik heb inderdaad beide opties gezien, bij de ene vraagt hij het, bij de ander doet hij het auto.

Dat hij auto ging reboote was een feature\bug, wat in een later SP is opgelost volgens mij :)

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Het lastige is dat ik er weinig over kan vinden als je bij ms en google gaat zoeken op update, reboot en dat soort kreten vind je weinig relevante info..

Het probleem doet zich voor op windows 2000 systemen wanneer je administrator rechten hebt krijg je de vraag of je wilt rebooten, maar wanneer je als user werkt gaat de pc na de update bijna gelijk rebooten. :(

Verwijderd

Mss off topic, maar als je een netwerk hebt met een server en alle bloemetjes en bijtjes kan je tog ook gewoon Sus gebruiken? Dat is volgens mij wel makkelijk

Verwijderd

Zet gewoon Automatische Updates uit in het configuratiescherm. Misschien kun je ook een andere frequentie opgeven, bijvoorbeeld 1x per dag om 16:25, net voor je naar huis gaat of zo?
Pagina: 1