Toon posts:

2 miljoen EURO gewonnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van universallotto2004@telstra.com kreeg ik een e-mail met onder andere de volgende passage:

Sir/Madam,

We are pleased to inform you of the result of the Lottery Winners
International programs held on the 5th of January, 2004. Your e-mail address
attached to ticket number 27422465896-6453 with serial number 3762-504
drew lucky numbers 17-14-18-23-31-45 which consequently won in the 2nd
category, you have therefore been approved for a lump sum pay out of
2,000,000 (EUROS ) (TWO MILLION EUROS)
CONGRATULATIONS!!!

Nou, dat lijkt me zeker wel een felicitatie waard. Zo'n bedrag is zelfs voor mij een aardige som.

Als nuchtere Hollander vraag ik me alleen af, wat zit er achter? Heeft iemand ooit van die universele lotto gehoord? heeft iemand er ooit geld van gekregen? Wat raden jullie me aan: helemaal niets doen of ingaan op hun verzoek om contact te zoeken: You are requested to contact our clearance office to assist you with
the claim and transfer of your winnings fund into your instructed account
by acknowledging the receipt of this mail with the email address below.
enzovoort

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik raad je aan er niet op in te gaan. Vele duizenden mensen hebben net zo'n emailtje als jij gekregen. Dat heet SPAM :)

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Als je hierop replied krijg je hoogswaarschijnlijk wel 2,000,000 maar dan uitbetaald in spamberichten in plaats van euro's.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

lol wat hier achter zit is waarschijnlijk een of andere gare spammer

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 13:33
:D doet me denken aan nigerian spam :P denk je echt dat je 2 mil wint in een loterij waar je niet aan mee hebt gedaan?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
www.scamora.com
www.419eater.com voor meer van dit soort mails ;)

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je bedoelt toch niet dat je dit ging geloven?? _/-\o_ :z

[Delete Message] en verder niks doen.

[ Voor 13% gewijzigd door -Skyhawk- op 25-02-2004 09:52 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 09:43:
you have therefore been approved for a lump sum pay out of
2,000,000 (EUROS ) (TWO MILLION EUROS)
Er staat dus eigenlijk dat je "goedgekeurd" bent om 2 miljoen te ontvangen doordat 'je nummer' getrokken is, maar niet dat je ze ook daadwerkelijk krijgt.
Doen die vage Duitse&Nederlandse lottobedrijfjes ook: in grote letters "gefeliciteerd", in kleinere letters "u maakt nu gegarandeerd kans op blahblah".

Of dat je die 2 miljoen euro met 3 miljoen mensen moet delen die hetzelfde nummer hebben :P

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Sja, waarschijnlijk is het hetzelfde als een vriendin van me die een cruise won... Je hoeft alleen even je creditcardgegevens te geven om het havengeld te betalen, en je krijgt de cruise gratis :/
Vervolgens wordt uiteraard je CC geplunderd...

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
j_du_pee schreef op 25 februari 2004 @ 09:54:
Sja, waarschijnlijk is het hetzelfde als een vriendin van me die een cruise won... Je hoeft alleen even je creditcardgegevens te geven om het havengeld te betalen, en je krijgt de cruise gratis :/
Dat is dan duur havengeld. :o

Iig klinkt het gewoon als spam, meen mij ook te herinneren dat telstra.com al bekend stond om spam/scam mails. :/

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 15:07

Basszje

Reisvaap!]

j_du_pee schreef op 25 februari 2004 @ 09:54:
Wat voor soort schip is een CC precies :? En hoe zagen die piraten eruit? Ik ken er nog wel een paar uit cafe 'Scum Ahoy' (R'dam-haven)

[edit]
Shit SG |:(

Is gewoon spam, niet op reageren dus anders krijg je idd meer reclame of zelfs een poging to oplichting e.d. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Basszje op 25-02-2004 10:12 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

ik ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd dat je zo'n mailtje nog nooit eerder gezien hebt, ik krijg er meerdere per week. (wat door me filter heen komt dan).

basszje, zou deze een enkeltje HK mogen? ik weet nog een paar leuke reacties

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Proost, Ik ben benieuwd waarom je gelooft dat iemand jou zomaar geld geeft?

• Han
  • Niet online

Han

Basszje schreef op 25 februari 2004 @ 10:11:
Wat voor soort schip is een CC precies :?
Visa? American Express? Dinars Club? Of te wel: Credit Card :)

Ik heb een paar HK reply's verwijderd. Dus mocht je je reply niet weer kunnen vinden, niet gaan janken, hij voldeet niet aan het niveau..

