Toon posts:

Win2K Domein-server achter een router. Profiel Langzaam!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk dat de domein achter een router heeft zitten

Windows 2000 Prof Client heeft bijvoorbeeld:
IP 192.168.10.2 (Kan 172.16.1.1 en 172.16.1.2 pingen)
GW 192.168.10.1

Intern 192.168.10.1
--- Router --- Firewall is uit! NAT ook.
Extern 172.16.10.1
GW 172.16.1.2

Windows 2000 Advanced Server 172.16.1.1 (Domein/DNS Server) (Kan 192.168.10.2 pingen)
ProxyServer (ISA-Server) 172.16.1.2

Nou is het zo dat ik dus wel van de domein-server alles kan bereiken (en snel) en van de client ook. Dus de router werkt goed.

Nou komt mijn probleem. Ondanks dat ik wel een snelle verbinding heb (gewoon 100MBit) is het laden van het profiel erg traag. Ook als ik gewoon als Administrator aanmeld blijft hij lang steken bij "Bezig met het laden van uw persoonlijk instellingen"

Als ik het rechtstreeks aansluit op de domein-server gaat alles wel goed en snel. Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik iets op de domein-server veranderen ?! DNS ?

Kom a.u.b. niet aan met gooi de router eruit want die is nu gewoon nodig.

Verwijderd

Weten je clients dat 172.16.1.1 je DNS server is ??

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wel..

Ik krijg met nslookup ook een goed antwoord terug...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat voor router? Niet alle routers kunnen zomaar 100mbit routeren hoor - erger nog - de meeste niet :)

Hoe groot is je profiel? DNS settings op de client staan wel juist? Wat is de latency naar je fileserver toe op het moment dat je zo'n profiel aan het laden bent (een hint ofdat je saturatie hebt op je router danwel je lijn)?

Verwijderd

Kijk dit probleem heb ik dus ook met een win 2003 server, draait gewoon de dns goed, dns doorgevoerd in de dhcp van router, dus zou allemaal moeten werken, maar blijf idd lang hangen met die persoonlijke instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Draytek Vigor 2104

Maar de verbinding zelf is gewoon goed.... En er hangt nu maar 1 PC aan en zelfs die is traag....

Als DNS geef ik op 172.16.1.1 als WINS server ook 172.16.1.1 (ik heb ook een WINS Server gemaakt)

In 20a25 sec heb ik een 100 MB file gekopieerd dus daar kan het niet aan liggen.

Nslookup b____s.nl of nslookup 172.16.1.1 geeft de goede server aan..

Hij blijft ongeveer 30s hangen hangen tijdens het laden van het profiel... Ook als administrator.. Het profiel is 1 MB

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 12:59 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens zonder roaming profile om dat uit te sluiten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Administrator heeft het ook en die heeft geen Rhoaming profile

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel oplosbaar ... Want ik heb op 1 pc zo lopen klooien dat ik nu 1 pc snel werkend heb via de router. Ik weet alleen niet meer hoe ik het gedaan heb.

Verwijderd

1 Client ? Het was dus een client probleem? Vreemd, jammer dat je de oplossing niet meer weet

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet een client probleem... Als ik de netwerkstekker eruit trek dan gaattie onmiddelijk verder.... Dus Windows 2000 probeert iets te doen wat niet lukt en kapt naar 2 min ermee... Als de netwerkverbinding eruit ligt stop hij daar dus meteen mee...

De vraag nu is "Wat doet Windows nu ?!?"

Verwijderd

Controleer eens of je router ook als DNS server staat ingesteld. Dit kan namelijk dit effect/probleem geven als je een domein (active directory) hebt.

Ditzelfde heb ik gehad met een speedtouch 510 router, die staat standaard als DNS server ingesteld. Na het uitschakelen van die functie werkte alles normaal.

Verwijderd

Waar gaat hij je profiel dan vandaan halen? Uit je posts haal ik op dat het de bedoeling is dat hij deze lokaal gaat ophalen ?

Verwijderd

Voor de duidelijkheid ... Ik gebruik 2 accounts... Eentje met een Rhoaming Profiel en eentje zonder (lokaal profiel, C:\Document and Settings\Administrator)...

Het heeft niet echt te maken met het profiel.

Ik heb in de Draytek Vigor 2104P niets kunnen vinden met DNS-Server dus ik denk dat het niet aan staat.

Het is trouwens niet altijd zo... Vaak gaat het fout... Maar af en toe meld Windows zich ook aan zonder problemen.

Verwijderd

Ik wil het zelf nog eens proberen door de server als DHCP in te stellen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een Relay Agent te gebruiken.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hier hetzelfde met een laptop. Als ik deze laptop aansluit op een ander netwerk duurt het ook vrij lang, dit komt door het zoeken naar shares die zich niet in het netwerk bevinden. Als die shares er niet zijn gaat alles snel.

Verwijderd

Hmm dat probleem heb ik niet.... Bij mij is het duidelijk MET router vaak traag ZONDER router snel...

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Duplex settings op de client, of server?Dus geen auto gebruiken!
dit kan je checken door een ping -t naar de verschillende hosts te doen.
Er zitten dan allemaal vreemde uitschieters bij.
Het kan ook zijn dat er een netwerkkaart in je netwerk kapot is. Deze gaat lopen jabberen (broadcast)en verpest de performance

Verwijderd

Heb je al naar je MTU size gekeken? Vooral achter een router kan dit voor lastige problemen zorgen.
Pagina: 1