[Radeon 8500] Rare artifacts

Pagina: 1
Acties:

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd hele vreemde problemen met mijn Hercules 3d Prophet 8500 LE (64 Mb).
Bij het booten krijg ik heel veel flikkerende verticale strepen, die het beeld als het ware naar rechts trekken. Als windows word geladen blijft de situatie hetzelfde.
Onder windows zelf veranderd de resolutie naar 1600x1200 waardoor ik alleen nog een paar hele dunne, knipperende, verticale strepen overhoud, die overigens nog behoorlijk irriteren.
Als ik ga gamen gaat het vaak een tijdje goed, maar na ongeveer een half uur loopt ieder (3d) spel vast, het beeld schakelt dan tussen verschillende resoluties, en komt uiteindelijk wel terug, maar vaak maar voor de helft, met op de bovenste helft allemaal vreemde kleuren.

Deze problemen zijn ontstaan nadat ik mijn systeem heb geupgrade van:

AMD Duron 950
384 Mb SDRAM
Legend QDI KenetiZ 7E

naar:
AMD 2800+ (barton)
512 DDR (400 mhz)
MSI KT6 Delta

Ik heb nooit overgeclocked met mijn videokaart.

Het ligt niet aan mijn monitor in ieder geval, ik heb al een paar anderen geprobeerd, en op elke monitor hetzelfde resultaat.

Ook nieuwe drivers, onderclocken, mobo bios updates en nieuwe chipset drivers helpen niet.

Heeft iemand dit ook gehad, of nog een tip? Of is mijn videokaart ten dode opgeschreven?

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
hmmmmmm kijk eens of de fan van je videokaart nog draait...
Want als het pas *na een tijdje* gebeurt, wijst dit veelal op hitteprobleem :)

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Topicstarter
De fan draait nog prima, alleen is het wel een beetje een lullig klein koelertje. Ik zie alleen geen bevestigingsgaten voor een nieuwe koeler, en lijmen vind ik ook weer zo wat :P
Maar dat verklaart niet waarom ik dit probleem ineens na die upgrade kreeg....

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb ook problemen gehad met mijn Radeon 8500 (Hercules), ik heb die kaart in 4 systemen geprobeerd maar alles liep vast.
Loopt 3dmark wel goed?
Misschien moet je bij Smartgart ff wat klooien ofzow :)