Toon posts:

Seagate hd extern bij Aldi

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De Aldi in Belgie bied een externe HD aan met Seagate schijf. Kent iemand deze? Kan hem nergens vinden op internet. Ook compatible met usb1, grootte? zou deze evengoed zijn als van Lacie?

LINK Aldi http://www.aldi.be/ALDI_BN/home.htm

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:44
Ik gok dattie 160 gig is :+
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.be/harddisk/harddissk_nl_280.jpg
Usb2 is meestal wel compatible met usb1 meen ik..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

USB 2.0 is altijd compatible met usb 1, maar je wil dan echt niet die schijf van 160 GB gebruiken.. (usb 1: 12 Mbit =1,25 Mb/s max :r )

tenzij je natuurlijk teveel tijd over hebt :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

hij mag btw 169 eurotjes kosten.

wat kost een treinkaartje maastricht/grens - luik eigenlijk? ik heb vakantie en een OV

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
PLUG & PLAY

· 2 MB cache
· Overdrachtsnelheid Ø max. 400 Mbit/sec. (FireWire)
· Overdrachtsnelheid Ø max. 480 Mbit/sec. (USB 2.0)
· 8,9 m/sec. toegangstijd
· 7.200 t/min

Met AAN/UIT-schakelaar

Systeemvoorwaarden: Windows 98, 2000, XP

€ 169
Inclusief 0,50 euro recyclagebijdrage.
Niet slecht :) Heeft zo'n ding stroomvoorziening via de USB poort, of moet er een voedingkje aan?

[ Voor 15% gewijzigd door AlterEgo op 25-02-2004 10:04 ]

Verwijderd

whoow, ook nog firewire. da's een leuk speeltje dan:9

Verwijderd

AlterEgo schreef op 25 februari 2004 @ 10:03:
[...]

Niet slecht :) Heeft zo'n ding stroomvoorziening via de USB poort, of moet er een voedingkje aan?
denk het niet, met zo'n grote hd....waarschijnlijk moet hij ook gewoon op het lichtnet aangesloten worden. :)

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 17:39

MF

Take a Seat

Aan de aansluiting te zien zal er nog wel een adapter aan moeten.

Verwijderd

MF schreef op 25 februari 2004 @ 10:07:
[...]

Aan de aansluiting te zien zal er nog wel een adapter aan moeten.
idd.... :+

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

Croga

The Unreasonable Man

Heeft zo'n ding stroomvoorziening via de USB poort, of moet er een voedingkje aan?
Hier moet een voeding aan....

Het nadeel van dit soort schijfjes is dat er, waarschijnlijk (hopelijk), een ventilatortje in het kastje zit om de schijf koel te houden. Dat ventilatortje maakt een enorm kabaal. Ik gebruik zelf een 80GB externe harddisk voor bij mijn laptop, maar dat ding is niet leuk om op kantoor te gebruiken ("Hoe kan ik zo snel mogelijk mijn collegea tegen me in het harnas jagen", nou gebruik dan zo'n ding ;))

Verwijderd

dat is zeker niet duur,
alleen woon ik helemaal in het noorden,
komen dat soort aanbiedingen ook naar Nederland?

Verwijderd

Croga schreef op 25 februari 2004 @ 10:08:
[...]

Het nadeel van dit soort schijfjes is dat er, waarschijnlijk (hopelijk), een ventilatortje in het kastje zit om de schijf koel te houden. Dat ventilatortje maakt een enorm kabaal. Ik gebruik zelf een 80GB externe harddisk voor bij mijn laptop, maar dat ding is niet leuk om op kantoor te gebruiken ("Hoe kan ik zo snel mogelijk mijn collegea tegen me in het harnas jagen", nou gebruik dan zo'n ding ;))
Ligt er maar net aan wat voor fan erin zit natuurlijk.... Medion heeft over het algemeen altijd redelijk stille spullen!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:10:
[...]

