geef is wat links dan
behalve die
www.nieuwetijdskinderen.nl
Oke laat het afkraken beginnen

Veel ouders, leerkrachten, therapeuten en anderen die regelmatig met kinderen
contact hebben, constateren een opvallend verschijnsel: kinderen zijn
anders!
Ah joh? Meen je het nou? Ik dacht eik dat kinderen gewoon kleine versies van volwassenen waren...

Ze vertonen kenmerken en eigenschappen die ze niet herkennen, waardoor
hun gedragsuitingen vaak verkeerd geïnterpreteerd worden.
Uh.. ? Duh... zolang als kinderen bestaan hebben gedragen ze zich anders dan volwassenen. 'vroeger dacht ik als een kind en handelde ik als een kind maar nu ik volwassen ben heb ik afgedaan wat ik deed als kind' is een vrije vertaling van een vers uit de bijbel.
De
kinderen van nu zijn wezenlijk spiritueel. Veel van hen zijn zich die
spiritualiteit ook sterk bewust. Dit houdt in dat ze in zichzelf voelen
dat alles voortkomt uit dezelfde bron. Hierdoor ervaren ze de samenhang
der dingen. Voor hen vormen de zichtbare en onzichtbare werkelijkheid
een samenhangend organisch geheel. Dit maakt dat ze op een heel andere
manier in het leven staan. Zo benaderen ze de wereld intuïtief (of
gevoelsmatig) en uiten ze zich in het dagelijks leven op een heel specifieke
manier.
Op welke grond durft je te stellen dat dat vroeger niet zo was? En als je dan dus andersom redeneert, hoe durf je te stellen dat dat nu zo is? En natuurlijk benaderen kinderen de wereld intuitief... dat doen ze al zolang als ze bestaan... het zijn kinderen die hebben geen kennis waarop ze kunnen terugvallen dus KUNNEN ze alleen maar op hun gevoel rekenen.
* Ze voelen zich enorm betrokken bij de medemens en de natuur.
Meer als vroeger

Ze doen heel wijze uitspraken.
Ten eerste wat is wijsheid en ten tweede ken ik een programma van bill cosby wat al vrij oud is en waarin kinderen ook hele wijze uitspraken doen. En ik scheen vroeger daar ook nog wel is een handje van te hebben...
Ze bekommeren zich niet om datgene wat in deze maatschappij van ze wordt verwacht maar varen hun eigen koers.
Pfff... wanneer ben je geen kind meer dan

En natuurlijk boeit hen de volwassenen wereld niet, ze willen gewoon spelen en blij zijn...
Ze kunnen lichamelijk en emotioneel kwetsbaar zijn.
Ja joh? Ik dacht ik drop zo'n kind gewoon van een flat af... moe kunnen toch? Emotioneel kwetsbaar? Je meeeeent het... tuurlijk heb ik eventueel zo'n kind zo aan het huilen maar dat hadden ze vroeger ook wel.
Ze kunnen gevoelig zijn voor paranormale indrukken.
Dit laat ik aan elvhenk over.
Ten eerste wil ik weten wat zijn definitie van kind is en ten tweede wil ik weten hoe hij er bij komt dat dat vroeger niet zo was.
Owja dit komt allemaal van
www.nieuwetijdskinderen.nl af....
Dit:
http://www.nieuwetijdskinderen.nl/artikelen/j-m.html
vind ik echt verschrikkelijk om te lezen... totaal nergens op gebaseerde giswerk... hoewel elvhenk het natuurlijk niet met me eens is