[ Voor 30% gewijzigd door Han op 25-02-2004 11:33 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Roenie schreef op 25 februari 2004 @ 11:18:
Proost, Ik ben benieuwd waarom je gelooft dat iemand jou zomaar geld geeft?
Wel, uit het feit dat ik dat hier eerst aan de orde stelde kan je misschien af leiden dat ik dat juist niet geloofde. Bedankt voor alle adviezen. Erger is dat het bij de Staatsloterij ook weer niets was!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Merely schreef op 25 februari 2004 @ 11:30:
[...]
Visa? American Express? Dinars Club? Of te wel: Credit Card :)

<font color = blue>Ik heb een paar HK reply's verwijderd. Dus mocht je je reply niet weer kunnen vinden, niet gaan janken, hij voldeet niet aan het niveau..</font>
voldeed met een D, schat :)

--

Overduidelijk een scam. 2 miljoen is nog weinig, mij is al 50 miljoen aangeboden ;)

Zie het zo: als je niet hebt meegedaan kun je niets winnen ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 16:29
OMG, waarom zijn er nog mensen die uberhaupt maar overwegen of ze er contact mee op zullen nemen. En wanneer beseffen die mensen dat ze door te reageren, spam levensvatbaar houden.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 12:38:Wel, uit het feit dat ik dat hier eerst aan de orde stelde kan je misschien af leiden dat ik dat juist niet geloofde. Bedankt voor alle adviezen. Erger is dat het bij de Staatsloterij ook weer niets was!
Geloofde je het ook niet een klein beetje, je vraagt je immers af of je contact zou moeten zoeken ;)

Helaas maken dergelijke lieden gebruik van het feit dat de mens soms hebberig is en dan niet meer helder kunnen nadenken. Niet dat jij dat doet, maar kennelijk zijn er genoeg mensen die er in trappen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik kreeg laast een sms'je waarin stond dat ik 500 euro had gewonnen en het enige wat ik zou moeten doen is een 0900 nummer bellen

dit lijkt me ongeveer hetzelfde alleen dan per sms

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 25-02-2004 17:41 ]

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 14:27
Waarschijnlijk vragen ze je om hen even te machtigen om een klein bedrag ter verificatie van je bankrekeningnummer af te halen, zodra je dit doet trekken ze je rekening leeg en hoor je nooit meer iets van ze. sim-pel

Verwijderd

PilatuS schreef op 25 februari 2004 @ 17:41:
ik kreeg laast een sms'je waarin stond dat ik 500 euro had gewonnen en het enige wat ik zou moeten doen is een 0900 nummer bellen

dit lijkt me ongeveer hetzelfde alleen dan per sms
telfort abo zeker? was een lekje in hun systeem, zou inmiddels opgelost zijn.

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 22:53

Karel V

Een simpele ziel

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 12:38:
[...]

Wel, uit het feit dat ik dat hier eerst aan de orde stelde kan je misschien af leiden dat ik dat juist niet geloofde. Bedankt voor alle adviezen. Erger is dat het bij de Staatsloterij ook weer niets was!
De eerste keer dacht ik ook ff van: wouhw , en dan ga je je realiseren dat het gewoon niet kan. However het wel leuk zou zijn als er echt mensen waren die je zomaar 2 miljoen geven :*) . Soms hoor je wel eens van die verhalen: wild vreemde man geeft zomaar 1000... Euro weg aan voetganger. Maybe moet ik tcoh wat vaker in de stad gaan lopen.

Staatsloterij= geldklopperij , 0.00000001% kans dat u 10000000 Euro wint (alleen zetten ze dat er niet bij). Het resultaat is dat jij verliest en de staat de winst opstrijkt :7 . Anders zouden ze geen staatsloterij organiseren, maar veel succes met je minimum kansen, mij kunnen ze er niet warm voor krijgen. Niet voor niets: beter een vogel in de hand, dan tien (miljoen) in de lucht. ;)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Gewoon even een tijdelijk mailadres aanmaken, prijs opvragen en kijken wat er gebeurt. :P

Wanbeleid is ook beleid.

• kamerplant
  • Niet online
agent327 schreef op 27 februari 2004 @ 09:10:
Gewoon even een tijdelijk mailadres aanmaken, prijs opvragen en kijken wat er gebeurt. :P
Alleen al door te reageren op zo'n manier stimuleer je het spam.

🌞🍃

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

DataBeest schreef op 27 februari 2004 @ 12:34:
[...]

Vandaar dus dat tijdelijke adres :)

Mother, will they like this song?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

DataBeest schreef op 27 februari 2004 @ 12:34:
[...]

tenzij ze zoveel tijd kwijt zijn aan het verwerken van dit soort mailtjes dat ze aan echt frauderen niet meer toe komen ;)

offtopic:
Zo kreeg ik vorig jaar ook bericht dat ik vijf miljoen zou hebben gewonnen van de staatsloterij ofzo... gewoon niet op gereageerd natuurlijk ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34

Dido

heforshe

Op verzoek van SG->BV :)

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Omdat er nogal wat onduidelijkheid over lijkt te bestaan:

Spam en hoaxes behoren ook in BV.