Ik heb samba geinstalleerd en geconfigureerd,
hier mijn smb.conf:
ik heb met smbpasswd -a een user "ruud" aangemaakt en deze een wachtwoord gegeven
dus ik kom tot de conclusie dat samba poort 139 niet open zet, terwijl hij dat volgens mij wel moet doen indien hij runt.
in de samba logfile komt alleen telkens te staan dat ik de smb daemon stop/start maar verder geen foutmelding.
kan het zijn dat samba geen rechten heeft om poort 139 open te zetten?
ik heb flink de search gebruikt en meerdere voorbeelden van .conf files gevonden en veel ervan geprobeerd, maar ik denk niet dat hier de fout in zit.
het betreft een suse 9.0 systeem met samba 2.2.8a
hier mijn smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| [global] workgroup = IBG netbios name = LINUX netbios aliases = LINUXbak security = user encrypt passwords = yes smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd hosts allow = 192.168.131. localhost [sharename] comment = bla path = /tmp valid users = root ruud public = no writable = yes printable = no create mask = 0765 |
ik heb met smbpasswd -a een user "ruud" aangemaakt en deze een wachtwoord gegeven
code:
1
2
3
| rcsmb restart Shutting down Samba classic SMB daemon done Starting Samba classic SMB daemon done |
code:
1
2
| netstat | grep 139 unix 3 [ ] STREAM CONNECTED 5139 |
dus ik kom tot de conclusie dat samba poort 139 niet open zet, terwijl hij dat volgens mij wel moet doen indien hij runt.
in de samba logfile komt alleen telkens te staan dat ik de smb daemon stop/start maar verder geen foutmelding.
kan het zijn dat samba geen rechten heeft om poort 139 open te zetten?
ik heb flink de search gebruikt en meerdere voorbeelden van .conf files gevonden en veel ervan geprobeerd, maar ik denk niet dat hier de fout in zit.
het betreft een suse 9.0 systeem met samba 2.2.8a