Ligt er maar net aan wat voor fan erin zit natuurlijk.... Medion heeft over het algemeen altijd redelijk stille spullen!
Dan moet je de medion p4 2000mhz eens horen!! :/

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-03 15:31
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:03:

wat kost een treinkaartje maastricht/grens - luik eigenlijk? ik heb vakantie en een OV
in vise is ook een aldi.. is net een paar km over de grens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:03:

offtopic:
www.ns.nlAfbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif

Ja tis wel een nice dingetje ja, ik vraag me af hoeveel geluid-ie maakt met dat fannetje erin :+

Verwijderd

Croga schreef op 25 februari 2004 @ 10:08:
[...]

Dat hoeft zeker helemal niet, ikzelf heb een Freecom 120 Gb externe HD en die is zo stil als het maar kan. Dus dat zegt niet alles...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan toch beter dan een extern kastje nemen van Sweex en een Samsung 160 gb en dan heb je ongeveer dezelfde prijs. Misschien iets hoger maar dan heb je de schijf extern.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
de afmeting zie ik niet staan.
ik heb een pc met usb2 en pc met usb1.om daar usb2 in te steken weet ik niet of er ruimte voor is en de kost weet ik ook niet. Misschien beter 2 aparte externe hd's van ca. 60/80gb te nemen? Die mobile drives van Lacie vind ik wel handig.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 16:14
Die externe dingetjes hebben niet allemaal een fan, ik heb voor 119 euro een Wd 80gb usb2.0 hddtje gehaald, en die heeft geen fan. Verder ziet die van mij er wat minder plasticig uit, maar dat is persoonlijk.

Itsalex, wat is dan het voordeel van een sweexding tegenover dit? Die sweex dingen hebben geen firewire, en zijn ook extern...

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 10:09:
dat is zeker niet duur,
alleen woon ik helemaal in het noorden,
komen dat soort aanbiedingen ook naar Nederland?
volgens mij wel... ik heb het idee dat Aldi en Lidl de aanbiedingen wel een beetje heen en weer gooit. Weet alleen niet of het voor dezelfde prijs is?

Verwijderd

Ik heb mij 2 dagen geleden deze HD gekocht. Nu wil ik niemand afschrikken maar ze is opeens defect gegaan. Ik kon nier meer aan mijn bestanden geraken en als ik een diagnose deed kreeg ik al na 5 sec "too many bad sectors". Nu ja de eerste 2 dagen viel ze wel mee, probleemloos installeren, snelle overdracht van bestanden (op USB2). De power wordt geleverd apart en de HD ziet er niet zo groot uit zoals de foto het er op laat uit zien. Ik ga morgen eens zien als ik ze kan omruilen. Ik zal gewoon even pech gehad hebben.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Zo heel erg goedkoop is dit ook weer niet hoor... 169 euro.
Ik heb pak 'm beet een maand geleden een 160 GB/7200rpm/8MB cache schijf gekocht voor 110 euro en mijn USB2 HDD kastje kostte 40 euro (ondertussen 37 meen ik)
Nu heeft dit kastje ook firewire, maar dat mag/kan dan ook wel voor die 20 euro extra.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• junkbuster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 14:06

junkbuster

Try 2 Hack Me...

Bestel een Target externe drivekast met firewire en/of USB 2.0 voor nog geen 45 euro, plus een 160 GB Maxtor voor 115 en je bent voor 160 euro klaar. Daar komen nog wat verzendkosten bij. De ventilator in die kastjes maken vrijwel geen herrie en de harddisk blijft erg koel. Heb er zelf twee van in elkaar gezet en ze doen het uitstekend. Voor die prijs ga ik dus niet naar België reizen.
edit:
Iemand was me voor. Kennelijk zijn de prijzen al gedaald. :Z

[ Voor 10% gewijzigd door junkbuster op 27-02-2004 00:16 ]

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 22:06
Op de belgische aldi site zie ik toch echt een 250GB harddisk staan voor 149€... met firewire en usb2.0 lijkt me een koopje...

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:25
We zijn inmiddels dan ook een jaar verder... 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Loze kick, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.