[ASP] Beginnen met ontwikkeling *

Pagina: 1
Acties:

• Subzer0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 09:46
Ik wil het e.e.a. op mijn site gaan doen met ASP.

Nu heb ik de topics een beetje door zitten lezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.
Is het IIS installeren nou alleen nodig voor het lokaal kunnen testen van alles? Of zou het in theorie ook werken door iets te maken, het te uploaden en dan testen?

Word ASP door alle hostproviders ondersteund? En heb je altijd een aparte folder waar je je database in moet zetten?

This mail was made from 100% recycled electrons!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is het IIS installeren nou alleen nodig voor het lokaal kunnen testen van alles?
Je hebt IIS nodig om het lokaal te kunnen testen (of eigenlijk een webserver die asp ondersteunt

Of zou het in theorie ook werken door iets te maken, het te uploaden en dan testen?
Tuurlijk, dat kan altijd. Echt handig is dat niet, maar het werkt wel

Word ASP door alle hostproviders ondersteund
Nee

En heb je altijd een aparte folder waar je je database in moet zetten?
Vaak wel, maar dit verschilt per provider.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 13:28
nja

t'is niet helemaal hetzelfde maargoed. toch deze link maar even:
[rml][ asp] hoe begin ik nu! (mijn pc/files koppelen aan ISS/asp)[/rml]

Daarnaast, om wat antwoord te geven:

Opzich hoef je IIS niet te installeren als je webhost dat al heeft. Je kunt je afvragen of je remote je scriptjes wil gaan testen. Stel je maakt een verkeerde loop door de database, webserver hangt etc. Nu heeft een hostingprovider daar meestal wel opvang systeempjes voor maargoed, dat wordt je niet in dank afgenomen.

Maargoed, in theorie zou het kunnen werken.

ASP wordt niet door alle hostingproviders ondersteunt. Je hebt verschil tussen Unix en Win2000 hosting. Overigens doen de meeste hosting providers wel aan beide soorten. Voor een overzicht met providers die win2k ondersteunen verwijs ik je graag naar http://www.internetten.nl.

Je hebt niet altijd een aparte folder waarin je je database moet zetten. t' Wordt alleen wel aangeraden om een folder buiten de webroot te nemen aangezien dan iemand je database in z'n geheel kan downloaden. De meeste providers geven hier wel mogelijkheden voor...

Beetje antwoord gekregen?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Hmz.. je hebt een service nodig die voor je host zeg maar, bijvoorbeeld IIS.

En voor je database, als je Access gebruikt kun je deze in elke folder zetten die je maar wilt. Want in je connection string zet je gewoon het path. En voor SQL, die draait al op jouw of een server. Dus die zet je niet in een apparte folder.

Kijk is op www.asp.net en download het 'Starters Kit'.

Voor hosting, nee niet elke hoster ondersteund ASP. Net zoals niet elke PHP ondersteunt. Voor ASP hosting providers zie ook www.asp.net

• Subzer0
Het is allemaal een stukje duidelijker.
IIS installeren is dus wel handig. Ik heb XP Home, maar ik heb al een linkje gevonden waarin staat beschreven hoe ik het dan alsnog kan installeren. Bedankt voor de informatie!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:59:
Hmz.. je hebt een service nodig die voor je host zeg maar, bijvoorbeeld IIS.

En voor je database, als je Access gebruikt kun je deze in elke folder zetten die je maar wilt. Want in je connection string zet je gewoon het path. En voor SQL, die draait al op jouw of een server. Dus die zet je niet in een apparte folder.

Kijk is op www.asp.net en download het 'Starters Kit'.

Voor hosting, nee niet elke hoster ondersteund ASP. Net zoals niet elke PHP ondersteunt. Voor ASP hosting providers zie ook www.asp.net
er zit wel een wezenlijk verschil tussen asp.NET en asp hè...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• P_de_B
  • Niet online
Subzer0 schreef op 25 februari 2004 @ 11:09:
Het is allemaal een stukje duidelijker.
IIS installeren is dus wel handig. Ik heb XP Home, maar ik heb al een linkje gevonden waarin staat beschreven hoe ik het dan alsnog kan installeren. Bedankt voor de informatie!
Let er wl op dat je met het installeren van een webserver in principe wat meer op de veiligheid van je PC moet letten. Haal de nieuwste patches op en draai de IIS Lockdowntool

• Subzer0
P_de_B schreef op 25 februari 2004 @ 11:31:
[...]

Let er wl op dat je met het installeren van een webserver in principe wat meer op de veiligheid van je PC moet letten. Haal de nieuwste patches op en draai de IIS Lockdowntool
Ik heb wel een vaste kabelverbinding, met een router ertussen, maar eigenlijk wil ik met die webserver alleen maar mijn scriptjes testen en ze daarna uploaden naar mijn service provider (ik heb een eigen domeinnaam). Kan ik dan niet op een of andere manier uitzetten dat die webserver niet te benaderen is?

• P_de_B
  • Niet online
Subzer0 schreef op 25 februari 2004 @ 11:39:
[...]
Kan ik dan niet op een of andere manier uitzetten dat die webserver niet te benaderen is?
Dat is nog beter :) gewoon de poorten in je firewall dichtgooien

• Subzer0
P_de_B schreef op 25 februari 2004 @ 11:40:
[...]

Dat is nog beter :) gewoon de poorten in je firewall dichtgooien
Volgensmij staat in mijn router standaard alles dicht, dus dan is het geen probleem denk ik. Ik zal eens kijken, eerst eens dat IIS op mijn XP home gaan installeren!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Subzer0 schreef op 25 februari 2004 @ 11:43:
[...]

Volgensmij staat in mijn router standaard alles dicht, dus dan is het geen probleem denk ik. Ik zal eens kijken, eerst eens dat IIS op mijn XP home gaan installeren!
Dat kan niet; daar heb je professional voor nodig..

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
gorgi_19 schreef op 25 februari 2004 @ 11:45:
[...]

Dat kan niet; daar heb je professional voor nodig..
schijnt wel te kunnen hoor... is wel niet de manier zoals het hoort, maar het kan wel...

http://www.15seconds.com/issue/020118.htm

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

FvKnijff schreef op 25 februari 2004 @ 12:14:
[...]

schijnt wel te kunnen hoor... is wel niet de manier zoals het hoort, maar het kan wel...
Dat kan ook wel, maar je breekt dan een licentie. Kan je net zo goed Windows XP Professional van P2P-netwerk aftrekken, bij wijze van spreken.

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 25-02-2004 17:47 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 13:28
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:59:
En voor je database, als je Access gebruikt kun je deze in elke folder zetten die je maar wilt.
om veiligheidsredenen zou ik 'em echter niet in een webroot zetten. Maaroged, dat had ik al gezegd... ;)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Pagina: 1